přidáno 30.01.2021
hodnoceno 14
čteno 365(15)
posláno 0
sedět na židli
s nepohodlným molitanem
otevřít časopisy, noviny, magazíny
především ty zabývající se pseudokulturou
jen tak
na stránkách s velkými titulky, s velkými tématy
"ekologie, svoboda, virus, hovno"
a místo žití
hledat život
s prázdnou sklenicí
od piva
dočkáme se?
přidáno 31.01.2021 - 20:46
Miňko: S tím by se dalo souhlasit. Příroda je pořád "před a nad" námi, nebo dokonce my jsme přírodou. Takže bych to takto striktně nerozděloval. Vždyť ona si s těmi škůdci nakonec nějak poradí. My to jen bezhlavě neustále zkoušíme. Řekl bych, že nám k tomu chybí nějaký plán a systematičnost. Ale o tom, co si příroda myslí, se můžeme jen dohadovat...což byl také cíl tohoto příspěvku.

K té personalizaci - tu člověk myslící potřebuje, potřebuje ten pojem nějak uchytit, interpretovat, abychom se o ní mohli vůbec nějak bavit. Každý si pojmy jinak - jinak o ní budeme debatovat zde na literárních sítích, jinak o ní budou debatovat vědci na univerzitách. Výsledek by měl být stejný, pořád bychom se měli bavit o tomtéž. Ale příroda se nám asi jenom směje pod svými stvoly...
přidáno 31.01.2021 - 20:21
slavek: mahdal: človiček: Možná jsem to špatně formuloval. My, lidé jsme malou součástí přírody, jsme na ní životně závislí a sami pod sebou řežeme větev na níž sedíme. Ale naopak, jak jsem napsal, my přírodu nezajímáme. Ona není na nás závislá, jsme jí šumafuk úplně volní. Kdyby příroda měla vědomí (takové jaké my si dokážeme představit) dávno by se nás zbavila, jako svého škůdce. Má k tomu tisíce prostředků a možností. Přírodu si, dle mého názoru, zbytečně personalizujeme. To ale nevylučuje existenci nějakého principu existujícího nad materiálním světem. To samozřejmě jen můj osobní názor.
přidáno 31.01.2021 - 18:24
slavek: Naštěstí máme osvícenou mladou generaci, zastoupenou především tou mladou Švédkou, která se i navzdory svému věku nebojí oponovat nejmocnějším hlavám světa. Teď už jen sledovat, jestli pokrytectví nečíhá za rohem.
přidáno 31.01.2021 - 18:19
Psavec: Děkuji.
přidáno 31.01.2021 - 15:24
Miňko: Samozřejmě, že s naším současným chováním jsme sami proti sobě. A příroda? Už jsem to tady psal, tuším na jaře. Příroda má samoregulační mechanismy. A jedním z těch vývojově důležitých je eliminace přemnožení jednotlivých druhů. A my jsme hodně přemnožení a ještě přírodní prostředí ohrožujeme stále více způsoby. Takže se příroda brání a bude se bránit pořád více, dokud se nepoučíme a podstatně nezměníme své chování.
přidáno 31.01.2021 - 15:08
Zaujala.
přidáno 31.01.2021 - 11:30
človiček: Možná že přírodu zajímáme až přespříliš...nebo nás má příroda už přespříliš...Člověk vytváří náladu..otázka ale zní, zda příroda nějakou člověčí náladu potřebuje.
Není náhodou člověk spíše takovým dítětem, které dospívá a přírodu chce nechat za zády? Jenže to vylétnutí z hnízda může být až moc bolestivé.
přidáno 31.01.2021 - 11:17
mahdal: Miňko: Přírodu nezajímáme?.. Člověk je orgánem této planety stejně jako třeba prales. Prales je plícemi, kovy jsou nervovou soustavou, voda je plazmou všeho buněčného a člověk poskytuje zemi náladu. Vytváříme štěstí, nebo trápení a dokážeme to rozhodovat a měnit svojí kultivací nebo degenerací naší duše. Je třeba uvědomit si tuto zodpovědnost a nepodceňovat svůj osobní podíl na prostředí do něhož se promítáme.
přidáno 31.01.2021 - 11:00
Člověk má strach, nedokáže to vnímat v širších souvislostech. Máme něco změnit ve svém myšlení , životě. Lepší je hledat život s plnou sklenicí.
přidáno 31.01.2021 - 10:06
Miňko: Nějaký nápad?
přidáno 31.01.2021 - 10:05
človiček: Velmi zajímavá myšlenka!
přidáno 31.01.2021 - 00:46
slavek: Dovolím si vznést dotaz: nejsme spíše sami proti sobě? Přírodu nezajímáme a sociální prostředí si sami vytváříme.
přidáno 31.01.2021 - 00:11
Představy lidí vytvářejí skutečnost. Války taky nikdo nechtěl, ale kdo odmítl zabíjet byl okamžitě popraven. Sice toužíme po ukončení pandemie, ale naše očekávání bude vytvářet ještě nějakou dobu katastrofu. Až nás to omrzí, přijde změna. Ta nemoc odráží naší náladu a rozkol v společnosti.
přidáno 30.01.2021 - 16:02
Těžko říct. Zatím to vypadá, že je všechno proti nám. Příroda i sociální prostředí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
"ekologie, svoboda, virus, hovno" : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : vytvořit šlépěj
Předchozí dílo autora : správná slova

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku