Zdravíme se každý den s mnoha lidmi ale,..
přidáno 15.05.2020
hodnoceno 7
čteno 744(16)
posláno 0
Dobrý den – „na shledanou"

Dvě slůvka, která používáme každý den.
Vcházíme do obchodu, restaurace, do školy, školky, zaměstnání, k lékaři, na úřad, do nemocnice, na návštěvu,...
Nikdo nemůže říci, že je nezná a kdo to tvrdí, je pěkně nevychovaný individum.

No jo, ale když jsme skoro všichni tak slušně vychovaní, až na pár jednotlivců samosebou, tak proč to leckdy jen tak cedíme mezi zuby, jako aby se neřeklo a splnili jsme si svou povinnost?
To mi vrtá každodenně hlavou.
Pak si taky říkám, jestli to každý myslí vážně nebo to ze sebe trousí jen tak, že mu doma říkali, že se to má a je to slušnost.

Co myslíte?

V obchodě to ještě jde – vítají Vás téměř všude s pozdravem a úsměvem pod vidinou získané tržby.
Už se to naučili i naši štíhlí šikmoocí spoluobčané a mezi dveřmi nás vítají : dobrý dén, co to budé?
Většinou nás nenechají ani rozhlédnout a už ze sebe sypou : „co potčebujete pani, všechno máme, ukážeme – vyzkoušíte, to je dobrý, není malý, sluší, kupte – velká sleva dáme, co nemáme objednáme – nebojte – zítra dovezeme“. Musím se smát, jak jsou učenliví a vnutí Vám i to, pro co jste zrovinka nešli.





Naopak mezi našimi prodejci si někdy připadáme jako obtížný hmyz, co tam vletěl, rozhlídl se a nic nechtěl, tak zas pěkně vyletěl. Hm, to nemají naši prodejci rádi. Povídají si mezi sebou : co sem leze, když tady čučí a nic si nekoupí.
Ale existují i vyjímky jako ve všem.
To vypovídá samosebou o vyspělosti a slušnosti naší společnosti.
Paní v dobrém rozpoložení vešla do textilu, pozdravila – dobrý den, paní prodavačka na to nic. Odcházející paní už se tedy neobtěžovala, aby pozdravila.
Ani se jí nedivím.
Do jiného obchodu přijde maminka s dítětem, co ještě moc neumí mluvit.
Maminka povídá holčičce : co se říká?
Doblý den, odpoví holčička.
Ahoj, zvesela pozdraví paní prodavačka.
Copak si u nás vyberete pěkného?
To já eště nevím, povídá ta malá. A co si přeje maminka?
Já bych si toho přála, ale to víte, kdo na to má furt brát, všechno je drahý, nic dlouho nevydrží,...spustila maminka palbu stížností na vše, co je kolem.

„Mamí, já ci lízátko“, koupíš mi ho?
Maminka mlčela a rozhlížela se, kde jsou krabice s lízátky.
Paní prodavačka ochotně regál se sladkostmi ukázala. My už si vybereme samy, řekla maminka.Vzala to nejmenší lízátko a posunula se k pultu. Bude to všechno?
Jo a dejte mi tamhlety dvoje cigára.
Zaplatila a šla, holčička slušně poděkovala , řekla na shledanou, maminka neřekla nic.
Ani se nedivím, že ta ochotná prodavačka měla po náladě, bylo jí líto té malé princezny....
Jedno malé lízátko a máma dvoje cigára, hlavně, že si stěžuje, povídala si pro sebe.
přidáno 24.01.2021 - 14:33
Dandy:

Jo, říkáme to většinou jen tak, jak nás to naučili a málokdo to myslí, tak jak to má být.
Já se však rozmyslím, koho a jak pozdravím,.. :)
přidáno 24.01.2021 - 07:10
Denní všednost se stala samozřejmostí.
Zajímavé je stát ve Vankovce a kokat nato mraveniště plné spěchu,pak do kavárny tam klid zapředených hovorů.
Klid v duši nikam se nespěchá.
Jo cigára ty jsou důležité(jsem nekuřák)
přidáno 22.05.2020 - 17:43
Tak to zamyšlení má něco do sebe,každodenně to řešíme a stejně se můžeme alespoň na chvíli zamyslet,nad věcí co je obyčejná.
přidáno 16.05.2020 - 16:40
Omlouvám se za pravopisnou chybu v předchozím příspěvku, už to nejde opravit.
přidáno 16.05.2020 - 16:01
Ano, velmi dobré zamyšlení.
Mám k tomu postřeh ze svých pařížských putováních v denících pod názvem "Dodatek k francouzskému cestopisu".
přidáno 16.05.2020 - 00:55
A někdy si i oči podají ruce a rty mlčí, co by těm očím do toho kecaly. Myšlenka je ovšem podstatná a vhodná k přebrání.
přidáno 15.05.2020 - 18:48
Maličko mi vadí "změna" tématu. Závěr na mě působí odstřižen od úvodu. Ale jsem ráda za milou prózu a pěkné téma :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Obyčejný pozdrav : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Noc a den
Předchozí dílo autora : Kozel zahradníkem aneb šikula

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o gajda :
Metaforický druhý příchod spasitele v komorních podmínkách literárního serveru a s nadhledem triviálnosti našeho lokálního počínání. Byls mi prvním literárním vzorem na který jsem si mohl sáhnout a prohodit s ním pár slov. A když jsme se bavili na srazu v pokoji, měl jsem na minutu pocit, že jsi bůh a děláš si ze mě srandu vydáváním se za básníka na literárním serveru.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku