Chceš-li něco sdělit světu pošeptej to do větru.
přidáno 07.04.2020
hodnoceno 17
čteno 677(27)
posláno 0
Každý ekosystém se vytvářel miliony let.Určité mikrosystémy jsou regionální a jedinečné a mají svá specifika. Při narušení druhové skladby vetřelcem z jiného prostředí, může docházet k destrukci vnitřních uspořádání-vazeb vlivem nového hostitele popřípadě predátora.
Pokud třeba vir nebo bakterie z podzemního prostředí se aklimatizuje venkovním podmínkám, může to způsobit kolabs mezi druhy, které se nedokáží rychle přizpůsobit.
Na celém světě vyhyne denně!! až 80 živočišných druhů. Taková mizení života je 120 000 krát rychlejší než běžný způsob vymírání. Toto tvrdí známí paleobiologové Leakey a Lewin ve své knize.
Mezi vymírající druhy se dramaticky rychle přidávají netopýři. Jejich katem je chladnomilná houba známá jako psychrophila.Nazvali jí Geomyces destruktans. Napadá dýchací orgány, kterými prorůstá, poškození jedinci pak nedokáží vyzimovat- hibernovat v klidovém režimu.
Přidáme-li k tomuto stresu naše silvestrovské počínání v podobě ohňostrojů a dělobuchů na celém světě, tak by se z toho netopýr picnul.
Co může chudák vyděšen, když jeho tělo je na samotné hranici životních funkcí, probuzen takovou kanonádou, udělat jiného, než v hrůze vylétnout ze svého úkrytu a zemřít na vyčerpání energetických rezerv.
Jeskyně jsou dnes ve světě poseta mrtvolami těchto nočních tvorů a lační predátoři je přirozeně konzumují, tak se houba nebo možná jiný změněný patogen dostává z ekosystému celkem izolovaného do koloběhu běžného potravinového řetězce, v kterém však chybí ochranné mechanizmy proti tak exotickému vetřelci.
Víme, že pár posledních pandemií měli s netopýry co do činění. Samozřejmě si nepřipustíme, jak Naše nevhodné chování vůči nim může v zimním období odstartovat lidskou kalamitu v podobě oslav Nového roku.
Možná je pak hříčkou osudu, že za svoji bezohlednost sdílíme s zvířaty
jejich symptomy. Umíráme v hrůze, panice, strachu a v podstatě se udusíme jako ti netopýři. Mezi zoology se začalo netopýří nákaze říkat nemoc bílého nosu. Synonymem odplaty se mi pak jeví naše bílé roušky a respirátory na Našich nosech. K dokreslení této sugestivní dedukce bez nároků na pravdivost chci jen podotknout, že moudří faraoni využívali podzemní bakterie a houby k střežení svých hrobek v útrobách pyramid. I po ticíciletí se stávaly tyto izolované mikropasti badatelům a vykrádačům osudnými.

Závěrem bych se chtěl podělit o citát jednoho Indiána jménem Klamath.
Když je zohavována příroda,
les a jeho zvířata,pak
se duchové přírody rozzuří,
vskočí do lidí, ti zešílí
a stanou se sebepoškozujícími.
Země je obrovský medvěd.
Jednou bude mít všeho dost
a města, která ho obtěžují
jako klíšťata, svými drápy
jednoduše seškrábne.

Napsáno za zachování stromu života.
přidáno 03.01.2023 - 23:55
Sasanka: Když už mluvíš o včelách, tak cca 60% opylovačů už je nenávratně pryč, samozřejmě kytky je následují.
přidáno 03.01.2023 - 23:47
Tak to prostě je. Kdo jinému jámu kopá sám do ní padá. Katastrofální dopad spíš bude mít, až vyhyne opravdu nepostradatelný druh jako třeba včely.
přidáno 24.02.2021 - 20:42
Byla jsem svědkem že Země vydala svědectví o medvědovi prostřednictvím člověka v polovině března loňského roku. Bylo to hustý a náročný po všech stránkách. Upozornění.
přidáno 25.05.2020 - 22:31
korálek: Čím víc vím, tím méně jsem šťastný.Čím méně jsem šťastný tím víc se učím to co se nevyučuje.
přidáno 25.05.2020 - 22:03
Úvaha i komentáře jsou podnětné, je to velké téma, vše souvisí se vším a peníze vládnou ...((
přidáno 11.04.2020 - 20:30
:(((((( Děkuji Človíčku :))))))
přidáno 11.04.2020 - 20:00
Audrey Diamond: Ohňostroje jsou bohužel populární, bohužel biologie je dost omezená na vztahy a potřeby tvorů.Víš ,že netopýr je schopen se přehřát létáním na 40 stupňů.Těžko potom na něm hostující patogen umoříš teplotou, poněvadž je
již přizpůsobený.Ohňostroje můžou být zdrojem nákazy, ale zrovna tak mohou být těžké stroje na polích zdrojem sucha a to bude příští morová rána. Jde žít bez ohňostrojů i bez těžkých traktorů.Nejde žít bez žížal,hmyzu a třeba i netopýrů.Přesto stroje rostou a voda se nevsakuje a lidé opět přihlížejí a slaví svou pompéznost salvami smrti.
přidáno 11.04.2020 - 19:29
nejlepší jsou ohňostroje OHŇIVÝ :D :)
přidáno 11.04.2020 - 19:21
Ahoj, ted jsem to četla po druhé a vzpomněla jsem si, jak jsem jako malá přišla o svého psíka, kvůli silvestru a -ego shitúm- se zběh. Mamka mi po pár týdnech řekla, že jí kolegyně z práce říkala, že její manžel dělá u hráze, a že viděl jak proplouvá zamrzlý pes nebo cosi v kostce ledu..asi se chtěl napít a spadl do řeky :((( ted mam už 5tým rokem špičkovej výhled na ohnostroje kolem dokola dokolečka, fakt paráda...
přidáno 09.04.2020 - 20:37
Singularis: Od tebe si toho považuji.Drž se.Bude následovat něco jako desatero na přežití, ale zatím se To líhne.
přidáno 09.04.2020 - 05:58
Úžasná úvaha, určitě stojí za zamyšlení a promyšlení.
přidáno 08.04.2020 - 23:01
slavek: Fyzicky by jsme se tu ještě snadno vešly,ale materiálně by jsme musely žít bez odpadové stopy, přesto vyčkej ještě s tou seppukou.(-: když budeš stát na jedné noze tak tolik místa nezabereš.
přidáno 08.04.2020 - 15:55
Audrey Diamond: Zdravím a věř,že je Nás mnoho co čekáme na vločku, která uvede lavinu do pohybu. Hodně zdaru.
přidáno 08.04.2020 - 11:06
Děkuji za sdílení človíčku :);)
přidáno 08.04.2020 - 10:04
Ale ano, dá se to číst - i nahlas. A jde to říct i jinak. Příroda se prostě přirozeně brání přemnožení druhů. A my jsme setsakramentsky přemnožení...
přidáno 08.04.2020 - 09:13
Rosa: Děkuji za stejné naladění.Zákon rozpadu struktur mluví o tom, že musí vzniknout chaos, aby mohl vzniknout nový řád ,který bude na vyšší úrovni. Doufám že bolest probudí Náš cit k matce zemi.
přidáno 08.04.2020 - 09:00
človíčku, to se ani nedá komentovat, i když bych velmi chtěla :) Pěkná úvaha.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zakázáno číst !! Nahlas : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Odhodlání hledat cestu
Předchozí dílo autora : Koráb života

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Hunter řekl o Dream :
Ta holka má v sobě smysl pro čtivej děj, talent na udržení pozornosti a už teď skupinu následovatelů. Best of luck... Snářko :D
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku