rok 2100 mnoho světelných let odtud směrem k hvězdě Proxima centauri.
přidáno 31.03.2020
hodnoceno 9
čteno 987(17)
posláno 0
Měl konstantní kapacitu a každý to číslo znal, stejně jako první písmeno abecedy 1500 (jedentisícpětset) lidí. Kolonie pasažérů byla složena stejným dílem z pěti kontinentů pravlasti Země. Byla tím zajištěna optimální genetická vyváženost potomků.
V každém patře korábu života byla sčítací tabule. Patra ,vždy deseti komorová zóna byla domovem jedné generace bytostí, říkaly si ,,Vyhnaní z Ráje". V hodinách dějepisu se učily o mateřské planetě na které žily jejich předci. V biologii jim všem vtloukali do hlavy teorii evoluční rovnováhy a konstantou pro jejich koráb života byla právě zvolená cifra 1500 osob. Mínusy pod touto hranicí byly dobré, poněvadž vždy byly podnětem k udělení povolení a schválení mladých žadatelů o reprodukci.
Dle pořadníku se mladé páry na svůj genetický vklad do populace korábu života zodpovědně připravovaly. Jejich organismy musely odpovídat přísným hodnotám jak v splnění programu nutričních živin , tak se sledovaly hodnoty odpadních látek jako například hladiny homocysteinu v krvi. Kdo se nevešel do tabulek byl anulován-sterilizován a další dvojice postoupila v pořadí na jejich místo.
Když se narodil potomek ,byl vyhodnocen a začleněn do genetického programu ,,Stromu rodu". Děti se párovaly již jako miminka na základě vzájemných vhodných dispozic. O jejich vzplanutí a probuzení vášní v odpovídajícím věku se postarala hormonální strava a speciální elektrostatické lůžkoviny z rostlinných stimulantů.
V druhém patře žila střední generace, produktivní Adamové a Evy.Již nebyli v párech,sdíleli spolu kolektivně potomstvo a pečovali o něj naprosto loajálně. Děti neznali svoje konkrétní rodiče,poněvadž se tím eliminovaly v kolonii ovládací dramata a to tak úspěšně, že si lidé v korábu mohli navzájem neustále zvyšovat hladiny svých energií.
V třetím patře žila moudrost, byla To nejstarší generace a ručila ostatním za chod korábu a vnitřní rovnováhu společenstva.Tato elita duší zřídkakdy zemřela na palubě. Její členové již třetí generaci střežili bedlivě cifru na sčítacích monitorech.Pokud číselnice přesáhla cifru 1500,nastoupil v malé kapsli vždy jeden moudrý na cestu světla. Nikdy nikdo neurčoval pořadí odcházejících bytostí ke hvězdám.
přidáno 04.01.2023 - 00:00
Sasanka: Zahrál jsem si na Nostradama.
přidáno 03.01.2023 - 23:18
Dobré to je. Ta výchova mně zaujala,vyřešilo by se tím spoustu problémů.Je sice zodpovědné vyžadovat perfektní genetický materiál,ale je to i lidské z hlediska té sterilizace?! Kapacita se dá navýšit pokusy o osídlování planet změnou počasí. Také zodpovědný přístup ke všemu je dobře vštípený základ.
přidáno 22.11.2021 - 09:10
človiček: Zajímavej nápad. Jen ty hrubky (jak psal kdosi přede mnou) by chtěly opravit. Jako nástřel na povídku nebo novelu je to dobrý. :-) Sama si občas pro sebe filozofuju o tom, jaké by to bylo vydat se s lidskou posádkou k planetě u Alfy Centauri a založit tam kolonii.
Budete psát pokračování?
přidáno 17.11.2020 - 20:28
Zajímavý nápad. Určitě by do tohohle místa šel zasadit nějaký příběh. Možná bych to celé rozčlenila do odstavců, aby se to lépe četlo.
Ale teorie zajímavá.
přidáno 08.04.2020 - 13:04
Zajímavé počtení ;) dík moc človíčku :)
přidáno 31.03.2020 - 18:05
Rosa: Roso jsi perlou, kapkou v Kontryhelu, jsi čočkou v hvězdohledu ,jsi rozčeřenou vlnkou v hladině já břehem jen jsem nevinně.
přidáno 31.03.2020 - 17:06
Damir: Děkuji za upozornění. Psal jsem to k ránu a je škoda, že si svoji tvorbu znehodnocuji. Dis....? Nikdy bych neřekl, že bude psaní pro mně tak hodně znamenat. Gramatika pro mě vždy byla kondomem vyjadřování. Dnes miluji skladbu slov a chci jí pravopisem projevovat respekt. Nikdy není snad pozdě.
přidáno 31.03.2020 - 11:48
Človíčku, máš tam neuvěřitelný počet hrubých chyb, a to opravdu nemám na mysli mezeru za tečkou. Přečti si to ještě jednou nebo to projeď nějakým mluvnickým softwarem.
přidáno 31.03.2020 - 10:20
Je zajímavé, že ačkoliv jde vlastně o strašáka budoucnosti... nepřirozený scénář... jde z toho poklidná energie. Takové jeden za všechny, všichni za jednoho. Uvažuji, jak by se změnili vztahy, pokud by měl každý svého partnera přiděleného už od malička. Kolik žen by se kvůli tikání hodin nehnala do manželství jen proto, že už není čas hledat někoho lepšího... Dovedu si představit (a teď to myslím naprosto vážně) ,že to na jiných planetách může podobně fungovat. Láska je kolektivní... Jejich duchovní vzrůst už je na tak vysoké úrovni, že vášeň a pudy ztrácejí své hodnoty.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Koráb života : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zakázáno číst !! Nahlas
Předchozí dílo autora : Koro Koro+ mentalita ducha národů

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mlčeti Zlato
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
FallenAngel řekl o Ed.HaNy :
Tak jsem neměl pravdu no, nenapsal jsem ti nic sem, ačkoliv jsem si to myslel hele.) Vlastně už můžu říct, že víš všechno, co bych o tobě řekl, ale přece jen jsi mi neskutečně nesčetněkrát pomohla a ani nevíš jak moc mi to pomohlo, a jak jsi mi teď pomohla a vlastně, dyť přece víš všechno. Píšeš skvělou poezii a jsi dívka s nejkrásnějším úsměvem, co znám a jsi též dívka s největším a nejcitlivějším srdcem. :) Derrick)) [various wishmoments))]
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku