Komisař Krák se spolu s Práskačem vrací. Tentokrát ale čelí tomu nejodpornějšímu zločinu v historii lidstva - krádeží toho, na čem je snad každý muž závislý.
přidáno 03.11.2009
hodnoceno 3
čteno 2326(18)
posláno 0
KRÁDEŽ


Vystupují:

Komisař Krák
Jeho pobočník Práskač
Policejní prezident Rychlonožka
Mafián a vlastník největších továren na špagety René Dlouhán


1. Část

Komisař Krák, seděl a četl si noviny (jako každý den). Někdo zaklepal na dveře(jako každý den) a jako obvykle to byl jeho věrný pobočník Práskač(jako každý den).

Krák: No pojď!

Práskač: (okamžitě vběhl do místnosti, celý bledý, ztrápený a hystericky křičí) Komisaři!!! Panebože! Neuvěříte, co se stalo! Děs! HRŮZA!!!! Stalo se nemožné!!!!

Krák: Uklidni se, určitě se nic hrozného nestalo.

Práskač: Ale stalo! Ukradli nám naši národní čest, náš poklad, to na co jsme hrdí!!!

Krák: (vyskočí tak rychle z židle, až odhodí noviny na druhou stranu kanceláře) Ne! Bože! Práskači, to nemyslíš vážně!!! Ne!!

Práskač: Ano.(začne plakat a oba dva se obejmou.) Taková hrůza!

Krák: Takže, chceš mi říct, že nám někdo ukradl… naše… naše…

Práskač: Ano.(zakýve hlavou) ano. Naše toaletní papíry. Zmizeli ze všech záchodů ve městě. Je to kruté, dneska ráno, jsem tím byl naprosto zaskočen, zjistil jsem to ale příliš pozdě…

Krák: (začne krčit nos) Práskači, co to tu tak smrdí?

Práskač: No vždyť vám říkám, že jsem na tu krádež přišel… až příliš…pozdě.

Krák: To jsi neměl po ruce nějaký… nějaký ručník, či hadr?

Práskač: Ne, jenom fotku mé tchýně, pohled na ni mi vždycky dodává vztek a sílu při tlačen…

Krák: Stop, stačí, stačí. Tak si běž někde… utrhnout lopuch, nebo list.

Práskač: Pane, jsme ve velkoměstě… navíc americkém velkoměstě. Ekologie nám nic neříká! Není tu ani trs trávy čouhající zpod dlažby.

Krák: Tak se běž vykoupat do fontánky!

Práskač: Myslíte tu, co si v ní hrají děti?

Krák: Ano! A rychle, nemáme moc času! Tuhle národní krádež musíme vyřešit, i kdybych měl umřít!

2. Část


Na veřejných záchodcích:

Krák: Dělá se mi špatně, Práskači.

Práskač: Mě taky, ty přetékající záchody jsou opravdu odporné!

Krák: Ale ne! Dělá se mi špatně, když vidím, ty prázdné držáky na toaletní papír… a ještě hůř mi je, když si vzpomenu, jak velký jsem měl oběd, který se brzy bude brát ven a já budu naprosto bezmocný!

Práskač: Pánbůh zaplať za fontánku na náměstí.

Krák: Musíme to vyřešit! Tato krádež je veliký zločin a já to tak nenechám! Ale… mám už první stopu.

Práskač: Neřikejte! Jakou?!

Krák: Na jednom držáku jsem našel špagetu.

Práskač: (vyjekne hrůzou) Cože?! Ne, pane, doufám, že nesměřujete tam, kam si myslím!

Krák: Ale ano! Směřuju! (máchá před sebou špaletou) Největší zločinec v Americe, co zabil už spoustu snů amerického chlapa! Je to René Dlouhán, majitel největších továren na špagety!!!

Práskač: (přežehná se) O můj Bože. Tak to jsme … nechci říkat kde, protože to ve slovo ve mně vyvolává určitou potřebu a jak asi tušíte, tak potřeba není zrovna v tuto chvíli bez toaletního papíru příjemná…

Krák: Ano, hlavně mi to nepřipomínej! Nebo se tu na místě, víš co!

Práskač: Ó, ano.

Krák: Tak, mám ďábelsky chytrý plán.

Práskač: A jaký?!

Krák: To ještě nevím! Ale brzy se to dozvím, to si pamatuj! Pohání mě totiž touha po pomstě a … ještě jedna touha, která teď není zrovna nejpříjemnější.

3. Část

V kanceláři policejního prezidenta:

Krák: Dobrý den, pane policejní prezidente Rychlonožko!

Rychlonožka: Dobrý. Co ode mě chce tak vážený a čestný host jako jste vy… eh, jakže se to vlastně jmenujete?

Krák: Komisař Krák.

Rychlonožka: Aha! Tak to rychle zapomeňte na to, co jsem řekl a vypadněte!

Krák: Ale pane prezidente, určitě jste si všiml, že v tomhle městě zmizely hajzlpapiry. Já už vím, kdo je zločinec, jen potřebuji vaši menší pomoc.

Rychlonožka: Panebože a jakou?

Krák: Určitě jste i vy, tak jako ostatní gauneři v tomto městě pozván na večírek mafiána Reného Dlouhána. Že?

Rychlonožka: No… samozřejmě…

Krák: Když mě na ten večírek dostanete, odhalím pravého zloděje a na místě ho i zatknu!

Rychlonožka: Nenechám si udělat takovou ostudu! A s vámi už vůbec ne!

Krák: Tak až vás v noci popadne to, po čem každý dobrý chlap v noci touží…

Rychlonožka: Pane Kráku, já nemám se sexem žádné potíže…

Krák: Co? Já myslím záchod! Do čeho se utřete, až vykonáte tu nejblahobytnější věc na světě? Hm?

Rychlonožka: (zamračí se) Máte pravdu! Jdu do toho, každý Američan má přece právo jít se v klidu a s dobrými myšlenkami vys…

V tom do místnosti vběhl Práskač.

Práskač: Tak co komisaři, vletěl vám ten starej tlusťoch na to a vezme vás s sebou na ten večírek?

Krák: (ztuhne zoufalstvím) Práskači, ten starej, hnusnej, plesnivej, rozežranej a nechutnej tlusťoch, jak jsme si o něm povídali je ještě tady! Tak koukej zmizet! RYCHLE!

4. Část

Na večírku:

Rychlonožka: Hlavně se chovejte přirozeně Kráku. Ne, že mi uděláte ostudu. (napije se vína.)

Krák: Nebojte se pane, ale pojďme radši společně na záchod.

Rychlonožka: Cože?!

Krák: No, samozřejmě myslím, to tam prohledat! Zajímalo by mě, zda tam mají toaletní papíry.

Rychlonožka: Jdeme!

Na záchodech s oba vlezli do jedné kabinky:

Krák: Aha! Tady toaletní papír je! To dokazuje jenom jednu jedinou věc a to že…

Rychlonožka: (začíná rudnout a pokašlávat)

Krák: že… že zločinec je blízko!

Rychlonožka: Nějak se mi dělá špatně, to asi to ví..no…

Krák: Ano, asi to byl špatný ročník…

Rychlonožka: (sedne si na mísu a rozepne si vrchní knoflík od košile) Nějak …se-mi-hůř dý..ch..chá…

Krák: Vy myslíte, že je v tom zapletena pýcha?

Rychlonožka: (začíná se dusit) Krá…krá…

Krák: Prosím vás nekrákejte mi tu ano? Buďte tak laskav, snažím se přemýšlet!

Rychlonožka: (je úplně rudý, cuká sebou) po…moc….

Krák: Moc. Přesně tak! Vypijete toho vína, jako slon a pak se divíte, že je vám špatně!

Rychlonožka: (vstane jakoby se nic nedělo) vy idiote, já tady umírám, dusím se a žádám vás o pomoc! Asi mi někdo otrávil víno!!!( a znovu spadne na záchodovou mísu a zase umírá)

Krák: No to si děláte srandu! Musím vám něco udělat!!! Kristepane, já nevím, co! A! Už ano! Masáž srdce. (ztrhne z něho košili, sedne si mu na klín a zostra mu masíruje srdce.

V tom někdo otevře kabinku.

Někdo: Oh, promiňte, nechci rušit. (a zavře.)

5. Část

Krák se vrátí do zpátky do sálu s večírkem.

Krák: Práskači, (zavolá na Práskače, který stojí poblíž něj)

Práskač: Ano, pane?

Krák: Musím ti něco říct naším tajným hmatovým jazykem.

Práskač: No, mluvte.

Krák: (pohybuje rukama)

Práskač: Cože?

Krák: Ano.

Práskač: Takže na záchodcích prodávají smažené žáby?

Krák: Co??!! Ještě jednou. (a znova cosi ukazuje rukama.)

Práskač: No, teda pane, vy se moc nezdáte, a byla aspoň pěkná?

Krák: (křičí přes celý sál)Kristepane! Jsi tak blbej, nebo co? Celou dobu se ti tu snažím říct, že někdo otrávil policejního prezidenta, který teď leží mrtvý na záchodcích!!!!

Krák a Práskač: (zůstanou oba dva stát jako zařezaní, protože se na ně všichni dívají)

Krák: No není to skvělé?! Jsem mistr bavičů, to jsem vás ale vylekal, co? Eh… Jen se dál klidně bavte, policejní prezident na záchodě pouze odpočívá, vůbec… nic-se-mu… nestalo.

6.Část

Okamžitě si jich všimli vysoký muž, přišel k nim a oba je zatáhl do jakési temné komůrky.

Krák: Co to děláte, číšníku?!

Práskač: Pane, vždyť to je René Dlouhán!!

Dlouhán: Ano, jsem to já (pozoruje je vražednými oči.)

Krák: Pa-pa-pa-nnne Dddllouhhá

Dlouhán: Musíš koktat jako vůl?

Krák: Pardon, připadalo mi to tak zajímavější (pousměje se), ale k věci! Přiznejte se k největší loupeži na světě! No tak! My víme, že jste ukradl všechny toaletní papíry v našem městě!!

Dlouhán: (vražedně se pousměje) Vy malý, drzý, přihlouplý komisaři! Za takovou urážku bych vás mohl nechat zabít.

Krák: Mám po boku svého věrného přítele a jsem hnán neuvěřitelnou touhou po vyprázdnění! Práskači, do něj!!!

Práskač: (vytáhl z pásku pistoli a vystřelil po Dlouhánovi)

Dlouhán: (spadne k zemi. Vytéká mu krev z břicha.) Bože, vy imbecilové! Já nejsem zloděj!! To policejní prezident. Bože, mě taky chyběly toaletní papíry, tak jsem ho nechal otrávit! Byl to milionový obchod. Chtěl ty papíry prodat do Japonska… Jste neuvěřitelní hlupáci… ble. (zemře)

V tu vyrazí dveře velký muž.

Muž: Kdo to udělal?!

Krák: Utekl tady tím oknem! (ukáže za sebe a zjistí, že tam žádné okno není.) Zazdili ho! Utekl tam tudy, musíte ho pronásledovat.

(muž přijde ke zdi, Krák ho udeří do zátylku a společně s Práskačem utíkají pryč.

Krák: (křičí) VRAH!!!ZABILI HO!!!

Zítřejší noviny:

Včera večer byl na mafiánském večírku zastřelen známý padouch René Dlouhán svým sluhou. Poté se ještě doplazil na padesát metrů vzdálené záchodky a to bez toho, aby si ho někdo z osmi set šedesáti tří lidí povšimnul, násilně otrávil policejního prezidenta Rychlonožku a to i přesto, že už dávno vykrvácel. Nakonec se ještě vrátil do komůrky, kde byl zastřelen. Tuto situaci komentoval nově zvolený policejní prezident, pan Krák, který se tohoto večírku, podle svých slov, VŮBEC nezúčastnil a sdělil nám, že podle policie je to obyčejná vražda. Z těchto důvodů se případ ani nebude vyšetřovat. S přáním hezkého dne Vaše Noviny.
přidáno 31.12.2011 - 11:38
puero: Díky :-) Abych pravdu řekl, je to už celkem dávno, co jsem to napsal a už jsem si ani nepamatoval, o čem to je. Teď aspoň vím, jakou kravinu jsem tu uveřejnil :-)
přidáno 31.12.2011 - 00:12
Vždy mne potěší, když občan naší vlasti projevuje zájem o dění v naší reformované společnosti a umí se se svými poznatky a postřehy angažovaně podělit se svými spoluobčany. Zdar tvé práci! Čest!
přidáno 30.12.2011 - 23:08
Rozesmál jsi mě chlape. Výborně. Teda je to kravina neopisaná, ale mým rákosníkům směle konkuruje. Obzvlášť ta scéna s útěkem zazděným oknem. Ta byla mistrovská.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
KRÁDEŽ : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Naděje
Předchozí dílo autora : VRAŽDA

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku