přidáno 10.08.2018
hodnoceno 15
čteno 840(15)
posláno 0


Probuzené klíčky
načuhují
slepými okny
úzkými štěrbinami
koitální hlubinou

Hlava - cvok
křičí
nechci být jen...
náhradou
možností Bé
alternativou


Pocity škodolibé
v Ptolemaiově vesmíru
nejsem Tvá Země
roviny protnuté
v jarním a podzimním bodě
hnáni silou odstředivou
budeš tady?
budeš s jinou?

Riskuji?
vím...
Však pocity samoty
lépe se snáší
když je člověk skutečně sám

ikonka sbírka Ze sbírky: Paměť touhy
přidáno 23.08.2018 - 06:23
kmotrov: děkuji za Tvá slova i Tvůj čas
přidáno 22.08.2018 - 16:08
U podobných básní se našinec jako já musí nejprv špetku dovzdělat, jinak to dopadne, jako když jsem Ti komentoval Krovky reality a teprve později po studiu brouků plně pochopil o čem ta báseň je. To je v pořádku, básni to dodá punc neotřelosti.
Ale paradoxně se mi nejvíc líbí jiné místo:
...roviny protnuté
v jarním a podzimním bodě...
Myslím, že vím, co jsi tím chtěla vyjádřit a nalezla si výstižný básnický obrat.

Je to nabyté různými emocemi, neříkám, že to je špatně, ty tak prostě píšeš. Já báseň spíš osekávám. Ze svého subjektivního hlediska bych si vybral dominantní emoci a vše ostatní ji podřídil.

Ale líbí se mi to, je to emočně silné a místy hodně nápadité.
přidáno 20.08.2018 - 12:02
Ginnare: Rozhodně nechci, aby Ti došla slova a neobávám se, že by se tak skutečně stalo.
P.s.: Já vím. Zajímalo mě jen jestli placatá nebo kulatá, kde je konec a kde začátek, co nad námi a co pod námi (to kvůli tomu nadiru), abych mohl dělat chytrého. Dávno vím, že uprostřed je lidská duše a ta je vždycky sama. Jen třením těl se dá tu a tam té samotě ulevit.
přidáno 20.08.2018 - 11:52
Mlčeti Zlato: myslím, že mi došla slova. Stydím se... namaloval si můj obličej na červeno... myslím, že mi hoří i uši...
Sotva vykoktám... Děkuji...
PS:
Ptolemaios věřil, že Země je středem... ;-)
přidáno 20.08.2018 - 10:48
Poslední "dluh". Měl jsem několik věcí v záložkách, ke kterým jsem chtěl něco napsat a tato je aktuálně poslední. Nejprv jsem se nechal strhnout a jal se vyhledávat Ptolemaiovskou kosmologii, ale pak jsem se na to vykašlal. Vím, že je to o něčem jiném. Jen jsem toužil víc a víc rozumět. Hlavně proto, že duše rozuměla a rozum zatoužil vyhledávat blechy. To jsou ovšem blechy psí... Otevíráš Pandořiny skříňky s lehkostí, jako bys louskala papírové ořechy. Pokaždé se trochu škrábneš a ta krůpěj krve kápne na to, co zrovna vyhřezlo. Děsíš svou otřevřeností a uchopením pravdy duše. Píšeš o věcech, co bych si nepriznal ve tři v noci za zavřenými okenicemi a dusící se pod izolací peřiny (kradu z balady z hadrů).

...a měl bych.

Nemilosrdná kritika jindy ;-)
přidáno 15.08.2018 - 21:11
Ginnare: Rozhodně, není nic horšího, být blízko, ale tak daleko ... moc dobře to sama znám.
přidáno 15.08.2018 - 19:34
iluze: děkuji :-*

Jak to říct... neznám bolavější pocit, než když je "někdo" přímo vedle tebe a ty přitom cítíš obrovský pocit osamění... to je pak člověk (třeba já...) raději skutečně úplně sám... to potom totiž má pocit osamělosti alespoň jasné opodstatnění...
Je to tak pro tebe srozumitelné?
přidáno 15.08.2018 - 18:44
Ginnare: Mě hrozně ruší ta hudba v tom Tvém přednesou .. jinak co k tomu říct, umíš to popsat geniálně a .. vážně se snáší pocity líp, samoty líp, když jsi skutečně sám?
přidáno 14.08.2018 - 10:01
Hanulka: děkuji za nakouknutí.
Mrzí mě, že je pro Tebe aktuální :-)
přidáno 14.08.2018 - 10:00
Leslie: toužím po přísné nemilosrdné kritice... :-)
přidáno 13.08.2018 - 10:02
"Však pocity samoty lépe se snáší,když je člověk skutečně sám." ANO. Jak výstižné a pravdivé. Nyní prožívám. Díky, jsi talent.
přidáno 11.08.2018 - 16:18
Myslím, že ne...lidi mi říkávají, že jsem přísná:)
přidáno 11.08.2018 - 04:42
Leslie: těší mě, že zaujala.

PS:
Ano, je to můj hlas, ale myslím, že jsi až příliš laskavá k mé amatérské nahrávce jen tak na mobil... :-)
přidáno 10.08.2018 - 22:13
Teprve jsem si pustila nahrávku. To jsi ty? Krásný hlas a divadelní přednes!
přidáno 10.08.2018 - 22:11
Velmi zajímavá.... a ten konec!!! Velmi výstižný. Líbí se mi.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jsem Tvůj nadir : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Svázaná
Předchozí dílo autora : Na Seníku

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o VKate :
Má vynikající literární styl, její díla jsou důkladně promyšlená a mají logickou stavbu. Dává si na nich záležet a nechybí jí ani smysl pro humor ani cit pro to, kdy jej použít. :-) Její román o princezně Nie, která se zamilovala do dívky, ale zlý král ji nutil do sňatku s princem Viktorem, patří k mým nejoblíbenějším delším dílům na Psancích a mohu jej doporučit všem, komu není lesbická láska proti mysli.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku