Parodie na biblickou knihu Ester. O královně Reset, která svou udatností a moudrostí zachránila lid Nováků před genocidou, kterou chystal zlý šlechtic Hitleman, a svého krále před samotou. (Poznámka: jsem přesvědčen/a, že tato parodie by neměla urážet ničí náboženské vyznání, přesto doporučuji věřícím židům a křesťanům ji pro jistotu raději nečíst.)
přidáno 14.10.2017
hodnoceno 2
čteno 941(6)
posláno 0
Poslyšte o velkých činech krále Artakverjóše, Archaxersexe nebo jak to jmenoval, jeho překrásné královny Reset a jejího hrdého pěstouna Bonzaje z lidu Nováků.

1. Krále trápí samota a vzpomene si na královnu

Stalo se, že král Artakverjóš, Archaxersex nebo jak se to jmenoval, panovník nad pěti sty jedenácti říšemi, se nudil a neměl co dělat. Trápila ho samota, a tak uspořádal velkou slavnost. Pozval všechny dvořany-muže a mnoho hostů-mužů ze svých říší a po více než půl roku s nimi popíjel nejkvalitnější víno, aniž by se byť jen trochu opil. A stalo se, že po půl roce, když byl stále ještě střízlivý, jak se na dobrého vladaře sluší, si vzpomněl, že má také královnu, ženu, které se před knězem zavázal k věrnosti do konce života. Tak dal zavolat Cirhóna, Abakouka, Bigbíta, Nezmara, Kakofona, Pinzetu a Panoše, svých sedm rádců-mužů, a zeptal se jich, jak že se to jeho vznešená královna jmenuje. Odpověděli, že královna se jmenuje Paštika, a král ji nechal zavolat, protože byl zvědavý, jak teď po tolika letech vlastně královna Paštika vypadá. Královna se však necítila dobře a přijít odmítla.

2. Král královnu zavrhne a vyhlásí výběrové řízení na novou

Král nebyl zběhlý v zacházení se ženami, a tak se mu zalíbila rada jeho sedmi rádců, že žena, která se muži dostatečně neklaní a nepřijde na mužovo zapískání, je k ničemu, a stalo se, že král Artakverjóš, Archaxersex nebo jak se to jmenoval, dal královnu Paštiku vyhodit na ulici. Pak dal shromáždit do zvláštního domu na tisíc nejkrásnějších panen ze všech říší, kde byl panovníkem. Tam oddaní kastráti každou z nich podle přesného harmonogramu přesně dvanáct měsíců potírali špičkovými kosmetickými přípravky a vonnými oleji, než nastal její den. Toho večera pak byla uvedena ke králi, ráno odešla o zkušenost bohatší a už se ke králi nevrátila.

3. Král si vybere za královnu Reset

A tak král den za dnem zkoumal jednu krásnou, ale hloupou pannu za druhou a získal mnoho, byť zavádějících, zkušeností se ženami. Ale stále mu něco chybělo a jeho poddaní trpěli vysokými daněmi, z nichž platil výrobu kosmetických přípravků. Až po deseti měsících a třinácti dnech byla do jeho ložnice uvedena Reset, dívka nejen nepředstavitelně krásná, ale také rozumná a moudrá a král k ní pocítil něco, co dosud k nikomu jinému. Následujícího dne ji král Artakverjóš, Archaxersex nebo jak se to jmenoval, vlastnoručně korunoval na královnu a ostatních tři sta šestašedesát panen v různé fázi přípravy i zbytek, který se ještě ani nedostal na harmonogram, dal poslat domů. Toho dne také k radosti svých poddaných snížil daně, jak se na dobrého panovníka patří.

4. Bonzaj nabonzuje zrádce, a zachrání tak králi život

Reset byla sirotek a jejím pěstounem byl hrdý Bonzaj z lidu Nováků. Protože mu velmi záleželo na mladé Reset, vyskytoval se tehdy na dvoře paláce a vyslechl tam rozhovor Kondy a Ruslina, dvou dvořanů, kteří si šeptali, že král Artakverjóš, Archaxersex nebo jak to jmenuje, je blbec, a chystali na něj atentát. Bonzaj je udal („nabonzoval“, jak se v jeho lidu říkalo) a spiklenci byli potrestáni nabodnutím na kůl, jak bylo tehdy běžné.

5. Hitleman se rozhodne vyhladit Nováky

Ze všech šlechticů-mužů byl králi nejbližší charismatický Hitleman. Všichni dvořané-muži se mu klaněli, ne však Bonzaj, protože Bonzaj byl hrdý Novák. Hitleman se krutě urazil a po dvě noci ho mučila představa, že v říších krále Artakverjóše, Archaxersexe nebo jak to jmenuje, žije celý národ (či rasa, jak někteří říkají) s muži, kteří by se mu neklaněli, kdyby ho spatřili. A dalšího dne, když v sobě dusil tu představu, mu otrávila mysl a rozhodl se, že takto to dál nejde a že Nováky je nutno vyhladit a vyvraždit do posledního.

6. Hitleman vylosuje nejvhodnější den

A tak nechal charismatický Hitleman zhotovit losovací osudí a vhodit do něj tři sta šestašedesát míčků s dny v roce. Za přítomnosti královského notáře pak z osudného osudí vylosoval nejvhodnější datum k vyhlazení Nováků. To datum připadlo na pátek 13. prosince. S tímto výsledkem pak Hitleman navštívil krále a nabídl mu vysoký úplatek, když nechá Nováky v uvedený den vyhladit a povraždit do posledního. Taková podlá a zvrácená nabídka však neměla u krále Artakverjóše, Archaxersexe nebo jak se to jmenoval, naději na úspěch. Král úplatek jednoznačně odmítl, dodal však, že Hitleman je králův nejlepší přítel-muž, a tak ať si vyvražďuje, koho chce.

7. Je vydán královský dekret o vyhlazení Nováků

A tak byl na Hitlemanovo přání vydán královský dekret, že v pátek 13. prosince budou vyhlazeni a povražděni do posledního všichni Nováci ve všech pěti stech jedenácti říších. Toto nařízení bylo rozesláno a vyvěšeno na úředních deskách v každém městě a muži okouzlení Hitlemanovým charismatem se vybavili zbraněmi a vyčkávali na stanovený den.

8. Bonzaj se pokusí zasáhnout

Byli však Nováci a mezi nimi Bonzaj, kdo úřední desky četli a nové nařízení stvrzené královským prstenem (podepsat jménem by se král nezvládl) v jejich řadách vyvolalo lehkou nelibost. Bonzaj se rozhodl, že proti tomu musí něco udělat, a tak si posypal hlavu popelem, vlezl do pytle od brambor a dohopsal v něm až před bránu paláce, kde ho zastavily stráže s odkazem na králův zákaz vstupu v pytlích od brambor. Bonzaj byl však hrdý Novák a odmítal z pytle vylézt tak tvrdohlavě, že nakonec vyhlédla z okna královna Reset a zeptala se ho, co to vyvádí. Bonzaj jí pověděl o dekretu o genocidě Nováků a že si proti tomu posypal hlavu popelem a skákal v pytli přes celé město, ale vůbec to nepomáhá.

9. Reset drží hladovku

Reset však byla rozumná, mnohem rozumnější než Bonzaj, a tak se rozhodla poprosit krále, zda by mu nevadilo lid Nováků raději nevyvražďovat. Král však seděl v trůnním sále, trápil se samotou a pod hrozbou smrti zakázal vstoupit komukoliv, koho by sám nepozval nebo na koho by neukázal žezlem. A Reset k němu byla pozvána naposledy před měsícem a očekávala, že bude trvat alespoň další dva měsíce, než ji pozve znovu, jenže to už by byl leden a Nováci v pěti stech jedenácti říších vyhlazeni. Od toho dne tedy přestala jíst a pít a po dvě noci trpěla nesnesitelnou žízní. Následujícího dne už byla tak vyčerpaná a zmatená, že jí připadalo jedno, zda ji král nechá narazit na kůl nebo sama zemře žízní, a tak na prahu vyčerpání sebrala všechnu svoji odvahu, porušila králův zákaz a vstoupila k němu.

10. Král svoji královnu nenechá zabít

Král si zrovna znuděně kreslil obrázky do písku a pomýšlel na další hostinu, protože ho zase trápila samota. Když však spatřil Reset, pocítil k ní cit jako nikdy před tím a ukázal na ni žezlem, aby ji nemusel zabít.

11. Reset krále potěší večerní hostinou

Tu ho Reset na pokraji vyčerpání, jako správná žena, která nikdy neříká to, co nejvíc chce, poprosila, zda by on a Hitleman, kdyby mu to nevadilo, přišli na hostinu, kterou by toho večera uspořádala. Krále její nabídka velmi potěšila a s radostí souhlasil. Když Reset vyšla z jeho dveří, konečně se pořádně napila a padla vyčerpáním. Toho večera se konala hostina, kde byli jen král, Hitleman a Reset, která spořádala jídlo za dva muže. Král se jí toužil odvděčit, tak se zeptal, jaké další přání by jí mohl splnit. A Reset, kterou zrovna trápil chystaný osud lidu Nováků, odpověděla, že by si přála další stejnou hostinu zítra.

12. Hitleman nechá připravit speciální kůl k nabodnutí Bonzaje

Hitlemanova nenávist k Bonzajovi a jeho lidu však rostla a čekání na pátek třináctého bylo čím dál nesnesitelnější, až Hitleman na radu své manželky rozkázal připravit speciální kůl, na který hodlal nabodnout Bonzaje ještě dřív, než nastane vylosovaný den.

13. Reset odhalí Hitlemanovu nenávist

Následujícího dne měl král dobrou náladu, velmi se těšil na večerní hostinu a měl velmi rád svoji královnu Reset. Toho dne si vzpomněl na Bonzaje, který mu zachránil život, ale sám za to nic nedostal. A tak král přikázal Hitlemanovi, který už si na Bonzaje brousil meč, prokázat Bonzajovi královské pocty. To Hitlemana tak naštvalo, že při večerní hostině byl zpocený a nervozní. Reset to vycítila a pověděla králi, k čemu se Hitleman chystá. Když se ji Hitleman pokusil umlčet, král ho dal zajmout, a když se dozvěděl od spolehlivého svědka, že Hitleman se chystal nabodnout Bonzaje na speciální kůl dřív, než stanoví královský dekret, něco tak zrůdného nemohl král na svém dvoře strpět.

14. Král potrestá Hitlemana a odmění Reset

A tak dal král Artakverjóš, Archaxersex nebo jak se to jmenoval, nabodnout zlého Hitlemana na speciální kůl, přichystaný na Bonzaje. Zloduch Hitleman byl mrtev a jeho zlo bylo navždy zažehnáno. Král pak svěřil vládu nad lidem Nováků moudré královně Reset. Ta se ho konečně zeptala, zda by mu nevadilo třeba zrušit ten dekret, který nařizoval její nově získaný lid 13. prosince vyvraždit. Dostalo se jí však odmítavé odpovědi; král řekl jasně a jednoznačně, že královský dekret zrušit nelze, poradil jí však, že nyní, po Hitlemanově smrti, je jeho nejlepším přítelem-mužem Bonzaj, a tak si může vyražďovat, koho chce.

15. Reset s Bonzajem zachrání Nováky před genocidou

Sličná Reset to vyřídila Bonzajovi a ten dal vydat královský dekret, který ve dny 13. a 14. prosince opravňoval všechny Nováky ve všech pěti stech jedenácti říších krále Artakverjóše, Archaxersexe nebo jak se to jmenoval, zavraždit kohokoliv, kdo by jim usiloval o život či majetek. Nový dekret byl stvrzen královským prstenem a rozeslán do všech měst a tam byl vyvěšen na úřední desky vedle toho předchozího. A prodavači zbraní si mnuli ruce, protože od toho dne se řádně vyzbrojili také Nováci-muži.

16. Nováci jsou zachráněni

A když nastal pátek 13. prosince, většina nepřátel Nováků zůstala doma, protože Hitleman byl mrtev a zlo, které podněcovalo k násilí, vymýceno. Ve všech pěti stech jedenácti říších bylo toho dne zabito jen sedmdesát pět tisíc mužů, žádné ženy ani Nováci. Mezi zabitými byli také Alizej, Tazajev, Delfín, Aspikan, Dadisan, Polstrov, Primašta, Ajajsan, Potrat a Baltazaj, deset synů Hitlemana, nepřítele Nováků.

17. Bonzaj opisuje dopis

Bonzaj pak připravil dopis všem Novákům, ve kterém je vyzýval na počest krále Artakverjóše, Archaxersexe nebo jak se to jmenoval, který shrábnul všechny zásluhy za záchranu jejich národa před vyhlazením, slavit 14. a 15. prosince každého roku svatý svátek. A opisoval tento dopis a rozesílal ho jednotlivě každému Novákovi v pěti stech jedenácti říších, a to šťastně až do smrti.

18. Král s královnou konečně moudře vládne

A král dovolil královně trávit s ním čas a chodit za ním, kdy ona bude chtít, a už se necítil tak osamělý a vládl moudře a rozumně, protože si vždy vyslechl její rady a dal na ně víc než na rady svých sedmi rádců-mužů.

přidáno 16.10.2017 - 20:16
Meluzina: Děkuji za přečtení i komentář. Když jsem po napsání této parodie viděl/a zfilmovaný originál, připadala mi Reset najednou hodně nedotažená, ten film je ve srovnání s ní mnohem krásnější, propracovanější a působivější: https://www.csfd.cz/film/15433-biblicke-pribehy-ester/komentare/
přidáno 16.10.2017 - 20:01
Líbí se mi, že zachovávaš styl i jazyk vyprávění. Dílko mě velmi pobavilo, ovšem jako u každé jiné parodie je nutné alespoň letmo znát originál. Povedené!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Reset : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Autorské komedie
Předchozí dílo autora : Hygge pod Přeloučí

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku