přidáno 12.09.2017
hodnoceno 1
čteno 921(11)
posláno 0
Ospalé sluneční paprsky protínají starobylé věže a hluboko pod nimi v historických ulicích teče lidská šeď. Plazí se jako had než ji spolykají kancelářské budovy a pak zase k večeru vyplivnou o několik hodin starší. V podzemí za bubnování podpatků pochodují šiky městských úředníků. Mlčí jako úhoři před lapením. Vědí o ráji srdce ?

Ze zadních lavic kostela svatého Josefa se ozývá chrápání bezdomovců, Stvořiteli líbeznější než tóny nejdražších varhan. Před hotely vyčkávají barevní turisté s kufříky. Holub, vajgl, kachlička, tlustá dáma, buddhista, reklama na umění. Na Bacha ? Bacha tramka ! Uvolněný tlak mne odnáší kamsi do dálky vlastního světa, na jehož horizontu dnes vycházejí dvě slunce.

Procházím se bez cíle s bolavým parazitem v hrudi, mým častým společníkem. Ranní mlha a svěžest může být umrtvena jedině kávou, kterou si nikdy nedám. Čtu o ní na zdech i mezi řádky denního tisku. Byla jsem na transfúzi, už mám tohle město v krvi. Je mojí součástí a já jeho. Co můžu nabídnout řečišti řečí ? Ulice se přede mnou ohýbá jako hřbet snídajícího teenagera. V ranních davech vždy hledám tvář své lásky. Bohu díky žel vždy nacházím.
přidáno 12.09.2017 - 20:23
Hezky jsem se básní prošla. Díky

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ráno v novém městě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Velikonoční
Předchozí dílo autora : Snaha o život

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o gajda :
Metaforický druhý příchod spasitele v komorních podmínkách literárního serveru a s nadhledem triviálnosti našeho lokálního počínání. Byls mi prvním literárním vzorem na který jsem si mohl sáhnout a prohodit s ním pár slov. A když jsme se bavili na srazu v pokoji, měl jsem na minutu pocit, že jsi bůh a děláš si ze mě srandu vydáváním se za básníka na literárním serveru.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku