přidáno 19.05.2008
hodnoceno 4
čteno 1480(16)
posláno 0
Je druhého června. Projíždím nočním velkoměstem svou každopáteční cestu domů. Na domy, ulice, kavárny, bary, divadla, kina, obchoďáky a náměstí padá vlažná, sametově modrá červnová noc prozářená jen světly pouličního osvětlení, světlomety protijedoucích aut a neonovými transparenty, které po obou stranách silnice se svým oranžovým smartem míjím. Je to smutný pohled na ty usínající domy, zhasínající okna a blikající lampy okolo.
Jedu obvyklou cestou po rychlostní silnici v pravém pruhu. Koukám před sebe, ruce mám položené na volantu a tiše si pobroukávám smutné písničky s rádiem. Je půl jedné v noci. Prostě má obvyklá návratová cesta - temně modrá tma, vlahý vzduch foukající z klimatizace a oranžové hvězdičky světel protijedoucích aut. Pak, jak si tak tichounce prozpěvuju spolu s rádiem, koukám, že se vedle mě objevil modrý džíp a v něm mladý kluk ne o moc starší než já. Chvíli tak jede stejným směrem a stejnou rychlostí jako já a světla mu laškovně svítí. Otočím na něho hlavu a on se na mě taky podívá. Usměje se, já taky, a zrychlí.
Odjede. Kam asi ten mladej kluk spěchá? Teď, v noci? Jedu dál sama tou podivnou, klidnou, modro-oranžovou, vlahou večerní alejí a mám lepší náladu. Mezi těmi spěchajícími se přece jen našel někdo, komu ještě slovo úsměv v dnešním světě něco říká…

ikonka sbírka Ze sbírky: Laserová lampa
přidáno 12.06.2008 - 21:33
Hvězdářka má pravdu, že lidé se na sebe málo usmívají jen tak, pro radost. Když se na mě někdo usměje, vždycky mi to vylepší celý den, protože ten člověk mi předal kousek sebe a něco ze své dobré nálady. Vím, že upřímný úsměv mě vždycky přinutí zvednout koutky úst nahoru...Tak se na sebe usmívejme lidičky jak jen to jde:)
přidáno 21.05.2008 - 10:34
pěkné... ale na pravý fejeton by to mělo mít nějakou výraznější pointu...
přidáno 20.05.2008 - 12:25
No tak přímo fejeton to není, ale byl by to takový hezký sloupek do novin, celkem kritické ke společnosti a to se mi vždy líbí, je svatá pravda, že lidé ve spěchu a v chaosu běhu života ztrácejí i základní slušné mravy. Smutná to skutečnost.
přidáno 19.05.2008 - 21:39
Tak nevím, jestli je to fejeton, ale jako myšlenka je to hezké...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Modrý džíp : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Andělé s quijotovskými úsměvy
Předchozí dílo autora : Milionová výhra

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
cechinoskaros [13], Aikami [12], sara kostkova [11]
» řekli o sobě
Singularis řekla o casa.de.locos :
Velmi inteligentní osoba se širokým rozhledem. Její tvorba je postupně ovlivňována různými literárními (i neliterárními) inspiracemi. Dnes je (k mé radosti :-) ) cílem její tvorby sdělení.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku