V. je tanika
přidáno 01.08.2016
hodnoceno 10
čteno 760(12)
posláno 0
III.

V zajatí dažďa
ani tvoja tvár neskrýva
žiaľ zo stretnutia.



IV.


Dážď snaží sa ma
utešiť; po tom, ako si
mi dala košom.


V.


Dážď záchranár ma
začal hneď po rozchode
sám utešovať.

Až do svitania robil
mi tichú spoločnosť.

přidáno 08.11.2016 - 11:42
Jindruch: Úvodné 17 -slabičné trojveršie sa nazýva Hokku, rozširujúce 14-slabičné dvojveršie dopĺňa celok a volá sa Wakiku. Týchto 5 veršov možno ľubovolne opakovať. Dočítala som sa, že tradičné haiku sa zvyklo skladať z 50 až 100 strof a písali ho aspoň dvaja - traja autori, pričom každý verš, predovšetkým prvého trojveršia má presnú funkciu. Prvý riadok obsahuje tzv. zaváddzacie sezónne slovné spojenie, alebo charakteristické slovo, druhý by mal končiť pomlčkou, resp. čiarkou a tretí by mal vyústiť pointou. Neviem, či sa mi to podarilo... Skús si o tom niečo naštudovať, ak Ťa to zaujíma.
PS: Toto haiku nevzniklo na základe osobnej skúsenosti, ale každý rozchod je predsa boľavý, takže ak na teba pôsobí smutne, znamená to iba toľko, že sa mi podarilo zachytiť a opísať ťaživý pocit,ktorý človek prežíva, príp. ponurú atmosféru v básni pri tejto smutnej udalosti. A to ma nesmierne teší, lebo pri tejto forme to vôbec nie je jednoduché. :-)
přidáno 28.10.2016 - 12:49
Přiznám se, já nevzdělanec, nevím co je haiku. Asi nějaká japonská literární forma. Z těch slov na mně dýchá smutek a je-li to tak i ve skutečnosti, je mi z toho taky trochu smutno, takže básnička funguje a mě se líbí.
přidáno 03.08.2016 - 08:36
ŽblaBuňka: V tom sa absolútne zhodneme. ;)
přidáno 03.08.2016 - 08:30
Tom Cortés: Súhglasím, samozrejme. Ja na sebe popracujem, sľubujem. ;)
přidáno 03.08.2016 - 08:29
Amadeo´´: Ďakujem, trvalo mi dosť dlho, než som vymyslela názov, ktorý sa mi zdal dostatočne jedinečný. Som rada, že to niekto dokáže oceniť, a teda to určite nebola strata času. ;) A dážď je klasa, najmä v poézii, ten nikdy klišé nebude, to by už bolo veľmi zlé...
přidáno 02.08.2016 - 22:26
déšť nemůže být nikdy klišé, vždyť k nám padá z nebes výše ;o)))
přidáno 02.08.2016 - 21:56
slnečnica: 100 % rozhodně dodržet nejde, ale právě proto by se mělo dávat větší pozor na to, co jde, ne? :)
přidáno 02.08.2016 - 21:09
Já déšt taky moc rád, čert vem klišé :) Ale co mě dostalo je název sbírky, ten je fakt jedinečný :)
přidáno 02.08.2016 - 07:53
Tom Cortés: Dakujem pekne za názor aj pripomienky, popracujem na tom. ;) Slabiky som rátala X-krát, ale v matike som nikdy nevynikala, takže časom to určite upravím, sľubujem. :D :D Otázne je, či sa dá v slovenčine alebo češtine napísať haiku, ktoré by 100%-ne spĺňalo pravidlá tohto útvaru, preto je aj názov tej zbierky taký, aký je... ;-)
přidáno 01.08.2016 - 18:18
Je to vcelku hezké, příjemné, ale haiku bych to nenazýval. To má krom pevně dané slabikové struktury (kterou taky porušuješ) i danou tématiku. Někdo by možná mohl ještě namítnout, že déšť je básnické klišé, ale já sám mám déšť velmi rád, takže za mě spíš plus :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rozchod (pokračovanie) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dnes v noci
Předchozí dílo autora : Prosba o únos

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
syrda
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Meluzina :
Moc jí v poslední době vděčím za novou vervu, se kterou píši své básně :) Moc si cením jejích komentářů a názorů, se kterými většinou i souhlasím :) A ani její díla jí nemohu vytýkat- protože ta také stojí za velké uznání :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku