přidáno 28.06.2016
hodnoceno 15
čteno 1043(21)
posláno 0
Sedíme naproti sobě v růžové kavárně, podrobně studujíce její přeplácaný interiér, abychom si nemuseli hledět do očí.

Přišla jsem pozdě, protože mi ujela tramvaj. Mohla jsem ji doběhnout, ale neviděla jsem důvod. Přišla jsem pozdě o patnáct minut a ty už jsi mi stihl objednat. Vypadá to jako kopeček zmrzliny, na který někdo vyklopil konzervu broskví a to celé pak zadusil šlehačkou, která se pomalu roztápí a líně stéká po IKEA sklince až dolů na ubrousek. Nesnáším šlehačku. Nesnáším kompotované ovoce.

„Dík,“ utrousím. Konečně se na sebe podíváme. Zhluboka se nadechneš, je jasný, že budeš mít řeč.

„Promiň,“ tímto slůvkem začneš a já čekám, až přijde „ale“. Je tu. Hned za druhou větou. Zároveň s ním měníš tempo. A tón. Musím si do pusy nacpat plnou lžičku povadlé šlehačky, abych na tebe nezačala křičet.

Je poznat, že ses připravil. A zatímco meleš o tom, že bylo přece jasný, kam to směřuje a bylo jen otázkou času, kdy to teda přijde, lámu si hlavu, jestli jsi nacvičoval doma před zrcadlem, nebo takhle hučel až do prázdné židle, když jsi na mě čekal.

Chce se mi zvracet. Nejen z rozbředlé šlehačky, co jsem zapomněla polknout.

Kdy ses tak změnil?

Z mých úvah mě vytrhne ruka, kterous mi v patetickém gestu strčil přímo pod nos s otázkou: „Nemyslíš?“

Tvůj samolibý úsměv rychle vystřídá zděšení, když ti do ruky vyplivnu přeslazený obsah svých úst.

„Ale jistě, miláčku.“ Vstanu, odhodlaná opustit růžovou kavárnu. Třeba ještě stihnu tramvaj v pět
přidáno 21.01.2024 - 11:09
Má smysl kometovat díla autorů, kteří sem už nepíší? Určitě ne, ale tohle se dobře četlo.
přidáno 14.07.2016 - 15:33
Libi se mi vtipnejsi pohled na sentimentalni zalezitosti. :-)
přidáno 04.07.2016 - 10:50
moonell: a podařilo se ti?
přidáno 04.07.2016 - 10:48
Severak: zdá se, že to nebyla zrovna nejšťasnější volba...
přidáno 03.07.2016 - 22:40
Takže jsem nebyla jediná, kdo idiotsky mával rukou na monitor! To mě trochu uklidnilo.
přidáno 02.07.2016 - 23:15
tlachapoud: zkusil jsem si podle pokynů to gesto zahrát a myslím, že to smysl má. Samozřejmě, nejlepší by to bylo vidět naživo (myslím, že přirozeně podobné gesto nedělám). Ale nelámej si s tím hlavu, popisovat gesta je dost těžké.
přidáno 01.07.2016 - 18:09
Severak: Lasak: slnečnica: celkem si lámu hlavu, jak to gesto víc popsat, aby bylo srozumitelnější (byla jsem i v pokušení natočit video :D)
... každopádně: gesto je spojené s jeho větou "Nemyslíš?" a má říkat něco ve smyslu, že přece nemůže nesouhlasit. Nejde o žádné mávání, je to spíš jen máchnutí paží shora dolů (ovšem ne úplně dolů - ruka se zastaví ve vodorovné poloze) s dlaní vzhůru. A jelikož byl mladík velmi horlivý ve svém vysvětlování a kavárenské stolečky jsou malé, dostal se až k jejímu obličeji... alespoň takto si to představuji...
přidáno 01.07.2016 - 13:44
tlachapoud: Je to vcelku jednoduché vyprávění a možná právě proto to působí dost silně. Nehraje si to na drama a tím to dostává opravdovost!
Ale teda, musel to bejt dobrej blb :D
přidáno 01.07.2016 - 13:15
Viem si predstaviť, že jej objednal v snahe zmenšiť vlastný pocit viny (a že teda objednal HOCIČO, bez ohľadu nato, či to má rada), príde mi to ako taká nefalšovaná mužská logika... iné vysvetlenie nenachádzam, pretože potom je to tak, ako podotkla Orionka a dotyčný dotyčnú vôbec nepoznal (iba ak by jej to spravil naschvál), bolo teda zbytočné márniť s ním čo len minútu svojho života.
Páči sa mi detailný opis deja. Aj mňa by zaujímalo, o aké konkrétne gesto šlo. Zamával jej pred nosom? Môžeš to špecifikovať prosím? ;) Evidentne je nás tu dosť takých, ktorých to fakt zaujíma...
přidáno 30.06.2016 - 19:41
tlachapoud: odmilování je přecijen přesnější dle mého :) Jinak k názorům, co tu rozpoutala trošku Orionka... no, nevím zda se chci vyjadřovat. Momentálně jsem na to unavený. Jinak z amatérského pohledu. Dobře se to četlo, pochmurnost až znechucení v tom byla cítit celou dobu. Taky jsem se zarazil nad strkáním ruky pod nos. Nějak nevím jaké konkrétní gesto jsi chtěla vyjádřit.
přidáno 29.06.2016 - 13:12
Orionka: mělo to vyjádřit něco jako "odmilování" nebo prohlédnutí, ale máš pravdu, je to přitažené za vlasy... jinak díky za komentář (:
přidáno 29.06.2016 - 10:45
Nedovedu si sice představit to konkrétní patetické gesto (obvykle nám důvod strkat lidem ruku pod nos), ale povídka pobavila.
přidáno 28.06.2016 - 22:32
casa.de.locos: Děkuju za upozornění^^
přidáno 28.06.2016 - 17:47
Neumím si představit, že by mi kdokoli objednal, ještě než přijdu. I kdyby mě znal mnohem déle a lépe než ten, co mu hrdinka povídky říká "miláčku", a on přitom ani netuší, co má ráda. Tohle mi do příběhu nesedí, protože to naznačuje, že dotyčný je takový blb, že s ním ani nemělo cenu chodit na schůzku, natož trávit nějaký čas už předtím. Ale jinak se mi líbí, jak jsi to podala a vykreslila, IKEA sklenici vidím úplně živě :).
přidáno 28.06.2016 - 17:40
Studujice, studujic je pro cislo jednotne. Jinak pekna skica, byt dalsi variace na zname tema. Mam rada nekonvencni vyuziti zmrzliny, otroceni u vanilky minule leto zanechalo stopy.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Se šlehačkou : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Absence ňader
Předchozí dílo autora : Idylka rodinného krbu

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Sasanka
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Jsoucno řekl o timelady :
Pokud jste si někdy mysleli, že jste nešikové, asi jste nikdy nepotkali timelady. Šarmantní dívka milující hodnoty již neexistujících směrů, víno a Hraběte. A možná i trochu mě.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku