Kdysi jsem někde četla o oblíbené zábavě "vrchnosti". Říkali tomu "liščí tanec". Spočívala v tom, že chytili lišku, zavázali ji do pytle a pak ten pytel roztočili a vyhazovali do výšky... Lišce v těle těžko zůstala jediná kostička celá...
přidáno 06.05.2016
hodnoceno 11
čteno 763(19)
posláno 0
"Fox process“ – tak jsem si soukromě pojmenovala „proces“, ve kterém liška Malému princi názorně předvede, čím musí člověk nutně
projít, aby si uvědomil a ujasnil své místo a aby především pochopil důležitost ostatních lidí, kteří ho obklopují a dávají jeho životu smysl.
Tak se zrodil nápad „Poetry Fox process“.
Lidé v našem životě nás nesmírně ovlivňují. Stejnou moc máme i my. Ta moc je velká a snadno zneužitelná.





Fox process naruby

Těžké ruce
kamení v útrobách
už i nádech mě bolí
vím kdo jsi!
zrzavý chlup
tě prozradil
chceš mou péči
starost
lásku
Liško mazaná!
tvé potřeby
co smyčky
svazující křídla
den za dnem
rok za rokem
desetiletí…
křídla zakrněla
touha bouří krev
letět!
letět!
místo křídel
však zrzavou srst
mám na zádech
tahle nemoc liščí
potřebuji tě!
prosím!
Já jsem teď
Liškou tvou
a ty?
už nic necítíš
jen liščím tancem
mi oplácíš

přidáno 10.05.2016 - 23:26
Ginnare: mýlíš :-)
přidáno 10.05.2016 - 18:45
Yana: děkuji:-)
Vlastně teď nevím, mám-li z Tvého komentáře radost. Těší mě, že vyvolala emoce, protože to je podle mne to nejdůležitější, ale nechci jitřit ničí rány... a obzvláště ne Tvé, protože Tě vnímám jako velice citlivou a křehkou bytost... ale třeba se mýlím :-)
přidáno 09.05.2016 - 10:38
Drsná a mrazivá, tvoje poezie občas jitří rány, tak nějak se dotýká svým vtíravým způsobem nitra, zajímavé
přidáno 08.05.2016 - 14:11
ježek: :-D no umím si představit, jak Fox on the run zní Šazimu v uších při některém jeho nočním dobrodružství, ale...
tahle depka je staršího data narození... tedy ne stará tak jako Ty a Sweet... ;-) ale už ji odnesla voda...
přidáno 08.05.2016 - 13:07
Trošku mi to připomnělo písničku fox on the run od Sweet...
přidáno 07.05.2016 - 12:41
A42: já vím, někdo tu psal, že Malý princ je už hodně ojetá galuska, ale nemůžu si pomoct.
Četla jsem ho jako dítě a četla jsem ho znovu už hodně (nechci napsat stará) zkušená a najednou sem měla pocit, že mám v ruce úplně jinou knihu.
Víš, jsem obyčejná ženská (bez literárního - či jiného humanitně zaměřeného vzdělávání). Prostředí a lidé, kteří mě obklopují, léta nedrželi knihu v ruce. To si nestěžuji! Jen konstatuji. Mají mě za exota a já je mám ráda. Jen zkrátka občas hladovím, a tak možná někdy hledám (a překvapivě i nalézám) hlubokou myšlenku i tam, kde žádná není... Beru to jako takové mé malé soukromé dobrodružství ;-)
přidáno 07.05.2016 - 12:12
Je to hodně k zamyšlení včetně té anotace. Já sama Malého prince moc nemusím, ale ona ta myšlenka platí i tak.
přidáno 06.05.2016 - 22:37
Ginnare: Okay :D já jen, kdybys to někdy chtěla publikovat nebo tak. (Proces poetické lišky ale zní taky dobře.) Na Svatou knihu možná opatrně, místy je dost... ruská. Ale rozhodně ne špatná.
přidáno 06.05.2016 - 22:36
casa.de.locos: děkuji za poznámku a rozhodně ji nevnímám jako hnidopišskou :-) možná je to hloupé, ale asi si nechám ten počeštěný slovosled... Koneckonců je to můj šuplík a co se týče návštěv, není v něm zrovna moc rušno ;-)

Svatou knihu vlkodlaka jsem nečetla, ale vzbudila si mou zvědavost.
přidáno 06.05.2016 - 22:19
vida, tak se objasnil název sbírky.
přidáno 06.05.2016 - 22:12
Hnidopišská poznámka: Poezie liščího procesu je anglicky správně Fox Process Poetry, nebo The Poetry of Fox Process - Poetry Fox Process je Proces poetické lišky.

Báseň se mi zamlouvá, zábava aristokratů ne.

Mimochodem, četlas Svatou knihu vlkodlaka od Pelevina? Je tam postava lišky, která pro změnu pořádá hony na aristokraty.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Fox process naruby : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Šazi na břehu jezera
Předchozí dílo autora : Šazi v nočním vlaku

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Karpatský
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
casa.de.locos řekla o Singularis :
Milý a zajímavý člověk s analytickým pohledem matematika, pečlivostí archiváře a zvláštností Auri.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku