"Ale já, jsa nuzák, mám jen své sny. Rozprostřel jsem své sny pod Tvé nohy. Našlapuj měkce, neboť šlapeš po mých snech." William Butler Yeats
přidáno 11.04.2016
hodnoceno 21
čteno 1002(17)
posláno 0
Zůstalo všechno

anebo nic


tma černá
jak z kovu

doteky čmáranic


a vyhřezlé city

a srdeční dým


tak řekni
co s tím...



řekni

co s tím?

ikonka sbírka Ze sbírky: Po zádech noci
přidáno 15.04.2016 - 20:05
Amadeo´´: Dle mého, pokud člověk neví, co do anotace napsat, tak je nejideálnější tam napsat stručné vysvětlení básně. Přeci jen občas nejde dílu úplně porozumět a anotace by měla pomoci. Výjimkou jsou případy, kdy autor záměrně vynechává vysvětlení, protože nechce nabízet svůj pohled na báseň a chce ji nechat otevřenou. Mimochodem anotace hned po názvu básně rozhoduje o tom zda si ji lidé přečtou. Vytváří první dojem, a proto je dle mého vhodné ji psát.
přidáno 15.04.2016 - 19:16
Lasak: Díky... S anotací je to vždy dost složité. Někdy může básni prospět a jindy zas dílo totálně potopit. Já ji u svých básní většinou nepoužívám, až na výjimky. Slova, která Tě v ní zaujala, mě provází už hodně dlouhou dobu a mají pro mě velmi zvláštní význam, stejně jako ta báseň a jsem rád, pokud na čtenáře takto působí. Díky moc za návštěvu a komentář...
přidáno 14.04.2016 - 21:10
Je vždy těžké mluvit o něčem, co má tolik komentářů, protože vše bylo většinou řečeno. Báseň jako taková už ohodnocená byla a ode mě bys neslyšel nic jiného. Proto se raději zaměřím na název a anotaci. Ačkoliv jsem chvíli přemýšlel, jak to vlastně myslíš, tak jsem to v tom úspěšně našel a i když je trošku ten název kostrbatý, tak se mi líbí. Každopádně pochvala za anotaci, která mě zaujala.
přidáno 14.04.2016 - 18:14
Zamila: Jsem rád, že sis v ní něco našla a takto ji vnímáš. Děkuji moc...
přidáno 14.04.2016 - 18:05
Yana: To jsi vystihla moc hezky, tu odpověď v nedohlednu… Děkuji za zastavení!
přidáno 14.04.2016 - 17:54
DDD: Jsem rád, že ji vnímáš právě takto. Od Tebe je to velká pochvala, které si velmi cením a děkuji za čas, který jsi mé básni věnoval…
přidáno 14.04.2016 - 17:52
Cecidit angelus: Díky moc… jsem potěšen, že se líbí :)
přidáno 14.04.2016 - 17:30
Pěkná, zpěvná, krutá, dozvučná ... Líbí se mi :-) Originální :-) Vcelku ;-)
přidáno 14.04.2016 - 15:32
Ó, s dočítáním básně fakt mrazí, ztrácí se na papíře a odpověď v nedohlednu, moc pěkných pár řádků
přidáno 14.04.2016 - 12:27
Vždycky hledám u takovýchto dílek to správné slovo. Protože první, co mě napadne je "krásná", ale podvědomě cítím, že to vlastně není vhodné. Lepší je asi "působivá". Ano, je citlivě a působivě napsána. Mám rád básně, za kterými cítím autora, ne jakousi jeho pózu. A tohle je jedna z nich. Dík za zážitek :-)
přidáno 13.04.2016 - 23:34
tak bolestná, tak překrásná... :)
přidáno 13.04.2016 - 11:56
Lenča: Toho si velmi vážím a jsem rád, že se líbí... Děkuji!
přidáno 13.04.2016 - 11:54
korálek: Ano, myslím, že to má něco do sebe :-) Děkuji za zastavení...
přidáno 13.04.2016 - 11:42
Nádherná, zakládám :)
přidáno 12.04.2016 - 13:18
Hezká , líbí se mi :-) Také ráda používám větší a menší písmo pro umocnění ...
přidáno 12.04.2016 - 13:05
Amelie M.: nebo vyprchává... I Tebe tu rád vidím, Amelie, děkuji!
přidáno 12.04.2016 - 12:52
plyne, jako ten dým.. tiše, do ztracena.. hezký
přidáno 12.04.2016 - 12:50
kmotrov: Díky moc za zastavení a komentář... Jsem velmi potěšen, že Tě po delší době vidím pod mou básní!
přidáno 12.04.2016 - 12:37
Ginnare: Tak to jsi tady na tom správném místě protože lehce asociálních a introvertních duší se tu myslím najde víc. Nemůžu sice mluvit za ostatní, ale za sebe určitě ano :-) Jsem rád, že se Ti báseň líbí a děkuji za zastavení u ní...
přidáno 12.04.2016 - 07:28
Je to báseň, která je napsaná v rýmech ve formátu pro volný verš, dalo se to složit i takhle

Zůstalo všechno anebo nic
tma černá jak z kovu
doteky čmáranic


a vyhřezlé city a srdeční dým
tak řekni co s tím...

řekni co s tím?

Formát kterým si to ztvárnil, je lepší. Mě se až na vyjímky nelíbí kombinace volného a vázaného verše, Báseň vnímám ve volném verši s nahodilým (a tak by to podle mne v básni psané volným veršem mělo být) rýmováním (velmi dobrým rýmováním, nesklouzl si ke gramatickému rýmu).
Je to velmi působivé.
přidáno 12.04.2016 - 06:46
roky plním šuplík a teprve nyní nesměle nakukuji a pomalu se snažím proniknout do zdejší "komunity" (první zkušenost lehce asociální duše)
Všimla sem si, že se zde často používá jakési "estetickografické" znázornění básně. Musím se přiznat, že se mi to moc líbí.
Ta Tvá báseň je důkazem toho, že i taková maličká hra s velikostí písma dokáže krásně vygradovat napětí, které z ní cítím. Moc pěkné! :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Propastná(s) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jiný
Předchozí dílo autora : Přiznání

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku