Malý střípek pocitu po jednom mém nedávném setkání s člověkem trpícím schizofrenií. Osobně ho znám už dlouho, ve stavu mánie jsem ho však viděl poprvé. Mnozí by takto nemocné nejlépe hned zavřeli doživotně do ústavů a sanatorií. Nic ale není jen černé nebo bílé a už vůbec ne tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.
přidáno 24.04.2016
hodnoceno 11
čteno 975(17)
posláno 0
Dali ti do vínku
životy cizích vést

a do úst roubík
jak hořkou pralinku

co musíš snést.


Teď důvěrné
stíny zas
co přišly
právě ti
šeptají

v hlavě
a...

ikonka sbírka Ze sbírky: Skloviny
přidáno 22.02.2023 - 00:24
Líbí se mi, ale to a... bylo jako narazit do zdi. Jinak mě by ten stav opravdu zajímal,ten člověk si to uvědomuje nebo ne... musím si o tom něco přečíst.
přidáno 27.04.2016 - 13:44
Nikytu: Děkuji za návštěvu a zamyšlení… Je zajímavé sledovat, co v druhých vyvolává. Upřímně, trošku jsem se bál, jaká bude na tuto báseň odezva a reakce. Přece jenom je to velmi těžké a kontroverzní téma, které se u nás dostává čím dál víc do popředí v souvislosti s různými útoky takto nemocných lidí. Jsem ale reakcemi Psanců mile překvapen.
Ano, báseň je neukončená záměrně a záměrem je i jakási roztěkanost druhé strofy, která je, jak si všimla Amelie, těžko pochopitelná a nutí člověka k tomu, si to přeskládat jinak. Vnímáš ji tedy velmi dobře...
přidáno 27.04.2016 - 00:20
Začátel se mi líbí. Jen mi trošku vadí to, že je takto neukončená, ten způsob "a ...". Ale zase na druhou stranu, když někomu mysl znenadání "přepne", taky to asi v tom druhém vyvolá obdobný pocit... Tedy, že by záměr? :-)
Přirovnání roubíku k pralince se mi líbí. :-)
přidáno 25.04.2016 - 16:24
Zamila: Myslíš tím asi, že je příliš používaný, co? Vím.. ale nějak mi to tam takhle prostě sedlo. Díky Ti za návštěvu...
přidáno 25.04.2016 - 15:00
Líbí se mi to s tou hořkou pralinkou - jen škoda toho rýmu.
přidáno 25.04.2016 - 00:09
Umouněnka: Severak: Amelie M.: A42: Ginnare: Díky moc všem za zastavení... Snad nebude vadit, že jej vyslovuji takto dohromady, ale nic to nemění na tom, že si velmi vážím každé návštěvy a každého komentáře.
Jsem si vědom, že báseň je rozporuplná, možná stejně tak, jako pocity, z nichž vznikla. O to víc si cením, že jste tu zanechali pár slov a třeba i zamyšlení.
přidáno 24.04.2016 - 19:24
Bez anotace bych asi také tápala, ale je to přesně ten styl "básněni", co mám ráda. Provokuje mou hlavu, nutí k zamyšlení, vyvolává pocity a představy...
Báseň se mi líbí, onemocnění schizofrenií rozebírat nebudu.
přidáno 24.04.2016 - 18:49
Určitě je to k zamyšlení. Jen si nejsem jistá, jestli bych to úplně vyčetla z té básně nebýt anotace, ale to nevadí. Osobně nikoho neznám, ale známí mají syna, co s touto nemocí studuje na gymplu, má k tomu asistenta.
přidáno 24.04.2016 - 18:29
ten začátek se mi líbí moc a řekla bych, že i nějakým způsobem sedí k tomuto tématu.. pokud chápu správně, cos tím chtěl vyjádřit..

vlastně se mi líbí obsahově i druhá sloka.. jen mi nějak nesedí slovosled druhého a třetího verše.. asi bych to poskládala jinak..
přidáno 24.04.2016 - 18:07
Znám víc lidí, kteří "schízu" mají. Nikoho z nich jsem myslím v tom stavu neviděl a upřímně - ani na to nejsem moc zvědavej.
přidáno 24.04.2016 - 18:02
Schizofrenií jsem se setkala jen u cizích lidí, ale nikdy to nebyl můj blízký člověk, nebo někdo, s kým bych trávila víc času. Sama se také léčím na jednu nemoc, díky bohu je vše díky lékům lepší. Báseň je zajímavá, ale ucelený dojem z ní zatím nemám.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jiný : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slavnosti
Předchozí dílo autora : Propastná(s)

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
pedvo
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
derrry řekla o barunka=o) :
Jedna z mých nejoblíbenějších autorek. Ví, co chce říct a ví, proč to říká. Její práce se nedají jen tak přejít.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku