Momentální nápad. O hledání názvu.
přidáno 16.03.2016
hodnoceno 21
čteno 1371(26)
posláno 0
Na počátku byla žena. Zkoumala lidi kolem sebe, objevila severní pól a nazvala ho mužem. A muž putoval pustými pláněmi Antarktidy, objevil jižní pól a nazval ho ženou. I vydali se společně neznámou krajinou a po dlouhém putování objevili třetí pól a došla jim slova. A stojí tam mlčíce dodnes.

přidáno 07.04.2021 - 11:07
Líbí..
přidáno 02.04.2016 - 16:22
derrry: To je v pořádku, hlavně, že to stálo alespoň za přečtení. Děkuji za návštěvu.
přidáno 02.04.2016 - 15:21
Není to špatné, ale nevidím v tom nic navíc. Proplyne a už se nevrátí.
přidáno 19.03.2016 - 11:11
Singularis: Jo, to se mi líbí, póly v různých soustavách. Připomnělo mi to film Paralelní světy, kdy se žilo vůči sobě vzhůru nohama. Vyprovokoval jsi hezkou myšlenkovou hru. :-)
přidáno 19.03.2016 - 09:54
A42: Začíná se mi líbit, jak si to každý představuje jinak. :-) Hm... třeba to byly póly dvou různých soustav - jako severní pól jednoho magnetu a jižní pól druhého. Pak se může na jedné straně severní pól setkat s jižním a na druhé jižní se severním, aniž by se musely potkat navzájem. :-D (Koneckonců, mužů i žen přece také existuje víc, tak může existovat víc jižních a severních pólů.)

Děkuji za komentář a za inspiraci k takové zajímavé úvaze... :-)
přidáno 18.03.2016 - 20:48
...a přemýšlí, co se to přihodilo fyzikálním zákonům. :-))
Zajímavý nápad, akorát si říkám, kde se to potkali, když se vydali každý za objevem jiného pólu. Možná cestou zpátky.
přidáno 18.03.2016 - 17:21
Zamila: Děkuji. Od tebe mě takové uznání těší.
přidáno 18.03.2016 - 09:09
To je dobrý, tohleto ... Lehce kafkovský :-)
přidáno 18.03.2016 - 05:18
Severak: O něčem podobném jako té hádance jsem už slyšel/a, ale geometricky jsem nad tím neuvažoval/a. Děkuji za komentář.
přidáno 17.03.2016 - 23:17
když už jsme u těch pólů: znáte takovou tu hádanku "kilometr na na sever, kilometr na východ a kilometr na jih a vrátím se na samé místo, jakou měl medvěd barvu?"

Nedávno jsem četl naprosto fascinující článek, kde byla jmenována další možná řešení, kromě toho profláknutého. Sférická geometrie je někdy dost překvapivá... Definice třetího pólu může být vtip podobného druhu...
přidáno 17.03.2016 - 16:42
Orionka: Dobrý postřeh. Věci začnou hned dávat větší smysl, když si uvědomíme, že něco, co jsme považovali za pól, protože to tak nazýváme, vlastně tak úplně pólem není... Naše vidění skutečnosti pak začne připomínat Hegelovu dialektiku, kde ze střetu teze a antiteze vzniká "synteze". Na https://cs.wikipedia.org/wiki/Dialektika#Kant.2C_Fichte_a_Hegel se píše: "Když Kant vysvětluje, proč jeho kategorie vystupují v trojicích místo ve dvojicích, jak by odpovídalo protikladu „ano“ – „ne“, říká, že třetí z kategorií v každé skupině vzniká kombinací prvních dvou."

Děkuji za návštěvu, názor i komentář. :-)
přidáno 17.03.2016 - 16:13
Já té myšlence snad taky rozumím, ale zřejmě zůstávám v zajetí těch starých struktur, jak píšeš :). Pro mě je pól pólem právě proto, že stojí proti něčemu a je toho protiváhou. Proto mohou být póly jen dva, jin a jang. Ten třetí mi tam zkrátka nepasuje, ale možná je to jen tím, že jsi ho nazval pólem.
přidáno 17.03.2016 - 11:34
Dokonalý název, fakt príma junáku!
přidáno 17.03.2016 - 07:13
Nikytu: Děkuji za zajímavé představy. Citace z Cimrmanovy hry mě pobavily. To, že jim u třetího pólu došla slova, jsem myslel/a hlavně jako vyjádření neschopnosti většiny lidí překonávat meze sociálních (v tomto případě konkrétně genderových) struktur, které je někdo naučil, a dát název něčemu novému, o čem se dříve nevědělo a v kontextu stávajícího vědění to působí nemožně či nesmyslně (je otázkou, zda třeba neutrony považovat za třetí pól ve srovnání s protony a elektrony...).
přidáno 17.03.2016 - 06:55
Amelie M.: Souhlasím.
přidáno 16.03.2016 - 21:21
Chtělo by to stoupnout si tam, kde země driftuje. :-)))
Vybavila se mi Cimrmanova hra Dobytí severního pólu a zejména pak tato hláška:
"...podívejte se, normálně jdu na sever a UŽ JDU NA JIH! na sever A NA JIH!" "To není možné..." "Jestli my nevěříš tak si to zkus." "To jsem zvědavý........ no jo! a zpátky zase." :-D
Jinak nápad se třetím pólem není špatný. Představovala jsem si ho nejprve jako kompromis a bod rovnováhy, ale kolikrát je opravdu spíše mrtvým bodem. Zajímavé pojetí. :-)
přidáno 16.03.2016 - 21:09
si myslím, že by bylo zajímavé, dopracovat konkrétně tuhle myšlenku.. nijak sáhodlouze.. ale aspoň trošku.. :) byla by škoda ji zahodit...
přidáno 16.03.2016 - 20:58
Amelie M.: Máš pravdu, že je to nedomyšlené a nedotažené, proto jsem také do anotace napsal/a "momentální nápad". Prostě mě to napadlo a neměl/a jsem čas ani motivaci se tomu řádně věnovat, ale by mi líto ten nápad jen tak zapomenout.

Antarktida je tam prostě proto, že se rozléhá kolem jižního pólu, žádný zamýšlený vedlejší význam tam nemá.

Snad bych se za vydání tak nezralého díla měl/a omluvit, ale stejně to byl spíš jen experiment. (Který úplně nevyšel, i když ta jedna myšlenka v něm asi cítit je.) Slibuji, že příští dílo bude propracovanější.
přidáno 16.03.2016 - 20:17
no, přemýšlela jsem o tom a je pro mě těžké správně vyjádřit myšlenky.. pokusím se..

na tebe mi to za prvé přijde dost nedomyšlené, nedotažené..

líbí se mi to od "i vydali se společně..".. to je paráda a nemám výhrad.. řečeno je tam snad vše..

líbila by se mi i myšlenka, že muž putoval pláněmi antarktidy, tedy ženy.. pak už ale vnímám rušivě to, že objevil jižní pól a nazval ho ženou.. asi bych se k tomu postavila trošku jinak.. přijde mi to jako motanice, která ve výsledku postrádá smysl, ač tu myšlenku tam cítím a asi vím, co jsi tím chtěl/a říct..

také se mi líbí, že antarktida je drsná oblast a tys ji přiřadil/a ženě :D no, trošku škodolibé a možná zcela neúmyslné.. i když.. nenadržuješ trošku těm mužům? :)))
přidáno 16.03.2016 - 18:32
ta_malá: Děkuji. :-)
přidáno 16.03.2016 - 18:30
To je hezký nápad. Líbí se mi moc:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Třetí pól : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Po okolí symbolu maskulinity
Předchozí dílo autora : Ester Krejčí S02E07: Klub mladých intelektuálů

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku