přidáno 26.01.2016
hodnoceno 13
čteno 906(29)
posláno 0
Ohlušující řev rozličných myšlenek otřásá bezohledně celou mou podstatou.
V tomto věčném tichu.
Křičí jazykem, jenž nepoznávám. Ve spleti cárů beztvarých mě zase matou.
V tomto klidném spěchu.

Jako racionalisté šíleli by při náhlém zrušení základních zákonů fyzikálních-
- při nulové gravitaci a energii, při náhlém zastavení běhu času,
tak děje se totožně ve světě naivních snílků, žijících ve vznešených fantaziích
- při férové zradě, pravdivých lžích a dalšího slušivého hnusu.

Hrubé stehy v tkáni srdeční praskají bez přestání jeden po druhém.
V této bolestivé úlevě.
Měli zůstat navždy, jako nezbytná léčba v orgánu tak ubohém,
přesto, že k mání byl bolavý a ve slevě.

Krev nelítostně zaplavuje místa, o nichž neměla jsem sebemenší ponětí.
Jsou rozlehlá. Nekonečná ve své maličkosti,
prohlubována vzpomínkami na přijímání sladkých falešných objetí,
kterých slepý, zdá se, nemá dosti.
Snad stav, pro něž lidé název nemají, vyjádří má nesmyslná pravdivá souvětí.
Vítězové či poražení jsou Ti, již jsou citů prosti?
přidáno 25.03.2021 - 12:11
Nejvíc se mi líbí vázané verše.. tahle je ale taky OK
přidáno 07.03.2016 - 22:46
Eleanthir: Děkuji za všechny Tvé komentáře :))
přidáno 07.03.2016 - 12:50
Cecidit angelus: To dílko na mě působí velice příjemně, inteligentně a vůbec mi nevadí, že je to "jen mrský popis pocitů" :-) Co se týče té poslední otázky, za mě také poražení, nechci moc zabředávat do sociologie, ale společnost (především ta americká, takže i část naší generace :-( ) se podle mě ubírá směrem, kde cit, přirozenost ani vzdělanost nemá využití, pouze vhled, peníze a sex. :-)
přidáno 31.01.2016 - 22:39
Darek: Děkuji :)
přidáno 31.01.2016 - 10:38
Moc pěkné, člověka nutící k zamyšlení...:-)
přidáno 27.01.2016 - 11:09
samiVdavu: Děkuji za Tvůj komentář, pokusím se poučit :)
přidáno 27.01.2016 - 10:51
Tenhle hokejový zápas se mi líbí o něco více, ačkoliv tvoje tvorba se zdá být plná kontrastu silných a slabších momentů. Začnu tím horším, ať to máme za sebou. Z tvého vyjadřování, ať už uměleckého nebo v komentářích, lze vycítit, že jsi opravdu originální osobností, bohužel však v básni často používáš fráze tak často používané, že už nefungují. /věčné ticho, klidný spěch, v té nové básni máš zase mrtvolné ticho, nekonečná ve své maličkosti/ Jsem na tohle hnidopich, jenže nemůžu jinak, když vidím, že jakmile to jde víc z tebe a míň se snažíš dělat poezii, tím lepší pasáž básně vznikne. Celý smysl básně spatřuji ve druhé sloce a líbí se mi. To je ta hezká hokejová akce, na kterou jsem čekal, to je poezie.

A jo, chyby tam pořád jsou, je to proud myšlenek, okay, sere na to pes. Do seškrtávání tě tlačit nebudu a ani nemůžu, příště si na básni zase najdu to svoje. Jsem rád, že reaguješ, takové autory je radost číst! :)
přidáno 26.01.2016 - 23:41
korálek: I přes veškerou svou bolest jsem natolik hloupě naivní, že stále věřím, že citů prosti jsou Ti poražení. Děkuji za Vaši reakci.
přidáno 26.01.2016 - 23:36
casa.de.locos: Ano, se vším souhlasím, avšak báseň je křečovitá , jelikož popisovala mé aktuální křečovité pocity. Prožívám teď nesmírně složité období a očividně ne zcela pozitivně ovlivňuje mé psaní. Za odhalení mých strašných pravopisných chyb děkuji a omlouvám se za ně.Byla to mrská pětiminutová báseň, abych si trochu ulevila. Vážím si Vašeho názoru. Můj další smělý počin, který jsem právě dokončila, doufejme obstojí lépe :)
Ps: V tomto textu jsem plodně užívala oxymóronu, který mi pomáhá vyjádřit mé nynější zmatení, proto ta na první pohled nesrozumitelnost.
přidáno 26.01.2016 - 21:27
Rýmy jsou neobratné (tichu/spěchu, času/hnusu atd.) a jazyk možná zbytečně komplikovaný, při čtení se mi to zadrhává a jsou tam gramatické chyby. (v posledním řádku má být jenž, poslední řádek druhé sloky nedává smysl, třetí řádek třetí sloky *měly, ty stehy, r. m. neživotný) - celkově forma strašná. (Nejsem proti avantgardě a experimentům s jazykem, ale tohle se prostě jenom špatně čte.)
Možná by ti více seděl volný verš a méně křečovitosti.

Sdělení mi není příliš jasné, nicméně působí zajímavě. Potenciál tam asi je. Teď ho vykopat.
přidáno 26.01.2016 - 21:01
Hezky popsané pocity, i když slovo hezky moc nesedí se smutkem, který je zde vyjádřený.
Vítězové či poražení ?pro mě vítězové jsou ti citů prostí )) ale záleží na úhlu pohledu...
přidáno 26.01.2016 - 18:09
timelady: Toho si nesmírně vážím.
přidáno 26.01.2016 - 17:04
Whau :) moc pěkné, největší dojem na mě udělala předposlední strofa :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nekončící okamžik : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : báSNĚNÍ.

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Severka :
Slečna.. co ji vůbec nemusíte znát osobně, abyste stačili pochopit alespon tak důležitou věco, jako je její světluškovské poslání... :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku