Ještě jeden pantun na zadaná slova, již mimo soutěž: NOHA ŘEKA TĚLO ČLUN BLESK...
přidáno 06.11.2015
hodnoceno 4
čteno 745(12)
posláno 0
Řeka touhy mne unáší
rychle jako hlídkový člun,
tělo mé vstříc ti peláší,
navzdory těžkým poměrům.

Rychle jako hlídkový člun
uháním vstříc Ti, jsem jak blesk,
navzdory těžkým poměrům,
a v srdci podivný mám stesk.

Uháním vstříc Ti, jsem jak blesk,
noha loudání nesnáší,
hrom poznání teď právě třesk,
řeka touhy mne unáší…
přidáno 07.11.2015 - 21:18
Jiří Turner: Máš pravdu, ale občas vznikají i zajímavé věci, právě díky nutnosti to na sebe nějak napasovat! Nejlepší je, když se podaří zbavit se těch slov hned na začátku, což ale nejde vždy, záleží na daných slovech a pak, pokud to forma dovolí, máš volné ruce, abys tomu vtiskl nějaký řád. Nevím jak jiní, jí to beru jen jako hru a v poslední době stejně bývám tak unaven, že usínám u otevřeného noťasu a i tu veršotepárnu dávám na poslední chvíli nebo si píšu nápady do mobilu cestou z práce v trolejbusu. Je to vlastně trénink vůle, k něčemu se vůbec přinutit...A znám pár lidiček, se kterými se hecujeme...:-)
přidáno 07.11.2015 - 13:09
shane: Jasně, já to chápu. Jedna věc je ten tréning rýmování a rytmu a druhá věc je nějaký cit pro danou formu. Myslím, že to vede k takovým mechanickým básním. U toho pantumu to opakování (to úplné)má smysl jako refrén u písně- milostné písně. Formu villonské balady také asi normálně nezvolíme pro ukolébavku. Možná z legrace, ale Veršotepárnu berou mnozí asi vážně.
přidáno 07.11.2015 - 10:29
Jiří Turner: Znáš mne, že si hned tak osobně nic neberu a je mi cizí mstivost některých uražených ješitů! Uznávám, že to Shaana hodně zjednodušuje, aby to zpřístupnil všem a taky že ne každá forma je při zadání slov pro každého schůdná. Beru to také jen jako cvičení, pro mne byl asi nejhezčí formou sonet...
Díky za výklad! Jen jsem to zkusil, v té druhé veršotepárně je třeba Tasemnice, což je vlastně jakási litanie na zadaná slova s jedním stále se opakujícím rýmem. I to je spíše cvičení, ale umožňuje si procvičit vybavovací schopnosti při hledání stejných rýmů a vynalézavost při jejich řazení, což jako trénink není taky k zahození...:-)
Takže si z toho beru to dobré, totiž, že se procvičím v kombinaci a udržím si aktivně jistou slovní zásobu. Člověk by pomalu zapomněl se vyjadřovat v tom dnešním uspěchaném a dost jednotvárném životě, kdy třeba stojíš u linky a děláš to samé jak cvičená opice...
přidáno 07.11.2015 - 10:16
Neber to osobně (četl jsem několik dalších pantumů ve Veršotepárně) a myslím si, že celá tato forma je hodně nešťastně pojatá. Pantum je velmi specifický druh básně a já vůbec nechápu, proč byla tak podivně divně upravená formální pravidla. Takhle ta forma nemá, podle mého názoru, žádný smysl, je to jen jakési cvičení. Znám pantumy s takovýmto schématem a myslím, že se dají pojmout velmi hezky.

A/1B/A/2B 1B/A/2B/A A/1B/A/2B 1B/A/1B/A (číslo je totožný verš, písmeno rým)

Tedy: sudé verše liché strofy opakují jako liché verše následující sudé strofy a jimi prochází rým prvního verše.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Řeka touhy mne unáší... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Rci, lásko má...
Předchozí dílo autora : Nemám strach vstoupit do téže řeky...

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Katies [16], Wyrez [15], snehurka [14], cik [11], Dali [11], kdyztocitim [10], Dickens [7], [5], lucidsubstance [3], NeuroSoul [1]
» řekli o sobě
Mitzi řekla o veronika :
Neznám ji osobně, ale podle toho, co se dá vyčíst z její tvorby je to mimořádný člověk. Veroničina práce se dá rozdělit do dvou kategorií - skvělá a ještě lepší^^
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku