Malé zamyšlení...
přidáno 07.11.2015
hodnoceno 22
čteno 1172(23)
posláno 0
Rci, lásko moje, je to hřích,
že topit chci se v očích Tvých,
že pro mne tolik znamená,
když hladit smím Tvá ramena
a jemné křivky rtíků Tvých
chci ukrýt v něžných polibcích?

Jsem blázen snad, když v tento čas
pln citů jsem jak zrní klas,
že šeptám Ti své vyznání,
mé srdce touhou vyzvání
a ruce zase s něhou jdou
Tvých křivek stezkou lákavou?

Je láska pouhé mámení,
co z pouhých pudů pramení
či je to vskutku božský dar,
jejž přijmout mám, než přijde zmar,
než duše poputuje zas
tam, kde je jinak vnímán čas?

Tam není těl a není slov,
azyl Ti nedá rodný krov,
hmota se rázem promění
na pouhopouhé vlnění,
až pohasne svit našich svic,
co zbude z nás? Jen pouhé Nic...




přidáno 11.02.2016 - 20:06
princeznacarodejkaZ: Díky! Po Nikytu další ztracená dcera se vrací...:-)
♥Ještě mi tu chybí čertíček 24, Lorraine a taky Ivkaja. :-)♥
Jj, občas mne to ještě chytne a city musí ven!
Jinak teď trénuji hodně psaní na zadání, dost mi to pomohlo, pokud jde o veršotepeckou pohotovost a vynalézavost. A potkal jsem pár nových prima človíčků! :-)))
přidáno 11.02.2016 - 19:05
Ty prostě dokážeš podat city, moc pěkná.
přidáno 01.01.2016 - 15:01
Nikytu: A hele! Kdopak to po letech přišel na mé stránky? Jsem rád, že jsi zpátky a že se Ti to líbí, Niky! :-)
přidáno 01.01.2016 - 13:18
Velice krasne zamysleni.
přidáno 11.11.2015 - 21:02
Jiří Turner:
Ano, v čas, kdy světu hrozí katastrofa, kdy nás buď zaplaví hordy z východu či skutečná voda po roztání ledovců a kdy tolik věrozvěstů poukazuje na zkušenosti z bible /všechno už tu nejméně jednou bylo!/, tíhnu k archa(ismu) jak starý NOE...:-)
přidáno 10.11.2015 - 10:37
Už jsem si myslel, že jsem ti to pohaněl, ale to byla ta předchozí báseň.:) Četl jsem tvou diskusi s "okurkou" a podstata věci spočívá podle mě v tom, že ten klasický styl se dá pojmout archaicky (s těmi "rci" a "rodný krov") anebo současným "civilním" způsobem. Jinými slovy, není mrtvá ta forma, ale její vyjádření. Stále se dělají dřevění stoly se čtyřmi nohami, ale nohám se nevyřezávají hlavice, pokud to nemá být replika starožitnosti. Ta replika se nehodí mezi "sklo a kov", ale jenom mezi jiné repliky nebo mezi originály, pokud je zdařilá. A tak je to i s poezií.
přidáno 09.11.2015 - 19:04
shane: Ono nejde ani tak o to, že by tam byla použitá nějak zastaralá slovní zásoba, vždyť až na pár slov a tvarů tam arachaismy skoro nejsou, ale spíš o tu celkovou formu. O ty rozkošatělé obraty a pětkrát přebroušená epiteta, koneckonců i o ten prakticky dokonalý jamb. To všechno já prostě vnímám jako formalismus. Jako takovou krásnou výšivku, sám bych ji udělat asi nedokázal, která je ale vlastně zbytečná a je pro mě skoro až na škodu obsahu, který by mě v jiné formě nejspíš oslovil.
přidáno 09.11.2015 - 18:08
mechanická okurka: No, já jsem vyrostl na starých mistrech, prostě tenkrát to byla krása, dnes slyšíš mluvit Čecha a bez slovníku cizích slov je těžké porozumět...
Vždyť dneska už každej vůl
musí říkat very cool,
outlet, outdoor, outsourcing...
Nejraděj bych ho hned břink! :-(
přidáno 09.11.2015 - 17:39
Opravdu to dýchá tím devatenáctým stoletím. Úplně to vidím, jak vezmu do rukou krásnou zažloutlou knížku z antikvariátu, kde je něco podobného. A podobně jako u velké části děl z té doby - musím obdivovat vynikající řemeslnou práci, ale vlastně mě to úplně míjí.
přidáno 09.11.2015 - 17:23
Kalimero: Děkuji! Jsemn rád, že se ti líbí něco, co je psáno ve stylu tak o tři generace zpátky...Ale i Kalimero je vlastně dítko starých časů. Kdysi jsem tak říkal jedné dívce, která to kuře zbožňovala a když jsem ho sehnal v plyšové podobě, byla moc ráda! :-.)
přidáno 09.11.2015 - 17:19
PrimaDen: Díky! Po Tvých úpravách by ale zbyla jen půlka Shanea - ten naivní lyrik. Jenže já mám i svoji filozofující osobnost, jak víš sama nejlíp. Pamatuješ na naše plodné diskuse ohledně proroctví Mayů a avízovaného konce světa, který se nakonec nekonal? :-)
přidáno 09.11.2015 - 16:52
krása.:))
přidáno 09.11.2015 - 14:48
Líbí se mi to, ale polovinu bych asi vyškrtala a nechala z toho 2 úžasné a krásné sloky plné citu a vyznání:)
přidáno 08.11.2015 - 20:15
korálek: Díky! Občas ještě zkusí Shane psát jen tak, nikoli na zadání a třeba i trochu napodobí archaický styl starých mistrů...:-)
přidáno 08.11.2015 - 18:21
dobře namícháno - trochu défetismus a trochu smysl života ? je to hezké .. :-)
přidáno 08.11.2015 - 17:42
Moc hezká :-))
přidáno 08.11.2015 - 14:21
A42: Vždyť i já jsem dráček ledva třistaletý! :-)
přidáno 08.11.2015 - 13:07
Jo, takové starosvětsky košaté, ale na mě možná až trochu moc jak z 19. století.
přidáno 07.11.2015 - 22:30
kalinka: Tak nějak obojí...:-)
přidáno 07.11.2015 - 22:25
Hezké.Jen trénuješ?(myslím básnění)Nebo miluješ?:))
přidáno 07.11.2015 - 21:02
Díky...:-)
přidáno 07.11.2015 - 11:40
líbí

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rci, lásko má... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zpívám píseň o dívce z hor...
Předchozí dílo autora : Řeka touhy mne unáší...

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o lidus :
Náš šíleneček... ale občas pochybuji, že právě ona je nejšílenější... mám z ní teď děsnou radost... a doufám, že mi ta radost vydrží... její obrazy jsou nepopsatelné a krásné a vůbec... :)... jsem ráda, že jsem ji kdy poznala :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku