sonet ABAB CDCD EEB EEB (slunce les kytice škola klobouk)
přidáno 02.04.2015
hodnoceno 25
čteno 1175(22)
posláno 0
Prošel jsem lesem a teď rákosinou
přicházím na místa ukřičených ptáků,
jdu podle slunce slepě cestou jinou
do krajiny pagod předbouřkových mraků.

Tam ptáci slétají se hlučně hašteřit,
tak sami mezi sebou plni svévole,
mám z mraků plášť a klobouk od peří
a snad už třicet roků jsem tu po škole.

Na pobřeží padl racků bílý sníh
a z rákosin jak z kytic růží vřídelních
ční kostry křídel papírových draků.

Procházím tudy rovnou do snů svých
a všechno zničehonic v dálce mizí v nich,
až je to jen hlasem ukřičených ptáků.
přidáno 26.04.2015 - 12:36
elisza: Děkuji
přidáno 26.04.2015 - 11:37
Nádhera. Přijde mi to jako báseň k obrazu.
přidáno 05.04.2015 - 03:52
taron: Děkuji
přidáno 04.04.2015 - 22:36
úplně dokonalé to asi není, ale umění to je!
přidáno 03.04.2015 - 09:53
PrimaDen: Děkuji moc, s tou dokonalostí bych byl opatrný, ale těší mne, že se ti líbí :)
přidáno 03.04.2015 - 08:31
další s tvých dokonalých děl...:))
přidáno 03.04.2015 - 06:34
Lenča: Já děkuji, za komentář a pochvalu
přidáno 02.04.2015 - 19:48
Nádherná procházka, díky za ni :)
přidáno 02.04.2015 - 17:30
koiška: Děkuji, to mě moc těší
přidáno 02.04.2015 - 17:25
Jiří Turner: Opravdu umíš. Nádherná scenérie vyvstane před očima při čtení tak krásné básně. Mně dokonale uchvátila.
Děkuji Ti za tu kouzelnou chvilku.
přidáno 02.04.2015 - 15:37
Leslie: Mě už tam ta škola jde taky na nervy, já ji prostě zruším. Na Veršotepárně ať si to čtou "se školou" já si to budu čísst v nějaké verzi "bez školy" :)
Děkuji moc za komentář.
přidáno 02.04.2015 - 15:34
Taky nad ní už nějakou dobu uvažuju a asi musím souhlasit s Yanou. Jen ta škola mě tam taky trochu ruší. Myslím, že nejlépe to asi vystihl DDD. Krásná je i tak... :-)
přidáno 02.04.2015 - 15:32
Yana: Děkuji moc za komentář. To mi moc lichotí. :)
přidáno 02.04.2015 - 15:26
Já nevim, napsat takovouhle nádhernou báseň na zadané téma to je pro mě téměř profesionální a já jsem vždy ráda že si takové dílo tady mohu přečíst, je to pro mě dílko nadčasové, obrazotvorné a zavání mi básněmi opravdových mistrů
přidáno 02.04.2015 - 14:48
Zamila: Já ty syčivé nebo drnčivé shluky hlásek mám docela rád a používám je schválně. Jinak platí asi to, co jsem psal DDD. Měla to být jiná báseň a byla by jiná, dost možní lepší, kdybych to téma nepoužil tak, jak jsem použil.
Děkuji za komentář.
přidáno 02.04.2015 - 14:43
Hm, je to vznešené, ale - nesedí mi slovo "předbouřkové" plus pak je tam nějak moc S - sami - sebou - svévole. To se školou, to je fajn nápad :-) Líbí se mi ta vznešenost básně, která ale u posledních dvou strof už postrádá na spádu a originalitě. Kdyby se to utnulo už před racky, je to pěkná báseň :-)
přidáno 02.04.2015 - 13:12
Jiří Turner: I já! :-)
přidáno 02.04.2015 - 12:59
shane: jasně, já jsem to myslel spíš tak, že jsem na ten sonet použil něco, co mohlo mít jinou formu. Ale už se stalo.
přidáno 02.04.2015 - 12:55
Jiří Turner: Ta forma asi vytrestala víc lidí. Když člověk bude mít víc času na přemýšlení, určitě přijde i na lepší varianty.
Já taky možná změním to, co jsem dal na psance, ale v soutěži se spokojím s tím, že jsem se zúčastnil.:-)
přidáno 02.04.2015 - 12:13
shane: Jsou to takové volné asociace, nic orientálního jsem tím nemyslel, ale jak psal DDD, tady mne ta forma trochu vytrestala, možná to ještě nějak přestavím.
Děkuji za komentář.
přidáno 02.04.2015 - 12:07
Jiří Turner: Ano, ta škola to omezuje, kdyby aspoň z toho šlo udělat přídavné jméno. Mně to taky vadilo, ale nechtěl jsem to vypustit, i když i se čtyřmi slovy by to vzali. Těch ukřičených ptáků je na mne asi moc, stejně jako pagody mraků a kostry draků mne tlačili do míst, kde asi sonety neznají...Ano, s těmi povinnými slovy je to takovej workshop, co nás tlačí tam, kam bychom normálně nesměřovali. Ale jinak hezký pokus...:-)
přidáno 02.04.2015 - 10:56
DDD: Souhlasím s tebou bezvýhradně. Je to v podstatě takový, do podoby sonetu (a těch slov) dopracovaný polotovar, který čekal na svoji šanci. Některá slova tam byla, jiná zapadla, škola tam své místo nenašla. Asi bych i sám pro sebe bez těch omezení napsal lepší báseň. Ale tak to chodí. Naštěstí je podnětů nekonečně. Děkuji za zastavení se a dobrý komentář.
přidáno 02.04.2015 - 10:44
Zanechala ve mně překrásný obrázek, opravdu...
Jediné, co mi tak trochu vadí, jsou ti ptáci. Přijde mi jich tu trochu moc. Ukřičení ptáci na začátku a na konci jsou evidentně záměrem, ale právě ten poslední verš mi z toho nějak nadbytečně trčí. Je to pochopitelně jen můj pocit, ale bylo to to první, co jsem si po dočtení básně uvědomil.
Každopádně je to moc hezké. Nabízí se otázka, jaká by ta báseň byla, kdyby vznikla bez nutnosti cosi splňovat a nemusela tam být třeba ta škola. Troufám si tvrdit, že ještě mnohem lepší. Vyvolávat obrazy opravdu umíš. Jsem moc rád, že jsem mohl číst :-)
přidáno 02.04.2015 - 10:33
Ignácius J. Reilly: Děkuji za zastavení se. Moc originální metafora to asi není( jiné mi přišly origginálnější), ale ono to tak opravdu někdy vypadá...:)
přidáno 02.04.2015 - 10:30
"padl racků bílý sníh", zajímavé :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V rákosinách : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Balada o uších hasičových
Předchozí dílo autora : Bajka o psu a vlku

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Delivery :
Teress! nejvetsi spisovatelka! a ja se tesim az za to budes brat tucny prachy:D huu to se budem mit!:-) davej to tak jako do ted;) ses nejlepsi segra na svete)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku