přidáno 23.03.2015
hodnoceno 13
čteno 929(14)
posláno 0
Šourala se babka o holi, sotva pletla nohama, co chvíli si musela sednout a odpočinout.
Doběhla ji dívčina, rozevláté vlasy, plná energie. Možná jí bylo babky líto, možná se trochu nudila, tak se s ní na chvíli zastavila. Prohodily pár vět o počasí a najednou se dívka zeptala: “Neznáme se? Kdo jste? Jako bych vás už někdy zdálky zahlédla.”
“Říkají mi Spravedlnost.”
Dívka se zvonivě rozesmála a překvapeně z ní vyjelo: “Takhle že vypadá Spravedlnost? No to se na vás asi dlouho načekají!”
Babka pokrčila rameny: “Pravda, dlouho. To víš, jsem už opatrná.”
“To já, podívejte, jsem silná a hbitá. Na takové postávání bych ani neměla trpělivost. Kdybyste potřebovala, ráda někdy vypomohu.”
“Proč ne? Sama cítím, že už na všechno nestačím. Je mě potřeba na tolika místech... Ale ani nevím, jak ti mám říkat.”
“Jéje, já mám jmen! Skoro každý mi říká jinak, i když v křestním listu myslím stojí Bezpráví... Ale hlavní je, že teď už si konečně můžete odpočinout. Žádný strach, babi, společně nám práce půjde pěkně od ruky, to budete koukat. A kdybyste třeba špatně viděla na cestu, opřete se, ráda vás povedu!”

ikonka sbírka Ze sbírky: Antimoudra
přidáno 02.04.2015 - 12:23
koiška: To je milé, pozitivní a optimistické rozvedení myšlenky. Díky!
přidáno 30.03.2015 - 22:02
Orionka: Hezky napsané a pokud ty dvě jdou ruku v ruce tak věřím že pokud se děje bezpráví a spravedlnost stojí hned vedle, bude jí učiněno zadost..
přidáno 24.03.2015 - 08:25
Jiří Turner: Děkuji za komentář, taky cítím, že pointa není nejsilnější. I kdyby nebylo názvu, vyplave z větší části na povrch hned na začátku. Proto spoléhám spíš na dozvuk, domyšlení toho sdělení ve čtenářově hlavě, Ale každému tohle nestačí, to je jasné.
Jako báseň bych to napsat neuměla :).
Se zařazením jsem taky dumala, je to vlastně podobné bajce, námětem i délkou, ale mezi bajky nebo pohádky pro dospělé jsem si to dát netroufla. A od miniatur jsi mě už odradil :). Takže nakonec nezařazeno.
přidáno 24.03.2015 - 07:59
Dobré, jenom mi to přijde buď dlouhé nebo krátké. Dlouhé na aforismus, krátké na povídku. Ta pointa je fajn, ale je docela očekávaná (i díky názvu), dokázal bych si to představit jako báseň, ve které ta pointa vyplave v posledních verších. V tom je, myslím, velká přednost poezie. :)
přidáno 23.03.2015 - 22:44
Olivka: Děkuji, to mě těší.
přidáno 23.03.2015 - 19:49
hezky napsané, čtivé a pravdivé
přidáno 23.03.2015 - 15:38
Orionka: klid, dýchej!!! něco bude určitě jinak!! :)) já si ten text doslova nepamatuju, mohl mě minout tak rok zpět, ale když jsem četla ten tvůj, tak to bylo jako malý deja vu :))
přidáno 23.03.2015 - 15:34
Amelie M.: Vymyslet originální pointu je samozřejmě kumšt. Ale ty píšeš, že je to velmi podobný text, a to už mě trochu děsí... snad aspoň něco bude jinak :))
přidáno 23.03.2015 - 15:30
Orionka: snažím se to najít.. :) pokud to najdu, písnu.. no.. je to tak, jak říkáš.. :-)

stejně jsme dobrý, když náhodou vymyslíme něco echt originálního.. v týhle době, kdy je skoro všechno vymyšlený :))))
přidáno 23.03.2015 - 15:25
Amelie M.: Fakt? Tak to mě minul. I když asi není tak překvapivé, že něco podobného vymyslí víc lidí, ono se to přirovnání docela nabízí. Kdybys mi poslala odkaz, budu ráda :). A dík za komentář.
přidáno 23.03.2015 - 15:08
je to dobře napsané, nicméně velmi podobný text se stejnou pointou běhá už pěkných pár let po netu, takže pro mě není překvapivý.. :))
přidáno 23.03.2015 - 12:39
Lenča: Moc děkuji! Já jsem tedy spíš pesimista a připadá mi, že tohle podobenství až příliš často odpovídá realitě. Ona spravedlnost je opravdu šouravá už z podstaty :).
přidáno 23.03.2015 - 12:27
Není nad výhodnou spolupráci...
Tenhle příběh se ti fakt povedl.
Vím, že jsem trapný optimista, ale pořád věřím, že se ta opravdová, vyšší spravedlnost ke každému z nás jednou došourá...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Spravedlnost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Orgastická
Předchozí dílo autora : Hladová

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Lusy řekla o MakiLayla :
Znám ji jen pár hodin a už vím, že je to skvělá osůbka, které můžu věřit a svěřit se jí.. Je to prostě skvělá kamarádka
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku