...tak i já se svou trochou do mlýna... rispet (ABAB CC DD) a použití slov: okno, muž, noha, duch a vůz.
přidáno 05.02.2015
hodnoceno 15
čteno 916(18)
posláno 0
Dál vlna za vlnou měří čas přílivu,

až k jeho čáře dnes dojel náš vůz.

Čas s nohou na plynu přání i příslibů,

prostor mých radostí, zlých duchů i múz


Z okna se vykloním a padám do písku,

však příboj mé kontury rozmaže v otisku.


Dál čekat na odliv? Tak se muž nechová!

Pak zář slunce obarví ta místa do nachova.
přidáno 06.02.2015 - 19:13
Yana: Myslím, že se zbytečně podceňuješ, právě jsem dočetl tvůj rispet ve veršotepárně... a dost dobrý...:)
přidáno 06.02.2015 - 18:10
Zamila: Děkuji, já mám tyhle hry rád. Ještě zajímavější to je však s časovým limitem. jak už jsem psal, zadané parametry nejsou omluva, ani ten případný čas ne. To jsou jen prubířské kameny, které odhalí slabiny.
přidáno 06.02.2015 - 18:06
Meluzina: Děkuji, jak už jsem psal, je toho více, co bych doladil.:)
přidáno 06.02.2015 - 18:04
Yana:Děkuji, jak už jsem psal Amélii, je to hra, s odstupem nejsem moc spokojen a dané podmínky nejsou omluva.
přidáno 06.02.2015 - 18:00
Amelie M.: Je fakt, že i když jsem vás s Orionkou "káral" za nedostatek propracovanosti, asi bych to s odstupem pojal jinak. Ale je to hra a já jsem si jí zahrál i sám se sebou. Jak jsem si nalajnoval obrazy, tak jsem to podle nich vystřihl. Žádná autocenzura druhý den.
přidáno 06.02.2015 - 16:15
"Z okna se vykloním a padám do písku,
však příboj mé kontury rozmaže v otisku."

Tohle je fakt krásný :-) Celkově je ta báseň fajn, ale tyhle lehce vynucené hříčky s povinnými slovy vždycky ubírají poezii na kráse. "Vzor" se asi těžko mlátí s přirozenou inspirací ... Takže na Tvé jiné básně tohle prostě nemá.
přidáno 06.02.2015 - 13:55
Je vidět, že máš opravdu vypracovaný styl. Ty metafory jsou skvělé a má obrazotvornost je vysoce cení. Občas mi nějak nesedí rytmus, ale to může být naschvál a každopádně je to detail. Z mála jsi udělal opravdu hodně. ;)
přidáno 06.02.2015 - 13:53
první sloka se mi moc líbí, vyvolává obrazy a má více smyslů, ale poslední dva verše básničky nejsou tak příjemně plynulé jako u tebe bývá zvykem a vnímám žes je překombinovával aby ti vyšlo zadání, mimochodem taky jsem tam vložila svůj pokus, ale možná nemělo vůbec smysl ho tam dávat, když čtu tohle
přidáno 06.02.2015 - 10:35
Jiří Turner: to všechno chápu, že to jsou jenom přirovnání.. přemýšlím, jak ti přiblížit můj pocit.. no asi takto.. když odmyslím ty jinotaje, tak v první sloce to evokuje dojem, že jsi v autě a v druhé sloce padáš z okna, což evokuje, že padáš z okna nějakého domu.. a nepáruje se mi to s tou první slokou.. tohle mi tam prostě nesedí :)
přidáno 06.02.2015 - 05:42
Amelie M.: Kdyby to okno nebylo v zadání, asi bych sebou do toho písku plácnul jen tak. Nakonec mi ale přišlo, že to okno zvýrazňuje pocit, že to jsou vlastně všechno metafory. Moře není skutečné moře, příliv není příliv, vůz není auto a konečně, že okno není skutečným oknem...:)
přidáno 06.02.2015 - 05:34
Orionka: Děkuji za komentář. Možná jsem vzbudil nepatřičný dojem, že striktně počítám slabiky a hlásky ve verších. Vůbec ne. Píšu jen jak to ladí mým ušiskám. Ten druhý verš druhé sloky mi ladí, i když je pravda, že jsem dlouho zvažoval jestli s "mé " nebo bez "mé". Obojí je asi možné, ale takhle mi to zní lépe.
Konec je klasická "turnerovština".:) Nějaká podvědomá touha na závěr vše zpochybnit, zrelativizovat, popřít to, co jsem napsal na začátku, nebo to celé alespoň rozostřit. To už jiné nebude :)
přidáno 05.02.2015 - 16:07
Velmi se mi líbí první sloka, vlastně i druhá a celková myšlenka. Rytmicky mi skřípe poslední verš první sloky, tam je podle mě slabika navíc. A závěr se mi, abych byla upřímná, nelíbí vůbec. Ten poslední verš tam nesedí délkou, melodií, vlastně i obsah je takový nejasný, málo pádný. Podle mě škoda, jinak velmi povedená báseň, které chybí už jen závěrečná tečka.
Ale jsem moc ráda, že jsem tě inspirovala :).
přidáno 05.02.2015 - 14:22
Jiří Turner: Mně se líbí celá a tohle je super:"Však příboj mé kontury rozmaže v otisku."
přidáno 05.02.2015 - 11:46
Díky
přidáno 05.02.2015 - 09:51
tak nejsem jediná, kdo byl sveden :))

zakomponování slova "okno" mi malinko nesedí a dojem z básně mi trošku kazí, nicméně, jako celek se mi to líbí, zvlášť začátek a celkově myšlenky, ukryté v básni a k formě nemám také co dodat..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rispet přílivu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jak psanci komentují psance 3
Předchozí dílo autora : V západu slunce

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Karpatský, štiler
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Erien, potulný bard řekl o Severka :
Hvězda naděje.....její světlo neroste ani neslábne....Je neměnou skutečností. Její slova dokáží vnést světlo i do těch nejtemnějších chvil.....Velmi si vážím jejího přátelství E
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku