.....
přidáno 26.01.2015
hodnoceno 28
čteno 1464(25)
posláno 0
Přišel se svítáním
byl čistý a tak nevinný
v neslyšné touze své
dotkl se vodní hladiny

V mrazivém objetí
padal do labutích řas
když lemoval nábřežní ticho
konturou tenkou jak vlas

Pak v třpytivém závoji
nasypal do ulic
prachové pápěří
bělostných holubic

Přišel se svítáním
zem ukryl ve svých závějích
v nichž lidské kroky vržou
jak srdce by tlouklo v nich.
přidáno 04.02.2015 - 18:02
koiška: Rafinované! Jsem rád, že verše se líbily, ale nepovažuji se za frajera. Brzy to zvládneš taky, chce to jen cvik. Když člověk s praxí s psaním něco čte, automaticky se mu v podvědomí shromažďují jak věci s tématem související, tak i různé asociace. A když už ho napadne, že zareaguje, začíná se to rychle vybavovat a samo se skládá do určitého celku, u poety i veršovaného. :-)
Kdysi mne pobavil dotaz Amélie, která si asi vážně myslela, že mám celou databázi příhodných veršíků pro každou situaci...To nemám! :-)
přidáno 04.02.2015 - 17:50
Amelie M.: Děkuji
přidáno 04.02.2015 - 17:40
to je krásný dílko :) obecně mám sníh ráda a ty jeho nádheru umíš vykreslit v neuvěřitelných obrazech..
přidáno 04.02.2015 - 17:16
shane: Toho jemnějšího smajlíka jsem si dala pro sychr. Mazané, že, ale kritiku beru každou. A podle mého jsi frajer,jen tak vystřihnout básničku a k tomu hezkou. Smekám.
přidáno 04.02.2015 - 16:46
koiška:
Ale smajlík hovoří o tom, že té kritiky sneseš jen trošku!!! :-)))
Věřím tedy, že mé připomínky ohledně formy jsi vnímala tím správným způsobem a že jsem si jen tak neplácal játra. Máš nesporný talent, pokud jde o vyjádření pocitů a navození jisté atmosféry, takže zapracovat i na formě určitě za to stojí. Jisté vodítko jsem Ti poskytl již minule. Jinak o tom, jak to na mne zapůsobilo svědčí i fakt, že jsem tu jen tak z voleje spáchal tři sloky. Ani když už v tom má člověk díky letité praxi jistý gryf, nejde to vždy, je třeba inspirace a ta tu byla! Umíš romanticky naladit...:-)
přidáno 04.02.2015 - 14:30
Yana: Děkuji za přivítání. A obraz za okny se určitě vylepší. Tady u nás už sněží.
přidáno 04.02.2015 - 14:28
shane: Zdravím, vůbec mi nevadí kritika, jen do mně.
Poté si snad dám více pozor. A ta Tvá báseň, ta je úžasná. Tak lehce mi to nejde.
přidáno 31.01.2015 - 16:47
hm, tak tedy tě přivítám tím, že napíšu, máš krásně poetické vidění :-), to myslím dnes stačí, škoda že za oknem to tak nevypadá, byla by to pastva pro oči
přidáno 31.01.2015 - 01:19
koiška:
Vrátil jsem se! Podlehl jsem kouzlu obsahu, pokud jde o formu, asi bych se zamyslel nad nestejným počtem slabik a zda by nešlo zrýmovat i ty liché verše. :-)
A o interpunkci už se zmínil Stín! Jsem ze staré školy a tak na ní třeba ve svých básních lpím, i když vím, že někdo ji cíleně vynechává. Třeba v tom napodobuješ nějaký svůj vzor, nevím...
Ale nebudu přehnaně kritický, užil jsem si to pocitově, dokonce jsem i sám bleskem něco spáchal a teď Ti to tu za odměnu (či za trest -nehodící se si, prosím, škrtni!) zanechám!:-)

Vločky se v krajky oblékly
a tiše snášely se dolů,
pak u nohou nám poklekly,
jak ony toužíme být spolu,

držet se cípkem hvězdnatým,
v řasnaté síti svojí lásky,
sami dva s něžným bláznovstvím
odpověď hledat na otázky,

které nám srdce předkládá,
do náruče si padnout šťastně,
líbat se, když je nálada,
či jít se pomilovat slastně...
:-)
přidáno 29.01.2015 - 18:58
koiška: Krásná! Víc nestačím, vyhánějí mne z knihovny od netu!:-)
přidáno 28.01.2015 - 09:54
gabkin: Děkuji
přidáno 28.01.2015 - 09:53
Dozor: Děkuji
přidáno 27.01.2015 - 21:47
Ta je moc pěkná, taková krajková jako jsou vločky.
přidáno 27.01.2015 - 21:27
nebudu hodnotit dílko po stránce stavby básně, nebudu číst jiné komentíky, nechci být ovlivněn.
A proto mohu jen napsat to nejvyšší ocenění poetičnosti dílka, které já vyslovuji jedním slovem - čítanková!
přidáno 27.01.2015 - 20:02
vanovaso: Děkuji.Psala jsem ji hned jak se začal sypat .
přidáno 27.01.2015 - 20:00
poll: Děkuji. jsem ráda, že se líbí.
přidáno 27.01.2015 - 20:00
Lenča: Moc děkuji.
přidáno 27.01.2015 - 19:41
krása :-)
přidáno 27.01.2015 - 16:11
mě se moc líbí , je taková čístá , jako čerstvě napadlý sníh...
přidáno 27.01.2015 - 11:47
Nádherné :)
přidáno 27.01.2015 - 10:14
Hezké metafory téměř přebijí už zmíněné drobné rytmické "prohřešky". Celkově na mne báseň působí velmi harmonicky.
přidáno 27.01.2015 - 01:13
Mayfair: Děkuji.
přidáno 27.01.2015 - 01:11
Krásná báseň, taková křehká a třpytivá...
přidáno 26.01.2015 - 22:44
koiška: Tak to je zas přehnaná sebekritika :-) Je to velice kvalitní !
přidáno 26.01.2015 - 22:41
Zamila: Moc děkuji. Asi to nebude nikdy perfektní, ale snad alespoň trochu ke čtení.
přidáno 26.01.2015 - 22:39
Stin: Nějak mi objetí uniklo, děkuji za upozornění. Vše opraveno.
Píšu když mně přepadne samota. Jsem na začátku, ale věř, že i na konci bude pořád co zlepšovat. Přijímám jakoukoliv kritiku a děkuji za zastavení u mých básní.
přidáno 26.01.2015 - 22:11
Milá a křehká poezie :-) Obraz "laubutích řas" je krásný ... Celkově je to takové nadýchané, líbí se mi to :-) Sice by to chtělo ještě trochu zapracovat na formě (počtu slabik), ale na uvítanou je to pěkné :-)
přidáno 26.01.2015 - 21:54
Mně se to celkem líbí. Nesedí mi tam sice úplně každý rým a asi bych pár slůvek napsal jinak, ale jako celek je to dobré. :-) Koukám, že je to tady na webu tvá první báseň, takže vítej a doufám, že se tu s námi zdržíš.

A několik připomínek:
- objetí místo obětí
- bylo by fajn používat správně interpunkci
- taktéž velká písmena na začátku vět

Už jsem byl za tohle kibicování jednou pokárán. Chápu, že někdo tu interpunkci prostě do básní ze zásady nepíše. Ale napsat jsem to musel. ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sníh : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Strom podzimu

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
wojta řekl o "Autor"sám :
Nemám rád, když mě nutí, dělat něco z chutí. To se mě právě stalo, že chci vložit další ,,dílo" a hle, nejde to. Nejsem dosti aktivně kritický a počet vložených děl, začíná převyšovat počet kritik. Jistě, mohl jsem to přejít mlčky, zkritizovat nebo pochválit jiného autora- autorku, mohl jsem .... . Ale to se neslučuje s mým naturelem, avšak dříve, než-li začnu pěnit, bych se měl zeptat sám sebe k čemu to všechno vlastně je ? Někdo moudrý napsal, že inteligenci nelze jednoznačně definovat, ale je to zhruba stav přizpůsobení se lidem, kteří nebyli ochotni se přizpůsobit. Je to věc názoru, ale abych dostál pravidlům, budu kritizovat - sám sebe. Pravidla to nezakazují, navíc já se dostatečně znám natolik, abych věděl, co si mohu jako kritik k sobě, jako autorovi dovolit, mohu se proto plně opřít do významu díla, které jsem jako autor napsal a které současně, jako kritik kritizuji. Jednou jsem měl napsáno v posudku: v kolektivu je oblíben i když jej svým jednáním, často rozvrací. Tenkrát jsem se zlobil, dneska tomu musím dát za pravdu.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku