Založila jsem novou skupinu... tímto zvu případné spřízněné duše, které to cítí podobně... http://www.psanci.cz/skupina.php?trideni=1&id=36
přidáno 17.01.2015
hodnoceno 25
čteno 1164(21)
posláno 0
Srdcem
vidíme to
co nevidíme očima

Něco začíná
klíčit v podzemí

A ještě dlouho
to mé oči nespatří

Ale srdce -

srdce už ví...


přidáno 28.01.2015 - 10:11
Ailin: Krásná myšlenka.
přidáno 25.01.2015 - 15:35
Manni: Díky za porozumění a souznění... mám z toho radost :-)
přidáno 25.01.2015 - 13:59
Hluboké, silné, výstižné ;-)
přidáno 19.01.2015 - 09:37
Ailin: já s tebou souhlasím, jen jsem trochu skeptická...ale třeba to bude jeden z těch kroků , které mě povedou k většímu optimismu...
přidáno 19.01.2015 - 09:04
vanovaso: Proč by nás skupiny měly rozdělovat? Maximálně tak ne víc, než dělení na básně smutné, veselé, o lásce apod... To, jestli se chceme od ostatních oddělovat, nebo naopak směřovat k propojování, je jen naše rozhodnutí, každého z nás... Já se nechci oddělovat - chci jen být sama sebou a vážit si ostatních takových, jací jsou.
přidáno 19.01.2015 - 08:45
DDD: Souhlasím s Tebou, že by nás měla spojovat láska ke kráse slova - a za mě i radost ze psaní. Ale mě nic od ostatních nedělí... čtu pořád všechno, komentuju pořád stejně a jsou mi blízcí pořád stejní lidé (a jejich díla), i když mají třeba úplně opačné názory než já... Skupinu jsem založila jen jako pokus... jako reakci na tlaky, které se tu objevily. Já nechci nic víc, než být sama sebou - a psát i komentovat tak, jak to cítím. Ostatní ať si dělají, co vyhovuje jim. Ohledně komentářů: vyžádanou míru kritiky tu přece už dávno určují "smajlíci", ne? Ti by se, podle mě, měli respektovat, když už tu jsou... (Ale zrovna Ty píšeš tak krásné a laskavé komentáře... určitě se nijak neomezuj, ty ne...) Já skupiny beru jen jako pokus o jakousi "katalogizaci" - když budu chtít poznat, co je typické pro jednotlivé autory, podívám se do "Créme de la créme", když budu mít "chuť" na erotiku, tak do "Psanci donaha" apod. - a "Srdce nesoudí..." je tu právě jenom proto, aby mezi námi žádné dělící čáry nebyly a každý mohl být sám sebou.
přidáno 19.01.2015 - 08:33
Co dodat? k básni - jsi moje krevní skupina, to víš a ten konec je nádherný, souhlasím s DDD, vůbec sem zmatená, co se tu zase rozvířílo, vždyť není tak dávno, co se řešilo srdcem nebo technicky, a psanci , co tenkrát řekli srdcem , dnes píši technicky, je to samozřejmě jen jejich věc, jen mě překvapilo a odmítla jsem se těch diskuzí zúčastnit , do žádné skupiny jsem se začleňovat nechtěla , ale taky mi bylo líto to všechno tady opustit, ale tahle tvoje se mi líbí, nevím , co to vše přinese , jako to nikdo neví, asi DDD má pravdu, spíš nás to rozdělí ještě víc, a tak chvíli počkat, porozhlídnu se a uvidím, třeba si začnu zase psát jen do svého soukromého šuplíku...
ten výběr kritiky asi ztrácí smysl, vidím to teď i tvé básně,... a nebo to povede k tomu, že se bude číst jen něco,ale to vlastně není úplně novinka...
přidáno 19.01.2015 - 08:16
Krásná myšlenka...
Co se skupin týče, stalo se mi přesně to, čeho jsem se při tom jejich překotném zakládání nejvíc bál. Že nás to rozdělí. Přečetl jsem si včera jednu báseň a když jsem u ní chtěl zanechat pár slov, všiml jsem si skupiny. Nenapsal jsem nakonec nic, byť bych ji především pochválil. Ale nerad říkám polopravdy. Nemůžu pak se sebou vydržet.
Došlo mi, že do žádné skupiny patřit nechci. Mám za to, že Psance by měla jako jednu velkou skupinu spojovat především láska ke kráse slova. Kvůli tomu tady přece jsme, ne?
přidáno 19.01.2015 - 00:22
Orionka: Díky za odkaz... zajímavá úvaha, zajímavá diskuse... A vidím, že je to tu věčné téma :-D . Neviděla bych to tak vyhroceně. Každý jsme jedinečný - a každý si tedy podle své libosti namíchejme svůj vlastní koktejl z rozumu i emocí, a klidně ještě i ze spousty dalších věcí... jsou tu i další věci, které přesahují i hlavu, i srdce.
přidáno 18.01.2015 - 14:59
Lenora: Díky... :)
přidáno 18.01.2015 - 14:59
Lenča: Těším se... :)
přidáno 18.01.2015 - 14:51
Krásně vyjádřené. Ráda něco přidám, až zas pocítím nějaké klíčení, které se mi povede dát do veršů .)
Díky za pozvání :)
přidáno 18.01.2015 - 12:47
hezké)
přidáno 18.01.2015 - 00:20
Zamila: Já vím, žes to tak nemyslela - to jsem tak myslela já :-D . Fakt se programově snažím nemyslet... čím jsem starší, tím líp mi to jde - ale ještě je hodně co zlepšovat :-) .
A já vím, že píšeš od srdce... líbí se mi to a moc Ti přeju, aby se Tvoje sny naplnily. Já mám zas jiné sny... idealistické vize lepšího světa s lepšími vztahy mezi lidmi. Můj kamínek do skládanky je i pokus o tuto skupinu, mj. ... :-)
přidáno 18.01.2015 - 00:10
Ailin: Ale tak jsem to vůbec nemyslela ... Jako nějaké srovnání. Dyť Ty seš (až se mi chce pomalu vykat) šíleně moudrá žena, až jsem Tě Severákovi záviděla :-) :-D Taky píšu od srdce, jen jsem prostě i literární redaktor a tak, baví mě to asi až příliš a žiju tím příliš a chci být jednou plnohodnotný básník/spisovatel/překladatel, cokoliv ...
přidáno 18.01.2015 - 00:01
kmotrov: No však já taky netvrdím, že to tak je... nic není černobílé. Jen se snažím poukázat na různost přístupů - a na jedinečnost každého z nás. S tím, že poezie je magie a pokus o popis nepopsatelného vřele souhlasím - a obdivuju každého, kdo to dokáže líp než já. Jen cítím, že je to i dílem subjektivní... každý vnímáme věci trochu jinak - a každého osloví něco jiného. Moje básně se Ti líbit nemusí. To je v pořádku :-) .Jen budu ráda, když k sobě i tak budeme mít úctu.
přidáno 17.01.2015 - 23:48
Zamila: To nic... já to vykompenzuju svým nemyšlením, neambiciózností, hloupostí a naivitou :-D . A tak je to v pořádku - každá máme svoje místo ve vesmíru :-)
přidáno 17.01.2015 - 23:42
Víš ono to tak není, že na jedné straně jsou Ti co to berou srdcem a na druhé straně jacísi literární řemeslníci. Poezie hledá slova pro to, co nejde vyjádřit slovy, je to určitá magie. Já si tě moc vážím, stejně jako všech ostatních kolegů, už jen proto, že by tohle spousta lidí v mém přirozeném okolí nedokázala. I mně se líbí klíčení v podzemí, jinak to na mne působí spíš jako zamyšlení.
Ale máš své čtenáře a já Ti je přeji.
přidáno 17.01.2015 - 23:32
Ailin: Já to samozřejmě chápu. Mě se srdečně (a většinou i formou) dotkne nespočet Tvých básní, vždyť to víš z mých komentářů, ale tahle je lehce pod nimi. A jsem holt ta zlá, protože já se chci zlepšovat a při psaní i hodně myslim, no, achjo :-D A kolikrát při psaní používam i internetové zdroje či odbornou literaturu, achjo :-D Nebijte mě :-D
přidáno 17.01.2015 - 23:27
Zamila: No... to je tak trochu manifest ;-) - a zároveň ukázka básně, u které převažuje hloubka vnitřního prožitku autora nad formou a obsahem :-D . Díky za laskavý komentář :-)
přidáno 17.01.2015 - 23:20
Líbí se mi tohle:

"Něco začíná
klíčit v podzemí"

Ale máš mnohem silnější básně. Tak zase příště :-)
přidáno 17.01.2015 - 22:47
Ailin: díky, díky.. asi sem časem přihodím i něco staršího, již publikovaného.. :)
přidáno 17.01.2015 - 22:44
Amelie M.: Díky, Amelie... vítej ve skupině :-)
přidáno 17.01.2015 - 22:40
moc hezky zpracovaná myšlenka..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Srdcem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : A co kdo ví...
Předchozí dílo autora : Všechno se rozpadá

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Nikytu řekla o Tom Cortés :
Pan Textař, a taky skladatel a zpěvák. Je znát, že je z oboru a umí. Píše velmi dobře a nápaditě. I jeho písně jsou dobré. Rozhodně stojí za pozornost. Doporučuji. ;-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku