(inspirováno Smíchovským nádražím...)
přidáno 19.01.2015
hodnoceno 14
čteno 805(15)
posláno 0
A co kdo ví
o duši stařeny...

O ztichlých očích
a černých dlaních

O tváři
kterou skrývá
úsměv zmatený

Krásná jak kdysi
jde -
jen nikdo už
se za ní neotočí

A co kdo ví
o kráse stařeny:

o duši
kterou zdobí
divoké srdce vlčí


přidáno 27.01.2015 - 01:06
A stejně se každý otočí za tou vnější krásou, je smutné, že krásné duše nejsou vidět hned napoprvé.
Dnešní svět je zkažený má raději obal a nejlépe když se třpytí.
Nač zkoumat duši, to až teče do bot.

Moc pěkná báseň.
přidáno 23.01.2015 - 11:56
Ailin: Aha, tak to potom jo :-)
přidáno 23.01.2015 - 11:54
Zamila: Tahle je trochu depresívní, pravda... Je napsaná na základě setkání s jednou konkrétní bezdomovkyní - ale tak nějak patří i všem ostatním, nejen na Smíchovském nádraží... Cítila jsem úctu k té duši a vnímala její skrytou krásu - a zároveň mi bylo nekonečně smutno z tohoto světa.
přidáno 23.01.2015 - 10:08
Je pěkně melodická, ale jinak mám radši ty srdečně-přírodní ;-)
přidáno 21.01.2015 - 20:21
DDD: To ano... Někdy, když jedu třeba metrem, tak pozoruju lidi a snažím se nahlédnout "dovnitř", za ten povrch... a někdy je to "uvnitř" tolik jiné než to, co je zjevné. To člověk nejlíp zjistí, když se s někým dá do řeči... :-)
přidáno 21.01.2015 - 10:49
Krásná myšlenka. Ono to vlastně nemusí být jen o starých lidech, ale vlastně o komkoli. Netuším, co se v těch druhých odehrává a nepřestane mě to udivovat a překvapovat :-)
přidáno 20.01.2015 - 08:52
Amelie M.: Ano, taky mě to často napadá... a do extrému to jde tam, když jde o staré lidi, vyvržené touto společností na ulici. Jezdím na Smíchovské nádraží, takže je potkávám velmi často :-( . A shodou okolností jsem tu báseň napsala v den, kdy jsi dala na Psance "Prázdné sliby" - http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=29443-prazdne-sliby . Asi to ten den viselo ve vzduchu, jen jsme na to pohlédly každá z jiného konce... ale vlastně je to o tomtéž.
přidáno 20.01.2015 - 08:17
tak tuhle "myšlenku" mám velmi často před očima.. když se dívám na ty spousty starých a většinou už nesoběstačných a leckdy velmi zmatených lidí a na to, jak je s nimi zacházeno.. a sama v sobě si tak říkám.. jací asi kdysi byli.. jako já? ty? někdy se až nechce věřit, že byli "normální" a žili si svůj život, se svými radostmi a starostmi, jako my všichni.. a už vůbec se mi nechce připouštět, že takhle můžeme dopadnout i my sami..

silné téma, velmi pěkně pojaté..
přidáno 19.01.2015 - 14:23
Lenča: Ano... u některých lidí se krása těla přetaví v krásu duše - a září ven tak, že to nelze přehlédnout. Díky :)
přidáno 19.01.2015 - 12:39
Úplně tu paní vidím :)
Za některými starými lidmi se člověk otočí, protože z nich sálá úžasná vnitřní síla a moudrost, kterou ve svém životě posbírali, anebo taky smíření a takové to pochopení života... Jakože už tolik viděli, zažili a nesou si s sebou všechna ta tajemství, aniž by je stáří zlomilo.
No, to jsem se trochu moc zasnila :D
Krásně vyjádřená báseň, opravdu :)
přidáno 19.01.2015 - 10:57
Yana: Děkuju... červenám se... ale spíš bych řekla, že jsme něco velmi podobného vyjádřily každá svým způsobem - a je fajn, když tomu někdo porozumí (ať už u Tebe, nebo u mě). (Mimochodem, můj "domácí kritik" moji báseň okomentoval lakonicky: "Dostatečně temné." :-D )
přidáno 19.01.2015 - 10:41
Nedávno jsem napsala básničku Tvář, není zdaleka psána tak lehkou rukou jako dnešní tvoje dílko, ale myslím že by mohla být dána jako protiklad, jako: ujde x jak je to nádherné, bez zbytečných slov, bez patosu, moc se mi líbí a je zajímavé co vše poetu inspiruje k napsání básně
přidáno 19.01.2015 - 09:15
vanovaso: Díky. Jsem ráda, že jí rozumíš... napsala jsi to moc krásně.
přidáno 19.01.2015 - 08:18
Až mě zamrazilo... mnohokrát si říkám, jak lehce lidé odsuzují člověka, přestože o něm nic neví, o jeho osudu, duši, citech, bolestech, zklamáních , beznaději a touhy zvrátit běh života, byt to nejde...
Nebudu tě šetřit - je prostě krásná, má příběh i když ho neznáme, má hloubku , i když je možná bezedná...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
A co kdo ví... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : A stejně Tě mám ráda...
Předchozí dílo autora : Srdcem

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku