.. poslední dohady ohledně úrovně webu mě donutily k zamyšlení.. vyjadřuji zde jen svůj osobní postoj (a tedy připouštím, že se mohu mýlit), který nechci schovávat mezi komentáře..
přidáno 13.01.2015
hodnoceno 96
čteno 2159(69)
posláno 0
Ozývají se tu hlasy, že pár let dozadu, měl tento web naprosto jinou úroveň. Prošla jsem tu už mnoho děl a nahlížela i do komentářů a rozhodně nemám pocit, že by se to tu hemžilo komentáři na "úrovni", které mohou autora posunout v tvorbě dál. Jestli se mýlím, nasměrujte mě někdo prosím správným směrem.. ráda se přesvědčím.. Navíc tu člověk naráží na opravdu dobrá díla, která mají minimální čtenost a nulové či mizivé komentování, z čehož usuzuji, že za a) buď opěvovaná umělecká díla zmizela spolu s jejich autory anebo za b) je to jen pocit některých, že to tu bylo "lepší", založený na vrtkavých základech a za c) že tu existovaly opět skupinky lidí, které se rády navštěvovaly, tak, jako dnes a většina ostatních autorů jim nestála ani za nahlédnutí.

Nikdo po mně nemůže chtít, abych brala vážně člověka, který mi píše rádoby kvalitní komentář, který mé dílo shazuje a přitom v samotném komentáři je spousta chyb a nemá hlavu ani patu. Nikdo po mně nemůže chtít, abych respektovala náfuky, kteří si nevidí na špičku nosu a nejsou ochotni, připustit si svou omylnost, když náhodou dojde k debatě. Pokud někoho kritizuji, musím si připustit, že mohu být kritizován také. A je fajn dojít k nějakému řešení, místo natažených obličejů či vzájemného napadání.

Účast na literárním webu nutně neznamená, že zde mohou přebývat jen jedinci vzdělaní v jazyce a literatuře, ale dle mého osobního názoru, je zde prostor pro všechny, kteří mají k psaní, literatuře a jazyku, celkově blízko. A nehrajme si na soudce a nevynášejme soudy, která literatura a která díla jsou kvalitnější a která ne. O čem a jak se má psát. Kdo by tu měl být a kdo zase ne. Jde tu jak o umění, tak o prostou radost, sdílet podobný zájem s lidmi stejného ražení, zapojit se do komunity lidí, kde je nám fajn. Proč odsuzovat ty, kteří mají na dílech raději obsah a tolik neřeší formu? Všichni nemáme dostatečné vzdělání, abychom mohli efektivně radit, můžeme se řídit maximálně intuicí. A proč odsuzovat ty druhé? Copak jsme takoví barbaři, že tu nemůžeme žít pospolu? Každý, ať si vybere, dle svého, co chce číst a vnímat.

Nikdo nemá právo, krom samotného zakladatele/zakladatelů, kterým neupírám právo veta, jako vlastníkům webu, zde určovat, jak by to tu mělo vypadat a kdo by tu měl být, kdo ne a jak by se měl chovat.

To, že se mi něco líbí nebo naopak nelíbí, nutně neznamená, že je to úžasné dílo anebo naopak propadák. To bychom si měli uvědomit každý jeden z nás.

Je tolik sportovních oddílů, kde mnoho lidí nijak nevyniká a přeci je tam skvělá atmosféra.. To najednou přestanou všichni ti, co nejsou blízko hvězd sportovat jen proto, že někteří jsou v tom o něco lepší?

Paradox

- v mé vlastní tvorbě mám díla oblíbenější a pak jen jakési pokusy, za které bych nedala ruku do ohně.. asi jako každý z vás.. a ejhle.. tyto pokusy se někomu líbí (a to mi trvalo, než jsem je zveřejnila a kolikrát jsem uvažovala o jejich smazání).. a líbí se dokonce i těm, kteří o literatuře a umění opravdu něco ví.. Jak bych na to přišla, kdybych se upejpala a bála se sem cokoli vložit, aby se náhodou někdo nepohoršil na tou "blbostí".. ?


Diskusi uvítám.. nicméně budu ráda, pokud se oprostíme jakéhokoli osobního napadání. Díky
přidáno 09.06.2023 - 09:47
Lidi postupně blbnou - reklama, tupé nekonečné sračky v televizi, ale je lepší, dívat se na to opačně, je plno věcí krásných a když právě o nich budem mluvit co nejvíc, nezbyde prostor pro ty nedobré.
přidáno 15.06.2018 - 19:18
cavansit: díky za zpětnou vazbu :) je pravdou, že jsem za ty tři roky prošla určitým vývojem a cítím, že už nejsem tak tolerantní úplně ke všemu, co zde kdo dokáže publikovat a co zde dokáží někteří shodit či naopak ocenit.. otázkou je, zda byl lepší můj dřívější pohled na věc či ten dnešní.. myslím, že je dobrá zlatá střední..
přidáno 15.06.2018 - 19:12
Lajtwing: nějak jsem přehlédla tvůj komentář, takže ti za tvůj názor velmi opožděně děkuji :-)
přidáno 15.06.2018 - 18:36
Tímhle jsem si také prošel a připadal si jako bojovník s větrnými mlýny. Souhlasím. Ale jeden odstavec bych dal vysloveně tesat do kamene:

"Nikdo nemá právo, krom samotného zakladatele/zakladatelů, kterým neupírám právo veta, jako vlastníkům webu, zde určovat, jak by to tu mělo vypadat a kdo by tu měl být, kdo ne a jak by se měl chovat."
přidáno 02.02.2018 - 16:56
Já osobně sem nepřispívám s vidinou oblíbenosti nebo ohromení kohokoliv. To se jednoduše nestane, na kvalitě díla nezáleží (tím neříkám že má jsou lepší nebo hodná uznání). Přispívám spíš kvůli tomu, aby to "někde bylo", anglicky mě napadá výstižné "for the record" :D Možná jsem cynik, ale ve zdejším prostředí moc lidí, kteří někoho někam chtějí posunout, nevidím. Na druhou stranu, IMHO například Liter.cz je ještě horší místo.

Souhlasím s těmi pokusy, které pak vlastně mají větší úspěch než autorova srdcovka, která by si dle něho zasloužila větší pozornost.
přidáno 08.11.2017 - 23:41
Amelie M.: Rádo se stalo :0), Jj. s tím hrachem (a vlastně nejen s ním) to vidíme dost podobně...Těším se, co na svý pouti ještě objevím ;)
přidáno 08.11.2017 - 23:27
pilgrim: musela jsem si to v rychlosti pročíst, i když v zásadě si pamatuji, o čem ta úvaha byla.. můj postoj se totiž ani po těch letech nezměnil.. :) a co si myslím teď? myslím si, že nemá cenu házet na zeď hrách.. a proto jsem s tím přestala a snažím se věnovat tomu, co má opravdu cenu.. děkuju za zastavení :)
přidáno 08.11.2017 - 23:17
Amelie M.: Řek bych, že problém není v systému, problém je v lidech. Je to něco jako boj s větrnými mlýny. Co bys řekla po dvou letech ? Lepší nebo horší ? No nic, to jen tak, úvaha...Dodnes vlastně nevím, jestli má smysl zasahovat do něčeho, co je víceméně předem dané. No možná už jsem tím věčným bojem dost unavenej a taky to možná vidím dost pesimisticky, ale vnitřně souhlasím, to zas jo.
přidáno 19.11.2015 - 21:17
Po několikaleté hybernaci mohu porovnávat a připadá mi vše stejné a poplatné pro jinou dobu. Pohled a vnímání se ale pro mě změnil, ale vše drží svoji šablonu i zákonitosti jako před lety.
přidáno 16.01.2015 - 11:56
Jiří Turner: rozumím ti, děkuju za zastavení, k tvé úvaze jsem se vyjádřila právě před chvílí..
přidáno 16.01.2015 - 11:51
Chtěl jsem tuto tvoji úvahu okomentovat, ale diskuse k ní se stala pro mě už zcela nepřehlednou. Důvodem je, myslím, a chtěl bych to tímto komentujícím vytknout, že nekomentují tvoji úvahu, ale jiné komentáře, případně komentáře na komentáře.... a tak dále až do naprostého zneprůhlednění. Učinil jsem jediné, co mi dávalo smysl: napsal jsem úvahu vlastní. A není to proto, že bych s tebou v lecčems nesouhlasil.
přidáno 15.01.2015 - 06:28
Orionka: Jsem po noční a ani odpoledne nebudu mít čas tady vše pročítat. K těm skupinám, myslím, že to bereš zbytečně moc vážně. Ber to taky trochu jako hru.
přidáno 15.01.2015 - 01:00
Zamila: Já si to nemyslím! Ale to ty ho znáš a mohla bys vědět, co mu brání tu inteligenci řádně využívat. Hezká inteligentní kamarádka podobných zájmů, téhož věku a vybavená potřebným nadhledem i smyslem pro humor má větší šanci mu porozumět a pomoci. To není ironie ani snaha se podbízet! Dobrou noc!

P.S. Ještě mi dlužíš odpověď ohledně pojmenování daňkovy družky! :-)
přidáno 15.01.2015 - 00:15
Severak: Jop, donucovací prostředky, těch se tu najde víc různých možností údernosti... a kdo bude štěkat dostane náhubek, tak... jen počkejte, já vás srovnám... muhehe
přidáno 15.01.2015 - 00:10
Máta: klidně na ně vem ten pastevečák
přidáno 15.01.2015 - 00:08
Zamila: Půjdete každej do jednoho kouta klečet na hrách, děti... jen sáhnu pro ukazovátko! Dobrou :-D
přidáno 15.01.2015 - 00:03
Máta: Když my se máme tak rádi ... :-) Dobrou, ty velký zvíře :-)
přidáno 15.01.2015 - 00:01
Zamila: Tak my s maturitou půjdeme radši psát/spát... taky řešení :-D :-P
Zkuste se se shanem VZÁJEMNĚ nesežrat, ju? :-D
přidáno 14.01.2015 - 23:58
Máta: Ale to já si to tu klidně ještě vyřídim :-D Já mam tu filosofickou fakultu :-D
přidáno 14.01.2015 - 23:57
shane: Přeháníš, shane, jako vždy zatraceně přeháníš. Protože tu někdo dá bez servítků najevo svůj názor, ještě nepotřebuje převýchovu. Puero je vysoce inteligentní, ale zřejmě ho určitý druh psaní prostě rozčiluje, no :-D Každopádně by to tady nemělo dopadat tak dětinsky, že se dva Psanci rafnou a oba odejdou. Jeden tu přece čistě logicky mohl klidně zůstat :-D

Všechno je jenom o tom psát důkladněji a prostě se snažit. A hlavně se naučit snášet kritiku. Na tom už pracuji i já - nechutně citlivá ženská. Ale o tom to prostě je. Když se tu budem všichni plácat po zádech, jak jsme dobří, utopíme se v balastu špatných děl. A nikdo do nás nekopne a neřekne, koukej se sebou něco udělat !
přidáno 14.01.2015 - 23:55
shane: Já už bych to nechala koňovi, ten má větší hlavu, co ty na to? Myslím, že nejen dnes už toho bylo až příliš :-)
přidáno 14.01.2015 - 23:48
DDD: DDD: Myslím, že kritika onoho prvotního puerova komentu nebyla nefér, protože to byla zjevná urážka, ne koment k věci! I když z jeho poznámky chápu, že téma rozvodu je pro něj věcí zvlášť citlivou, neomlouvá to jeho neuctivé chování k někomu o dvě generace staršímu! Mohl přece po anglicku odejít...A když už to vypadalo, že vášně vychládají, byl to on, kdo svým infantilním chováním dopálil i ty, co s ním měly božskou trpělivost...
Takže bychom si v první řadě měli uvědomit, že jsme jen amatérské společenství lidí, kteří z nejrůznějších důvodů rádi píší a sdílejí druhým plody svých múz. A pokud nám něco nesedne, jsme prostě jen na jiné vlně než autor a není to důvod k jeho osobní likvidaci! Nejde přece o život! Takže prosím Zam*, aby využila svého kontaktu na puera i svého vzdělání a vlivu na něj a dávala mu lekce z humorného nadhledu! Jsou vrstevníci, mohl by jí tedy snad porozumět...:-)
Jinak to za chvíli dopadne jako na písmáku, kde si komentující vyhrožovali fyzickou likvidací!:-(
přidáno 14.01.2015 - 21:50
S tím sportovním srovnáním v závěru máš pravdu, to se mi líbí. Je ho hezky asociační a vůbec chytré :-) Celkově to všechno chápu a beru :-) Možná tedy nejde tolik o to, co se sem má vkládat - i když by se měl každý snažit, aby to bylo dílo hodné jeho čistého svědomí ;-) - ale spíše, jak se to má komentovat. A myslím si, že když se každý zamyslí nad tím, jestli je jeho dílo už opravdu vybroušené po všech stránkách k vložení, a také nad tím, jak konstruktivně by okomentoval dílo jiného psance, už jenom těmito dvěma zásadními kroky to tu může vypadat docela jinak. Zkrátka se více zaměřit na kvantitu a méně na spamování špatnými, nedodělanými díly, které jenom dychtí po včasných komentářích. A když budeme mít tohle a každý si zamete před vlastním prahem, nebudeme muset tohle prostředí učinit sterilním a nevhodným pro přátelství, které údajně kazí předpoklady pro dobré psaní. Howgh :-)
přidáno 14.01.2015 - 21:13
loner: momentálně třeba já.. naprosto :)))
přidáno 14.01.2015 - 21:07
Amelie M.: je tu toho vic mimo kontext :)
přidáno 14.01.2015 - 21:05
loner: :))) to bylo už předevčírem.. toto je už jen vytržené z kontextu.. :)
přidáno 14.01.2015 - 21:03
Amelie M.: ale je tady krasne, ze jo :)
přidáno 14.01.2015 - 20:17
je utvořena diskuse.. úpadek psanců a co s ním.. své nápady a připomínky směřujte tam.. zde jsme už asi vyčerpali vše.. díky..
přidáno 14.01.2015 - 20:16
Sedmikrása: nezní to hloupě, díky za koment.. tady malinko vyvstal spor, kvůli pár nešťastně podaným kritikám a názorům.. jinak máš samozřejmě pravdu.. :)
přidáno 14.01.2015 - 20:14
Máta: no ano, řekla jsi to za mě.. všechno..
přidáno 14.01.2015 - 20:12
Ve vaší diskuzi, i v článku samotném jsem našla mnoho podnětů k přemýšlení. Nevím, jestli mám právo hodnotit, když jsem tu tak nová, jak jsem, ale pohybuji se i na jiných literárních webech a ačkoli nevím, jak to bylo dřív, tak mi přijde, že psanci dosud patří k těm kvalitnějším z nich. A to co se týče i článků, i komentářů pod nimi.
Myslím, že už tím, že jsem autor článek vyvěsí, tak jako kdyby si žádal o nějakou reakci ostatních. Nemůže se pak ofrňovat, že reakce nebyly podle jeho představ přece! Občas, když si pod svojí básničkou přečtu něco, co se mi nezamlouvá, tak jsem taky rozhořčená. Ale pak se na to zkusím podívat z jiného úhlu a Ejhle, ten člověk vlastně může mít taky pravdu, i když já to teď vidím jinak. I o tom to je, tady být.
A teď doufám, že to nevyzní hloupě, protože se neumím pořádně vyjádřit.
přidáno 14.01.2015 - 20:07
Orionka: Amelie M.: Mám takový pocit, že ono napadání a stejně tak "sluníčkování" je v režii několika konkrétních a stále stejných jedinců, ale všechno je vidět na hlavní straně, všem na očích. Některé komentáře prostě víc vyniknou. Bohužel... nebo bohudík? Kdo ví...
Holky nevím, co to nějak uzavřít? Myslím, že bylo řečeno mnoho, stejně to ty, co se jich to týká, mine (nebo možná ne, ale taková jest moje zkušenost). Někdo si z toho snad něco odnese, třeba se něco změní.
přidáno 14.01.2015 - 19:59
Amelie M.: Já ti mám pocit, že snad jsme každá na jiném webu. Říkáš to, jako by tady bylo napadání a zesměšňování na denním pořádku a prostě se s tím už muselo něco dělat. Já vidím spíš invazi nicneříkajících a velmi podobných komentů, které autorovi kromě (možná i trochu falešného) chvilkového pocitu uspokojení nedají a neřeknou vůbec nic. Asi je to o úhlu pohledu :).
přidáno 14.01.2015 - 19:48
Orionka: o tom žádná.. nadále si každý bude číst to, co považuje za vhodné.. ale mohla by odpadnout různá napadání a zesměšňování v komentech.. no a taky nemusela, jsme jen ve fázi teoretizování :)
přidáno 14.01.2015 - 19:44
Amelie M.: Dobře, rozumím. Pokud někteří mají pocit, že je pro ně kritika natolik zkázonosná, že se jí musejí preventivně bránit, ať tu možnost mají. Osobně nemyslím, že to bude nějaká záruka, ale ok. A hlavně nemyslím, že ti, kteří o hodnocení stojí, si ho zajistí prostě tak, že řeknou: "tady jsem, chci tvoji kritiku!" Tak to prostě nefunguje, já se odmítám podřizovat rozmaru autora a číst a hodnotit na požádání - co mě nezajímá, nečtu, a co mě neosloví, komentovat nebudu, ať si tam kdo chce dá jakoukoli skupinu :). Bojím se, že z toho budou nenaplněná očekávání v obou směrech. A že konstruktivní kritika je už teď tak vzácná, že je nesmysl dávat jí do cesty další překážky, spíš by to mělo být naopak.
přidáno 14.01.2015 - 19:23
Orionka: zkusím ti vysvětlit svůj pohled.. já osobně to nevidím, jako štěpení.. protože ta skupina autory neodděluje, stane se jediné.. v podstatě je to spíš takový orientační bod, který je zřetelný u díla a který napoví, co autor dílem zamýšlel a jak se k němu staví, aby ho pak nikdo nemohl napadnout, že komentuje hloupě anebo píše hloupě a že to tam, či onam nepatří.. je to taková obrana vůči napadnutí zvenčí.. takže je to obranná škatulka max. pro dílo a ne pro autora, pokud tam nebude dávat naprosto všechna svá díla..

souhlasím s kmotrovem, že pokud by třeba některá díla byla zařazená pod odpovídající skupinou, nikdo by se do nich nemohl navážet.. vysmívat se autorovi i všem, které jeho dílko pobavilo a pasovat je tak do role idiotů, to vážně neuznávám.. nikdo tam nenapsal, že to považuje za vrchol umění.. max., že ho to pobavilo.. no a proč ne??

spíš je hloupé, že někteří se tu zbytečně podceňují a někteří mají zase nezdravé sebevědomí, co se jejich tvorby týká.. (toto NENÍ narážka na puera, mluvím všeobecně).. nakonec by to bylo i zajímavé, vidět, která díla z vlastní tvorby lidé považují za kvalitní.. a která ne.. stačilo by dát k dílu příslušnou "nálepku" skupiny.. více umělecky zaměřené, více amatérsky, která by napověděla, nakolik autor stojí o opravdovou kritiku a nakolik ne..
přidáno 14.01.2015 - 18:14
kmotrov: Ty myslíš, že puero nevěděl, co za báseň u Psance najde? Zas tak bych ho nepodceňovala. Spíš chtěl vyvážit pochvalné komentáře, které si podle jeho názoru taková říkanka vůbec nezasloužila.
Navíc ani Psanec sám nechtěl být škatulkován jen jako autor košilaté poezie, naopak se v posledních dnech profiloval jako autor povídek a velmi vehementně se domáhal jejich přečtení... a určitě nejen těmi, kterým se líbí jeho básničky.
Nezlob se, ale skupinkování podle mého nic neřeší, naopak by šlo proti smyslu webu. Třeba já bych se rozhodně škatulkovat nenechala - píšu kde co, hodlám v tom nadále pokračovat a chci, aby mě četlo a hodnotilo co nejvíc lidí.
přidáno 14.01.2015 - 18:05
Amelie M.: Však to tak funguje, ne? Já si vesele řádím, a když někdo o moje názory nestojí a dá mi to najevo, tak se mu určitě nevnucuji. I další diskutéři se vyjádřili, že systém je v pořádku. Co se stalo, podle mě nebyl systémový problém, ale spíš lidský, nešťastný souběh dvou vyhrocených protichůdných přístupů, které většině psanců vlastní nejsou. Systém bych kvůli tomu neměnila, protože něčemu takovému stejně spolehlivě zabránit nejde, to si nenamlouvejme. Spíš to povede k dalšímu úpadku. Už takhle nás tady je aktivních pět a půl a vy to chcete ještě dál štěpit...
přidáno 14.01.2015 - 17:57
Orionka:

samozřejmě zmatečné zakládání mnoha skupin nemá cenu.. některé tu naprosto nefungují.. ale jsou tu tací, kteří se považují za umělce anebo se o umění opravdu snaží (to nemyslím ironicky).. tak ať mají svůj píseček, kde se vyřádí a pokud jim to bude stát za to, nahlížet i jinam, ať nahlédnou..

já jsem z obliga.. mám skupinku a ta mě ochrání!!! (vážně míněný vtip!) :))

a vůbec, já dneska už nic nevím.. jdu pryč! :)))))
přidáno 14.01.2015 - 17:52
No nevím, přijde mi to trochu zmatečné. To se teď bez ladu a skladu začnou zakládat skupiny... a dál? Žádná pravidla? Jak kdo pozná, do jaké patří - to jen podle názvu a zakladatele? A kritizovat se může jen v rámci skupin? Může se přecházet, být členem několika, být členem ničeho? Co ti, kteří se škatulkovat nechtějí, bude je vůbec ještě někdo číst? Nepřijdeme každý o potenciální čtenáře a kritiky, kterých je už tak dost málo? Já bych tedy nic nezakládala a nikam nevstupovala, dokud se neujasní věci kolem, jinak to bude spíš kontraproduktivní. Taková hurá akce bez rozmyslu jen proto, že se tu dva psanci nepohodli a odešli - tak mi to připadá. A šlápla bych na brzdu, dokud je čas, to je můj názor.
přidáno 14.01.2015 - 16:59
pokusila jsem se založit skupinu "amatérský šuplík".. pokud někoho osloví, vítejte.. :) myslím, že některé z vás by mohlo..

nejjednodušší cesta do skupiny --> přes můj profil, jinak autoři - skupiny
přidáno 14.01.2015 - 16:47
kmotrov: bingo! souhlas..
přidáno 14.01.2015 - 16:45
Nebo ještě jinak, kdyby si psavec s několika dalšími udělal skupinu "bratstvo košilaté poezie," tak by tam nejspíš puero vůbec nelez a nemuselo se stát, co se stalo.
přidáno 14.01.2015 - 16:44
kmotrov: také nemám ráda komentáře typu "líbí", "oslovilo mě to".. a snažím se je používat minimálně, zvlášť, když mi dojdou slova.. přijde mi lepší tam zanechat aspoň tuto odezvu, než žádnou proto, že to v té situaci neumím lépe rozvést.. jinak máš samozřejmě pravdu.. je to trošku návyk, droga..

já se prostě jen bojím, že i když se to tu rozloží do skupin, stejně tu budou ti, co se považují za lepší, otrávení viditelnými komenty těch, které považují za ty horší.. ale třeba se mýlím..
přidáno 14.01.2015 - 16:21
souhlasím s Ailin, lépe bych to nevyjádřila. Autor má právo, naznačit , co je schopen unést a co ne, a ostatní by to měli respektovat, tím se samy určité skupiny vytvoří... a také si myslím , že komentáře jsou zase jen subjektivní vyjádření jedince a jeho pohledu ev. nějakého přehledu a vzdělání, nicméně, vzhledem k tomu, že jsme na amatérském servu ,nepřepodkládám u většiny tyto znalosti, nakonec to dokazují i pravopisné chyby , a to i u těch " lepších" . Nakonec současná koncepce mě osobně se zdá nejlepší, jen se s ní možná budeme muset naučit lépe zacházet...
přidáno 14.01.2015 - 16:01
Amelie M.: Je to jako s komentáři, dokážeme říct líbí, nelíbí, ale už je velký problém říct co a proč proč líbí nebo nelíbí, určitě i když líbí, tak se nějaký detail nelíbí, nejsme přece dokonalí autoři a naopak, když nelíbí určitě se většinou najde alespoň detail který líbí, nejdeme do hloubky, protože je lepší okomentovat víc děl, protože to přinese víc komentářů a komentáře jsou příjemné, tak nás to nutí psát stále dál, aby jsme to příjemné znovu zažívali. Takže nejdeme do hloubky ani u svých děl, protože je chceme rychle vložit, aby jsme prožívali to příjemné, komentáře. Tohle je achillova pata všech internetových literárních serverů.
přidáno 14.01.2015 - 15:49
Amelie M.: Proč? Ať to každý vidí, skupina je jen určité vymezení. Někdo vnímá tvorbu jako cit, jiný jako řemeslo. Když uvidím, že určitá skupina to vnímá jinak, nebudu ji vnucovat svůj pohled na věc, to neznamená, že nutně nebudu komentovat, ale můžu napsat komentář tak, aby to vzali. samozřejmě, že to není dokonalé, ale je to možnost, která tu je a vůbec se nevyužívá. Mám dojem, že jsme trochu líní a nechceme hledat co jsme jako autoři literárních děl.
přidáno 14.01.2015 - 15:37
kmotrov: já si myslím, že největší problém asi je, i když budou skupiny, že je vše viditelné všem na první pohled.. nemyslím tím, že by měly být skupiny uzamčené, ale oddělené tak, aby si každý našel to své a mohl někdy, už dle své chuti, nahlédnout i jinam.. nevím ale, jestli by to šlo technicky vůbec na tomto serveru vyřešit..
přidáno 14.01.2015 - 15:35
Ailin: myslím, že tvůj názor sdílím ailin.. takže nemám, co víc dodat.. díky za něj :)
přidáno 14.01.2015 - 15:35
K těm skupinám, skupiny se nedaj nařídit, ale nechápu proč lidé, kteří na sebe reagují způsobem vnímám to jako ty, nedefinují co vnímají společně a nevytvoří na tom základě skupinu. Ostatní je můžou normálně číst komentovat, ale ta skupina už o nich něco napoví. To se ale musí dít ze spodu.
Dnes jsem založil novou skupinu, koho to neuráží může se přidat.
přidáno 14.01.2015 - 15:28
Amelie M.: Kvalitní komentář pro mě je laskavý, věcný a neberoucí chuť psát... všechno se dá napsat i laskavě a s úctou. Měl by inspirovat a pomoci, ne srazit.
přidáno 14.01.2015 - 15:22
Amelie M.: Ty skupiny by asi moc nepomohly... stejně by asi byl člověk viditelný pro všechny, ne? Já bych byla pro uvážlivější volbu smajlíků ze strany autorů... a jejich respektování ze strany "kritiků". Mně třeba můj smajlík "šetřete mě, prosím" docela dobře funguje... nikdo mi nikdy nic špatného nenapsal. Ale nevzniká tím ve mně ani mylný dojem, že by moje básně byly tak "dobré"... Prostě tím smajlíkem jen vyjadřuju, že nemám potřebu se s nikým srovnávat ani nikoho hodnotit - a nemám ani žádné literární ambice. Čtu to, co se mi líbí - a necítím se být literárním kritikem, abych soudila druhé... co se mi líbí, někdy okomentuju, a to, co mi není blízké, nekomentuju, protože tomu nerozumím (to ale neznamená, že se to nemůže líbit mnoha jiným lidem). Takto se tady cítím dobře... a chápu, že každý to má jinak. Obecně si ale myslím, že necitlivá kritika může dost ublížit třeba člověku, který do básně vložil svoje srdce - a to, co je "za" básní, je pro něj velmi zranitelným místem. Zahlédla jsem tu nějaké takové starší komentáře, které se mě dotkly, ač nebyly na moji adresu... I komentovat a kritizovat je umění, ve kterém kritik vypovídá leckdy možná víc o sobě, než o kritizovaném autorovi.
přidáno 14.01.2015 - 15:05
Orionka: to, co píšeš, má hlavu i patu a souhlasím.. v podstatě je to vše asi nejvíc o tom, uspořádat si to v sobě, nenechat se rozhodit tím, co mi nesedí a hledat si to své..

já si tedy taky neumím představit, že bych psala koment dle nějakého scénáře.. na druhou stranu by mě zajímalo, co vůbec pro lidi znamenají "kvalitní" komentáře.. co za tím vidí..

pro mě je kvalitní komentář ten, který mi naznačí, jak na něj dílo zapůsobilo a co v něm vidí špatně po formální stránce.. tomu prvnímu dávám zcela jistě přednost, ale to druhé je pro mě stále zajímavé a stojím o to také, pokud někomu stojí za to, mi okomentovat.. :)
přidáno 14.01.2015 - 14:54
Amelie M.: Severákův návrh na "algoritmus" správného komentáře chápu jako vtip, ale možná to myslel vážně. Nevím, já si to nějak neumím představit, chtěla bych to vysvětlit konkrétněji :).
Ke skupinám... no já si je tak nějak vytvářím uměle. Protože komentuji docela dost, tak si dělím autory do několika typů, ani ne tak podle smajlíků, které občas nejsou vypovídající, jako spíš podle zkušeností s jejich reakcí na kritiku. Některé čtu a komentuji pravidelně. Jiné občas přečtu, ale už vím, že jim kritika nevoní, tak se většinou nevyjadřuji nebo jen, když se mi dílo líbí a můžu i chválit. A některé z tohoto důvodu už ani neotvírám - vím, že chválit bych nemohla a o kritiku nestojí. Nechci být neupřímná a snažím se hodnotit spravedlivě, protože chválit někoho jen z důvodu, že je citlivější, by nebylo fér vůči autorům, u kterých se servítky brát nemusím. Výjimkou jsou děti a úplní nováčci... ale to je asi pochopitelné :).
Pokud by se skupiny autorů vymezily striktně, bylo by to pro mě asi jednodušší, ale nevidím problém ani v současné situaci. Pokud máte pocit, že můj přístup je špatně a měla bych ho změnit, prosím napište :).
přidáno 14.01.2015 - 14:38
Psavec: Myslím, že jsi zbytečně vztahovačný. O maštění ega tady nikdo nepsal a tvoje jméno vůbec nepadlo. K teatrálním odchodům jsem se vyjádřila obecně, setkala jsem se s takovým chováním několikrát tady a daleko častěji jinde - směšné mi připadá vždy. Tvůj odchod teatrální není a ani tak nebyl míněn, jak vysvětluješ, tak proč by se tě můj názor měl dotknout? Přeji hodně úspěchů jinde a chápavé čtenáře :).
přidáno 14.01.2015 - 14:28
.
.
.
.
.
________________________________________________________________


NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH NÁVRH
________________________________________________________________







tak co? zkusíme dojít k nějakému řešení? :) vidí někdo řešení ve skupinách anebo v tom, jak navrhuje severak - napsat postup na psaní kvalitního komentáře, či máte někdo návrh na nějaké jiné řešení, které by mohlo vést k větší stabilitě a úrovni psanců, aby se tu tak nějak všichni cítili dobře a dokázali tu najít to své? je to jen o ochotě všech zúčastněných něčemu ustoupit a něco podpořit.. díky..
přidáno 14.01.2015 - 14:20
Orionka: Proč to píšu? Chtěl jsem Ti vysvětlit, že jsem čekal na puertuv komentář k povídkám. On si však hraje na mrtvého brouka, zato některé hlášky, že si tu mastím ego či teatrální odchod jsou dostatečným důvodem k odchodu. Přeji všem mnoho tvůrčích úspěchů.
přidáno 14.01.2015 - 13:26
Psavec: Nevím, proč mi to píšeš, ale nedá mi to a zeptám se: proč odcházíš? Cítíš se uražený? Kvůli necitlivé kritice? Aby tvůj odchod nebyl jen teatrální? Nezlob se, ale všechny tyhle důvody mi připadají poněkud pošetilé. Nicméně tvoje rozhodnutí respektuji, hodně štěstí.
přidáno 14.01.2015 - 12:44
Orionka: V první chvíli jsem chtěl odejít, ale pak jsem si řekl, že by mě moc zajímal názor puerta na moje povídky, myslím, že mají lepší úroveň než básničky, jenže puerto mlčí. On se cítí uražený? Napíše komentář kde není kritika díla, ale utočí na autora. No, abychom ukončili ten "teatrální" odchod hned po obědě se tady vymažu.
přidáno 14.01.2015 - 12:19
DDD: JEŽÍÍÍÍŠ, OPRAVA!!!! __________________________

se mi přehodily slova kvalita a kvantita .. viz. že je to tu hodně o KVANTITĚ, NEŽ O KVALITĚ.. ;)
přidáno 14.01.2015 - 11:44
Orionka: Se musim smát, téměř doslovně to samé co z tvého komentáře ocitovala Amelie jsem chtěla taky napsat, ale nakonec jsem to formulovala jinak :-D Protože to mi taky dost vadí
přidáno 14.01.2015 - 11:43
DDD:ano, máš pravdu, začalo to (pokud odmyslíme nějaké menší spory už předtím), opravdu tímto komentem.. na které se ale navázaly další komenty, které mnoho lidí zde okamžitě pasovaly do role těch špatných.. a o to jde.. člověk může být v psaní a v čemkoli dalším sebelepší, ale to mu nedává právo, dělat z ostatních takovým způsobem hlupáky, to se na mě nezlob.. já zcela jistě s mnoha jeho názory souhlasím, rozhodně ale nesouhlasím s podáním některých z nich.. a určitě si nepřijdu nefér, když využiji prostor zde, pro vyjádření svého vlastního názoru.. myslím, že nikomu neubližuji, do nikoho nekopu a také bych věci ráda pomohla, protože chápu o co mu jde a doufám, že se tím nastartuje alespoň nějaká změna, aby neměl nikdo chuť odcházet, aby se tu ale také nikdo necítil svou přítomností blbě.. možná to vnímáš jinak, ale s tím už asi nic neudělám.. :)
s tím, co píšeš dál, s tebou naprosto souhlasím.. viz. "pláč nad rozlitým mlékem", tohle je asi navíc hodně složité téma, na které se mi ani nechce rozepisovat.. a také souhlasím s tím, že pokud někdo chce odejít, ať odejde.. v klidu.. bez scének.. a k té kvantitě.. tak někteří psanci jsou mi svědkem, že jsem na srazu o tomto hovořila, že mám pocit, že je to tu hodně o kvalitě, než o kvantitě.. a to jsem tu byla jen pár dní.. já osobně jsem to tu možná ze začátku také trochu zahltila, protože jsem vkládala věci ze šuplíku, které nepovažuji za úplný propadák a na které jsem chtěla znát odezvu.. ale rozhodně se snažím nepublikovat naprosto vše, protože někdy mě tu ta kvantita opravdu taky štve.. nepopírám, že to tak ale na někoho může působit..

i tobě samozřejmě děkuji za tvůj pohled na věc :)
přidáno 14.01.2015 - 11:26
Orionka: tímto jsi mě velmi zaujala "Kdo má psaní jako terapii a chápe kritiku díla jako osobní útok na sebe, měl by si buď zakázat komentáře nebo zatnout zuby a vydržet. Ohánět se tvrzením "já píšu jen pro sebe" je alibismus - když publikuje na webu, tak jen pro sebe nepíše." .. ať je to, jak je to, musím ti dát za pravdu..

k formě chci jen dodat, že jsem tu opakovaně zachytila komentáře, kterým vadilo, pokud se někdo pod díkem vyjadřoval jen k obsahu, což osobně nepokládám za chybu, z výše uvedených důvodů.. prostě nejsme všichni umělci a češtináři atd. a nečteme všichni tímto stylem, ale noříme se více do obsahu, než do kvality rýmů.. pokud jde k tomu "odsuzování", máš také naprostou pravdu, že je tu až nepřirozené, "sluníčkové" klima.. já se doufám nesnažím odrazovat ty, kteří kritizují (slušně), nicméně hloupá kritika bez důvodu, mi opravdu vadí.. a bohužel se tu objevuje stále častěji, stejně jako sluníčkové komentáře.. autora to pak maximálně staví do role blbce.. tobě osobně se rozhodně nedá upřít, že komentuješ kriticky, ale ne, jako idiot, tvé komentáře mají hlavu a patu, je vidět, že nad tím opravdu uvažuješ, stejně tak, jako nad svými díly.. a to já cením.. pokud mám být zcela upřímná, když jsem sem vstoupila, tak jsi mě uměla vyvést z míry.. ale pak jsem se ustálila a pochopila, o co tu jde.. a od té doby pročítám tvá díla, tvé komenty u sebe i u jiných, docela ráda.. ke smajlíkům.. noo, když tam má někdo "je mi to jedno", tak mě osobně to odrazuje, proč se zabývat někým, kdo to má u..? opravdové skupiny, kde by byl jasný záměr a cíl by to asi řešily lépe, si myslím..

k tvému dalšímu komentu - naprostý souhlas.. ;) díky za zastavení
přidáno 14.01.2015 - 11:14
DDD: Teď nevím, jestli za rozpatlávání puerova výpadu pokládáš moji zmínku o něm o něco níže, ale mně šlo čistě o jeho názor na úroveň komentářů, který sdílím.
Stejně jako ty vnímám zdejší srdceryvnou a sladkobolnou atmosféru, ze které mi občas trnou zuby a mám potřebu ty sentimentální vody trochu rozředit, rozvířit (viz moje poslední 2 dílka).
Pokud jde o teatrální odchody... už jsem tady pár takových zaregistrovala a neberu je jako vyhrožování, pro mě je to pouze zdroj osobní zábavy. Není nic směšnějšího, než když jeden den napíšu sbohem a druhý pokračuji v psaní a komentování jako by nic. Trapas, ale každého věc.
Sdílím tvůj názor na převažující kvantitu a myslím, že úroveň komentářů a děl jsou spojité nádoby. Kdyby tady bylo víc takových autorů a komentátorů jako DDD, určitě by to webu prospělo, ale kde brát a nekrást :).
přidáno 14.01.2015 - 10:55
Pokud jsem to správně zachytil, na začátku byl puerův několikaslovný komentář, který, dle mého, nebyl až tak scestný a nemyslím, že byl míněn jinak, než jako pouhé konstatování. Teď pozoruju, jak se spousta lidí stále víc a víc spravedlivě rozohňuje, ačkoli puero tu už nejmíň tři dny nebyl. To mi přijde nefér. Jasně definoval svůj postoj, který má hlavu a patu a vlastně nic jiného taky ani udělat nemohl. Přijde mi proto hloupé tady ještě několik dní potom poštěkávat a jak tady kdysi kdosi trefně poznamenal, rozpatlávat... víte co :-)

Chodil jsem se na Psance vždycky povznést, inspirovat, poradit a nabrat chuť k dalšímu tvoření. Pokud ale čtu sedmkrát za sedm dní od stejného autora báseň typu "pláč nad rozlitým mlékem" a následně komentáře ve stylu "chudáku, nemáš to lehký...", mám z toho někdy hlavu jak škopek a nic kromě nepříjemného pocitu mi to nedává. Z bolesti a smutku se jistě dají tvořit krásné věci, ale nesmí se to zvrhnout v exhibici. Nechtěl jsem se tím nikoho dotknout a pokud jsem tak učinil, upřímně se omlouvám.

Co mi pak přijde vyloženě hloupé, je brát sebe sama jako rukojmí a vydírat ostatní teatrálním vyhrožováním odchodem - tak, jak jsem tady taky někde postřehl.

Myslím, že období kvality a kvantity se na Psancích pravidelně opakují. Taky mám pocit, že té kvantity je teď nějak moc.

Pusťte se do mě...
přidáno 14.01.2015 - 10:28
Amelie M.: Každý, ať chceme, nebo ne, ať si to uvědomujeme, nebo ne, hodnotíme a jsme hodnoceni, neustále. A každý člověk ať je sebezanícenější, sebevzdělanější, sebelepší a sebeuznávanější vždy poskytne jen subjektivní názor a pohled na cokoliv, v tom podle mě není rozdíl. Ale čím více subjektivních upřímných názorů, tím lepší si autor může o svém díle udělat obrázek.

No nevím, jak tu tak nějak pokukuji po těch diskusích... přeci jen jde mi o to se pobavit... ale na úrovni samozřejmě :-D
přidáno 14.01.2015 - 09:13
Ještě doplním - píšeš, že sem může psát kdokoli a nikdo ho nesmí vyhazovat, s čímž naprosto souhlasím. Může sem psát i neandrtálec a nikdo by mu neměl předhazovat, že jako neandrtálec tady nemá co dělat. Ale napsat mu přiměřeně slušnou formou do komentáře "píšeš jako neandrtálec" samozřejmě možné je (a podle mě je to i potřeba ;-)). Pokud to snese, může tady pobývat podle libosti :).
přidáno 14.01.2015 - 08:42
Děkuji za podnětné zamyšlení a zkusím se moc nerozepsat, ale asi se mi to nepovede, podnítila jsi mě až moc :).
Souhlasím, že tohle je svobodný prostor pro všechny, kdo mají odvahu dát svoji tvorbu všanc veřejné kritice. Druhá část věty je podle mě klíčová. Kdo má psaní jako terapii a chápe kritiku díla jako osobní útok na sebe, měl by si buď zakázat komentáře nebo zatnout zuby a vydržet. Ohánět se tvrzením "já píšu jen pro sebe" je alibismus - když publikuje na webu, tak jen pro sebe nepíše.
Píšeš: "Proč odsuzovat ty, kteří mají na dílech raději obsah a tolik neřeší formu?" Nemyslím, že někdo někoho odsuzuje. Hodnotí se díla, ne autoři. A způsob a kritéria jejich hodnocení určuje čtenář. Chápu, že by někteří autoři nejradši nařídili, např.: komentujte mi jen obsah, ale k formě se nevyjadřujte. Ale to prostě nejde - stejně jako má autor svobodu vkládat sem, co chce, tak má čtenář a amatérský kritik právo vyjádřit svůj názor. I ten, který se vůbec nelíbí.
A jsme u toho, na co narazil puero v jiné diskusi. Co pozoruji, tak zde (zřejmě vlivem několika velmi aktivních autorů) v posledním roce převládlo "sluníčkové" komentářové klima. Nejméně 95 % komentářů je pochvalných a mnozí čtenáři se rozplývají bez rozdílu nad vším. Asi je tohle vzájemné plácání po zádech řadě autorů příjemné, ale taková "kritika" úroveň literárního webu opravdu nepozvedne. A co hůř, na komentátory, kteří píší upřímné názory a poukazují na nedostatky (a je jich už proklatě málo a pořád míň) se pohlíží jako na škůdce, kteří narušují poklidnou a přátelskou atmosféru. Tohle je ovšem cesta do pekel. Úroveň literárního webu totiž netvoří jen díla, ale také - a podle mě v první řadě - kvalita komentářů. Važme si čtenářů, kteří píší upřímné názory a konstruktivní připomínky, a neodrazujme je!
Takže závěrem stručně: nevím a netroufám si hodnotit, jak se změnila kvalita děl. Ale za těch asi 16 měsíců, co tu jsem aktivní, pozoruji zřetelný pokles úrovně komentářů.
A ještě k podskupinám, o kterých píše kmotrov. Možnost takového rozdělení tady už je, každý přece může definovat svůj postoj příslušným smajlíkem. Problém je, že málokdo se smajlíkem přizná k tomu, že nesnese ani sebemenší kritiku, ale spousta autorů se tak v praxi chová.
Omlouvám se za délku příspěvku, možná jsem to měla vložit jako samostatnou úvahu, ale nechci tříštit debatu :).
přidáno 14.01.2015 - 08:17
Máta: ten člověk by musel být nejenom zanícený, ale také dost dobrý a uznávaný na to, aby mohl něco takového hodnotit.. a toho nikdy nedosáhneš.. :) navíc jeden člověk je vždy zkreslenou výpovědí, je to málo na to, ohodnotit, zda to, či ono, je opravdu dobré, či ne, objektivita jde do háje.. aspoň tak nějak to vidím já.. každopádně, já jsem vážně dost zvědavá na tvůj nápad.. :) tak s tím neotálej, dokud jsme tu docela v bdělém stavu.. :))

PS: joo.. a taky by nám ten jeden brzy vyhořel.. o tom žádná..
přidáno 14.01.2015 - 08:15
korálek: k tvému názoru není co dodat, díky za něj :)
přidáno 14.01.2015 - 08:13
Severak: jj, proti tomu, co říkáš, nemám moc co namítat.. jen s tím, jak to bylo dřív, je spíš myšleno to, jak se tu naráží na věc, že to tu údajně mělo vyšší úroveň, než dnes.. mně to tak prostě nepřipadá, při pročítání starých věcí a komentů.. a vážně už jsem toho tu prolezla dost, abych si mohla udělat názor.. myslím, že dnes je tu spousta dobrých autorů, se kterými jsi ty i já v kontaktu a také třeba tu čtenost nemají tak velikou.. jiní dobří autoři naštěstí oceňováni jsou.. a to mě těší..
přidáno 13.01.2015 - 23:59
Amelie M.: Bestie se zase červená... ehm...
Ano máš pravdu čtu téměř výhradně prózu, nejen tady, protože poezii nějak snad ani neumím moc číst, proto se ji ani nepokouším hodnotit a rozebírat, když už nahlédnu. Nekritizuji nic, čemu nerozumím. A máš pravdu, dají se tu najít opravdu skvosty.
Taktní upřímnost by podle mě měla být základem každého komentáře - a přistupuji k tomu tak, jak chci aby ostatní přistupovali ke mě a mé práci a k hodnocení prózy mám svá kritéria, snažím se k tomu přistupovat tak nějak zodpovědně, aby ten komentář, když už se s ním smolím autorovi něco dal. A jo, říkám svůj názor, bez ohledu na ostatní, mluvím za sebe a jsem ráda, když to někdo ocení. :-D A jako autora mě neuvěřitelně fascinuje jak různě mohou čtenáři má věci vnímat.

Yana: Máš pravdu, bylo by fajn nějak rozčeřit vody (to je fajn vždycky a všude), ale jak sama píšeš, je tu někdo tak zanícený, aby do té práce navíc šel? (Jednu hromadnou bejkovinu nosim v hlavě, až mě to popadne, nejspíš s ní i vyrukuju, jestli se někdo chytí) Ale zase lze pochopit, že času není nazbyt... myslím, že u každého z nás.
přidáno 13.01.2015 - 23:45
S tím, že to tu dřív bylo jiné souhlasím. Byl tu větší počet lidí bez diakritiky na klávesnici, víc se vyznával volný verš. Navíc mám za to, že se původní psanci víc znali a to jako i osobně.

Ale to je jen můj dojem po čtení starých děl a jejich komentářů.
přidáno 13.01.2015 - 23:42
Kvalitu díla určuje jednak kritik a druhak trh. Na jedné straně je kvalitní dílo Sladký život, na druhé straně Barbar Conan. Tak to je.
přidáno 13.01.2015 - 22:11
Devils_PIMP: tomu věřím.. tak se od něj něco nauč a posouvej lidi dál.. a nebuď tak demotivující.. ;)
přidáno 13.01.2015 - 22:10
Me tu hodne posunul naor puero a hodne
přidáno 13.01.2015 - 21:35
určitě, myslím že bysme vůbec měli něco udělat, něco nového, podnětného, co by vtáhlo lidi, jenže na druhou stranu mi přijde, že je tu málo lidí kteří se chtějí angažovat, takových těch opravdu zanícených pro tento server a mrzí mě trochu, že toho kdo zanícený je se nám nějakým způsobem podařilo odradit, myslím tím puera
přidáno 13.01.2015 - 21:31
Yana: nezbývá mi, než souhlasit.. děkuju za zastavení.. možná by opravdu nebylo od věci se zamyslet do budoucna nad nějakými těmi skupinami, které budou sdružovat členy se společným postojem a zájmem..
přidáno 13.01.2015 - 20:27
podnětný mi přijde komentář od kmotrova, ale stejně si myslím že např. do skupiny "naprostí amatéři" by jsme se nahrnuli všichni protože jsme soudní, pravdu má i Amélie, stačí zabrousit do starších děl, málokdy se člověk setká se skutečně konstruktivním komentářem a některá dřívější díla mi také nepřijdou kdovíjak hodnotná, ale to je přesně ono, vkus lidí je různý, mohlo by samozřejmě fungovat jakési síto, přes které by se ty "hrůzy" nedostaly, to aby byla zachována úroveň webu, ale kdo by to hodnotil? Kdo by chtěl věnovat tolik času aby četl všechna díla. Nevím, za mě jsem zde spokojená, je tady pár lidí jejichž komentářů si skutečně vážím a když pod mé dílo nenapíšou nic tuším že se jim nelíbí a beru to, podobným způsobem hodnotím já, nedávno jsem pár dílek vložila na jiný web a byla jsem překvapena že je četli, komentovali a nikdo nevěděl že jsem ta Yana, tak jsem se zase vrátila, mně je tu dobře a já moc nemám ráda písničku:"Bejvávalo, bejvávalo, bejvávalo dobře...".
přidáno 13.01.2015 - 20:14
Stin: pod to se ti podepíšu.. jak už jsem psala v komentáři někde níže.. já, pokud mám pocit, že něco dílku škodí a přitom jinak je dílko super.. tak pošlu buď vzkaz anebo se snažím o ohleduplnou kritiku.. a když mě něco něčím osloví, nemám problém to napsat.. i kdybych měla napsat jen pocit, že se mi to líbí.. a jinak prostě nekomentuji.. :) takže díky za zastavení a komentář.. :)
přidáno 13.01.2015 - 20:12
Lenčo, co dodat? tohle máme hodně podobné, to ty už víš.. ;) díky za komentář..
přidáno 13.01.2015 - 20:11
Máta: zcela jistě neplácáš blbosti, naopak :) ty se začítáš zvlášť do delších věcí, kterých je tu dost a některé z nich jsou vážně super.. stejně tak, jako ty tvoje vlastní.. pro mě osobně jsi jedna z velmi dobrých a předních autorek tady na tom webu.. a ty to víš a já si za tím stojím a budu stát.. :) navíc se mi líbí tvá upřímnost.. zvlášť, když se neshodneme pod nějakým dílkem - já udělám ááách.. a ty jedeš opačnou lajnu :)) a to se mi líbí.. takhle to má být.. takže tvůj komentář beru, souhlasím s tím, co je v něm dále psáno a nemám k němu víc, co dodat.. :) díky
přidáno 13.01.2015 - 20:06
Ailin já s tebou souhlasím :) já, pokud se snažím kritizovat či upozorňovat na (v mých očích) nedostatky, tak to řeším převážně vzkazy anebo se snažím alespoň o ohleduplnou formu kritiky.. a k té potřebě škatulkování.. jde jen o osobní pohledy.. stejně tak, jako mně se líbí jistý druh literatury, druhý ho může považovat za paskvil.. ale, který z nás má pravdu? :)

díky za názor
přidáno 13.01.2015 - 20:05
O té atmosféře toho nemůžu moc říct. Registroval jsem se tu před rokem a půl, příčemž poslední rok jsem sem moc nechodil. Ale nepřijde mi, že by se nějak zvláště měnila.

Jinak máš můj souhlas. Literatura, jako mnoho jiných věcí, je umění. A není možné se na ni dívat jedním univerzálním způsobem. V každém vyvolá něco jiného. A pokud se mi nějaké dílo nelíbí, neznamená to, že se nemůže líbit něko,u jinému. Kritika je v tomto případě samozřejmě na místě, bez té bychom se neposouvali dál. Ale za žádných okolností by neměla být útočná nebo vulgární.

Pokud k dílu nemám co říct, nebo mě napadají jen nevhodné poznámky, jednoduše nekomentuji. Tohle nevyžaduje nějakou zvláštní rozvážnost, to je prostě přirozená slušnost. :-)
přidáno 13.01.2015 - 19:41
kmotrov: to s tebou naprosto souhlasím a myslím, že s tím by se dalo jistě ještě něco dělat :) jen mám pocit, že by některým stále nevyhovovalo, že jsou vidět všechny komentáře na hlavní straně a ne třeba jen v té či oné skupině, kdyby na to přišlo.. pak by ten výsledek rozdělení do skupin možná byl přínosný, ale stále by asi moc neřešil..

děkuji za zastavení a tvůj názor
přidáno 13.01.2015 - 19:38
vanovaso: díky za názor.. mě při vstupu také pár drsných komentů, co jsem tu zachytila, zarazilo.. jenže pak mi bohužel povětšinou došlo, že ti drsoni nejsou zrovna na takové úrovni, aby mohli kritizovat tímto stylem a od té chvíle se nad tím maximálně pousměju.. pak jsou tu ale lidé, u kterých jsem ráda za návštěvu, byť kritickou, ale inteligentní a přínosnou.. a také je ráda čtu.. asi nejvíc mě ale potěší, když někdo zareaguje na obsah mých věcí, snaží se do nich proniknout a řekne upřímně svůj názor.. :)

komentuji i díla mně osobně méně sympatických lidí, ale povětšinou ne, jako kritik, ale pokud mě opravdu zaujmou.. zde si nehraju na sympatie či nesympatie..
přidáno 13.01.2015 - 19:28
Osobně nemám zkušenost na jiném webu a tady nejsem dlouho, takže nemohu posoudit , jak to bylo dřív.
Souhlasím s Ameliií v názoru na tuto věc. Ne každý tady je profesionál , úroveň a žánry jsou různé a každý si může vybrat to svoje, přiučit se od znalejších - pokud je komentář ve slušném duchu konstruktivní a nechat se povzbudit komentáři pozitivními. Pravda je ,že každý jsme jiný, máme jiné cítění, požadavky jestli forma či osah a tak co se nelíbí jednomu- líbí se druhému a to je přirozené .
přidáno 13.01.2015 - 19:11
Hodně souhlasím s tím, co napsala Ailin - buď s tím dílem souzním nebo nesouzním. Nemám právo hodnotit, když nejsem autorem, neznám všechny pohnutky, pocity atd., které k vytvoření přispěly a vedly.
Psaní beru jako něco hodně osobního, pocitového, a to přece nelze hodnotit jako "dobré" nebo "špatné", v tomhle směru neexistují pravidla.
Jako "kritik" se proto snažím "hodnotit" s lidským a především empatickým přístupem.
Amelie, díky za Tvou velmi přínosnou úvahu :)
přidáno 13.01.2015 - 18:26
Přijde mi fajn, že je tady možné si určit míru kritiky, a případně komentáře úplně zakázat... a jsem ráda za otevřenost tohoto webu všem. Vždyť je to jako v životě: všichni máme právo na existenci, ale i na sympatie... ti, co jsou si blízcí, se navzájem najdou :-)
přidáno 13.01.2015 - 18:19
Amelie M.: Já teda upřímně řečeno vůbec nejsem schopná pochopit, proč má někdo potřebu škatulkovat díla na "dobrá" a "špatná"... a je mi z toho docela smutno. To se netýká jen Psanců... Pro mě je každé dílo kouskem duše jeho autora, a nikdo nemá právo ho soudit, natožpak urážet... Nedokážu škatulkovat díla ani lidi na "lepší" a "horší"... Snad jen na ty, se kterými souzním - a na ty, se kterými (momentálně) ne...
přidáno 13.01.2015 - 18:05
Nejsem tu tak dlouho, abych mohla hodnotit úroveň webu jako takového, ani děl zde zveřejněných v minulosti ani teď, protože nejsem ani tak aktivní čtenář. Ale zatím do čeho jsem nahlédla, to mě povětšinou velmi příjemně překvapilo (na rozdíl od kvality mnohých jiných prozaických počinů na jiných webech), tudíž tento web považuji za jeden z těch lepších, bez ohledu na to co bylo. Vzhledem k tomu, že tu může publikovat každý, kdo se přihlásí a zveřejněná dílka neprochází schvalováním, vidím to jako velké plus zdejším autorům.
Jinak co se líbí mě, nemusí se líbit někomu jinému, samozřejmě a naopak, ale zase pokud cítím, že v příběhu nebo formě něco kulhá, nevidím důvod, abych na to neupozornila. Možná jsem s tím, co mám v psaní za sebou, získala mylný dojem, že o psaní prózy a stavbě příběhu něco málo vím a mám podivnou pedagogickou potřebu své postřehy šířit dál :-).
Jinak... žij a nech žít, ať si tu publikuje každý co chce, pokud se to nebude vymykat pravidlům na tomto webu, ono na jednu stranu, je to jeho vizitka, jak moc na svých dílech zapracuje, jak se jim věnuje a co jim je ochoten dát (v obsahu i formě), ale každý by si měl uvědomit, že ve veřejném prostoru se případné kritice nevyhne a tudíž se jí naučit snášet.
Ale... na druhou stranu, všechna díla zde zveřejněná tvoří jeden celek a to je tento web. Nedělá vizitku jen sobě, ale tvoří, ať chce nebo ne, i úroveň celého webu. Tudíž by každý autor v sobě měl mít kapku zodpovědnosti, alespoň co se pravopisu týče.
Šmarna to je zase román, doufám, že neplácám úplný blbosti... :-D

A ten paradox... ano chápu, velmi dobře :-D "blbosti" prostě táhnou! Na tom asi nic nezměníme :-D
přidáno 13.01.2015 - 17:54
vanovaso: Vidíš - kdybys měla na profilu "šetřete mě", jako to mám já, tak by Ti třeba Devils taky místo "blbá báseň" napsal "skoropochvalu" ("Mozna neni klenotem poezie ale tak nejak prijeme z toho beha mraz po zadech - mam pocit citu a to se mi libi"), jako dnes mně... :-D :-D :-D
přidáno 13.01.2015 - 17:37
Ono tady bohužel vůbec nefunguje to co tenhle web nabízí -skupiny. Mohla by tu být skupina těch, co píší jen pro radost, pak skupina těch co se chtějí vyvíjet. Jakákoli další skupina. Komentovat by mohl každopádně kdokoli, ale ti v rámci skupiny by si to komentovali, tak jak to berou a ostatní by jim nemuseli vnucovat svůj přístup.
přidáno 13.01.2015 - 17:18
tak to jsi mi kápla do noty, akorát jsem dopsala odpověď Devilsi, který mě to pěkně nandal... ale ano, má na to právo... protože mám: je mi to jedno... ve všem s tebou souhlasím, taky jsem sem vstoupila jako do komunity amatérů a tak mě zpočátku některé drsné komentáře překvapily, zvykla jsem si , a je mi tu celkem fajn,jsou i tací .co jsou na stejné vlně a máš pravdu v tom, že to , co já si sama cením, někdy projde bezpovšimnutí, a něco co bylo jen minutová záležitost oslovilo daleko víc, nikdy nevím, co psance osloví a co ne... ale píšu pro sebe , protože mi to pomáhá, a jsem ráda, pokud se někomu líbí, když mě se něco nelíbí , snažím se zdržet komentáře, protože si myslím, že každýpíše , jak nejlépe umí... a tvůj druhý odstave ti s klidem podepíšu, tos napsala velmi trefně... díky za tuto úvahu...
přidáno 13.01.2015 - 16:46
Singularis: tvůj komentář mě potěšil, jsme naladěni na stejnou vlnu a musím uznat, že z tvých děl a komentářů, mám naprosto stejný pocit, který zde prezentuješ.. :) díky za něj..
přidáno 13.01.2015 - 16:44
Zcela souhlasím. Také oceňuji víc obsah než formu a myslím, že kritiku umím přijmout, když ji považuji za oprávněnou, a obhájit se, když ji za oprávněnou nepovažuji. Ani profesionál není neomylný (zvlášť když si jde na literární web odpočinout po náročné směně) a i amatér může narazit na zajímavý postřeh.

Myslím, že to, jak lidé říkají, že dříve to tu bylo lepší, je důsledek vzpomínkového optimismu - z minulosti si vzpomínají jen na to dobré. Já mám spíš opačný dojem.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Komu jsou určeny literární weby?? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : HC Pardubice vs HC Plzeň
Předchozí dílo autora : Zapomenutí

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku