Varování: kdo čeká sladkou předvánoční pohlednici, neotvírat! :)
přidáno 01.12.2014
hodnoceno 20
čteno 1127(21)
posláno 0
šedivý vzduch těžkne úkoly
stejnými jako loni
falešně svítí neony
svařák lacině voní
čerstvě vylhaným štěstím
co do rytmu koled bryndáme
pod mrtvým stromem na náměstí

kdesi zmrznul bezdomovec
a stejně není sníh
jen zoufalí štvanci
v zaplivaných ulicích
shánějí zlevněné životy
a odhánějí exekuce
je přece prosinec
a těšíme se na Vánoce

hospody plné vypitých ksichtů
firmy slaví
zas jsme ten rok nějak doškobrtali
nemáš na dárek
dej si aspoň pohárek
reklamy vlezle křičí
šťastně a hlavně vesele
Betlém se rozpouští v kýči

přidáno 03.01.2015 - 10:48
Mayfair: Moc děkuji!
přidáno 03.01.2015 - 10:37
I to je advent, bohužel... Báseň parádní!
přidáno 03.01.2015 - 10:35
Sucháč: Dík, ráda jsem kápla do noty :).
přidáno 03.01.2015 - 00:06
Jo! Joo! Jooo! Jsi as jediná, kdo se mi strefil do nálady...
přidáno 09.12.2014 - 13:24
Ailin: Děkuji, jsem moc ráda, že tě to zaujalo.
přidáno 09.12.2014 - 09:12
Orionka: Díky za tenhle pohled z druhé strany - protože i ta druhá strana tu je, i když ji radši nechceme vidět. (Já ji teda bohužel vidím celý rok, ať chci nebo nechci :-I )
přidáno 02.12.2014 - 12:16
taron: Moc děkuji za krásný komentář. Já Vánoce vnímám podobně jako ty, taky spíš z toho hezčího konce.. ale proč se na ně nepodívat i z druhé strany :). Po pravdě mi tenhle pohled připadá zajímavější než tradiční báseň o šťastné rodině u stromečku :).
přidáno 02.12.2014 - 09:23
jo, dobrý, drsný, pravdivý... už v té první sloce, a ta se mi vlastně líbila nejvíce, bylo poznat, že báseň je kvalita sama o sobě, natož se ještě hlubotvorně zamyslet nad vším tím obsahem, brrr... ať už je po vánocích :)))))

Já se těším na vánoce protože ze srdce přeji druhým a jsem ráda s nimi, i když občas fakt utahaná, reklamy mě nezajímaj, nemocné a bezdomovce polituji, komu mohu, snažím se pomoci, myslím, že ale jinak toho moc nezmůžu...no, dalo by se o tom diskutovat, ale hledím na vánoce z toho opačného konce... z toho krásnějšího, možná proto, že mám malé děti, nebo jsem ještě pořád dítětem :)
přidáno 02.12.2014 - 08:28
Jiří Turner: Jsem moc ráda, že tě oslovila. A s tou formou máš pravdu - začalo to uspořádaně, ale pak mi ty obrazy nějak zdivočely a ne a ne se poskládat do uhlazených veršů. Zkoušela jsem je zkrotit, ale nepovedlo se, asi jsem neměla dost trpělivosti.
přidáno 02.12.2014 - 08:25
Yana: Děkuji, taky to vnímám jako realitu, kterou bychom sice radši neviděli, ale... prostě i tohle jsou Vánoce, aspoň občas a aspoň pro někoho.
přidáno 02.12.2014 - 07:36
Antiadvedtní kritika mě, jako nepřítele komerčních vánoc, oslovila. A o to, předpokládám, šlo. Poezie nemusí vždy jen hladit, rozněcovat fantazii ,jitřit prchavé emoce...
Ladila by mně k tomuto žánru uspořádanější forma, ale rozumím tomu záměru.
přidáno 01.12.2014 - 22:43
hm, tak to je drsný, pravdivý, takový správně syrový, nechci to tak mít, ale je to tak, všude okolo to je
přidáno 01.12.2014 - 22:26
Severak: Tak to já - možná překvapivě :) - Vánoce moc ráda. Ale to mi vůbec nebrání napsat o nich z jiného pohledu. Tvůj pocit naprosto chápu ;-)
přidáno 01.12.2014 - 22:23
Zamila: Dík za komentář. Co myslíš vzdálenými slovy? Nešlo o pohanu, ale o jiný pohled na Vánoce. Takže asi je to jednostranné, máš pravdu, stejně jako jsou jednostranné i básně s andílky a zvonečky - tohle je prostě jiný úhel, klidně mu říkej rebelský :). Ale nejsem rebel programově, spíš mě baví zkoušet různé a pořád nové věci. Že se to nelíbí každému, je přirozené, tak už to chodí. Ale jakým způsobem tvořím a že to takhle nefunguje, to je tvůj subjektivní názor :).
přidáno 01.12.2014 - 22:16
Vánoce - svátky klidu, míru, rodinné pohody, umrzlých bezdomovců a spamu.

Já teda upřímně poslední dobou Vánoce nesnáším. Proto je slavím až na pravoslavný termín.
přidáno 01.12.2014 - 22:15
Amelie M.: OK, dík za komentář, zkusím se polepšit :).
přidáno 01.12.2014 - 22:10
Orionka: Amelie M.: Ty píšeš lepší, Amálko :-) :-D Mě bohužel ruší dost (pro mě) vzdálených slov. Navíc je to taková pohana Vánoc ... Chápu, že o to šlo - ukázat tu uspěchanou a smutnější tvář, ale je to přehnané a příliš okaté. Zkrátka chceš být rebelem, ale příliš násilně. Celkově mi přijde, že v poslední době hodně své básně podřizuješ tomu, na jaké téma chceš psát, ale v tu chvíli ještě ani nevíš, jak budeš psát. Jen aby to bylo o tom a o tom - a aby to zvedlo lidi ze židle. Ale ono to jaksi nefunguje.
přidáno 01.12.2014 - 22:01
upřímně? myšlenky dobrý.. ale na tebe mi to přijde dost slabé :-) skoro, jako bych ty rýmy psala já :)))
přidáno 01.12.2014 - 12:58
ta"jemna": moc děkuji :)
přidáno 01.12.2014 - 12:44
moc dobrý!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Advent : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zimní dialektika
Předchozí dílo autora : Jalová

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku