Jeden jediný, úhledně složený dopis ... ani ohnutý roh ...
přidáno 18.03.2008
hodnoceno 9
čteno 1314(34)
posláno 0
Mladá paní přibíhá s dopisem v ruce a děckem v náruči. Psaní podává staré matce … věšící prádlo.
Tuto obálku nezná. Taková ji ještě nikdy nepřišla. Jakoby v ní hrklo. Srdce se zastavilo a svět se zužil jen na ten maličký prostor mezi ni a tou obálkou.
Zorně složený papír sotva šustne když jej vytahuje. Ani titěrně nahnutý okraj nemá. Co jen může skrývat tak podezřelá obálka?
Kolena se podlamují. Srdce nebije. Slzy se valí. A mladá paní jen udiveně tomu všemu přihlíží …
Právě vypraná prostěradla poslouží snad jako nebesky čisté místo pro žal, smutek a odříkáni.
Já hloupá. Já ho nechala odejít. Já za to mohu. Hříšná má duše prokletá!
Děcko řve a vítr se zvedá. Přikrývá stařešinu stébly slámy z nedalekých luk. Jsou tak nebesky lehká … avšak záhy těžknou a mění se v zrnka hlíny. Víčka zavřená a slzy vyschlé. Tělo rovně položené, … jakoby salutovala. Ta stará dáma jakoby salutovala … salutovala … svému synu. Kdesi na frontě padlému… Ach ten prokletý dopis!











Poznámka autora: Psal jsem to ve vzteku a úmyslně jsem to ponechal tak jak to má ruka prvotně napsala a nijak neupravoval. Proto vám třebas muže přijít že to je chaotické ale která z takovýchto situací není. Doufám že jsem vašim uměleckým duším, tím zpusoubem onimž to je napsáno, nějako neublížil.
Za případnou ujmu se omlouvám... ale pusu vám nedám.
přidáno 01.02.2009 - 22:43
třeba v tom dopise měla výherní poukázku na auto?
přidáno 24.05.2008 - 10:55
nevadí,že to není upravovaný...právě to dělá tohle dílo tím,čím je
přidáno 29.03.2008 - 21:31
tak tohle....to na mě působí hodně silně.. je to děsivý, ale dobrý
přidáno 25.03.2008 - 22:12
a jakoze fak krvi..vystizeno...
lidi delaj chyby..
přidáno 24.03.2008 - 21:27
Jo no. On když to člověk pak později upravuje tak už to je takové umělé. Nejlepší myšlenky jsou ty právě vyřčené ... ne vy které člověk horko těžko vymýšlel.
Něco je lepší ponechat v surovém stavu ;-)
přidáno 24.03.2008 - 13:35
Je to zajímavý... Někdy je lepší, nechat věci tak, jak byly napsány prvně... Ten dopis působí mnohem lépe takto...
přidáno 22.03.2008 - 19:40
Zajímavý, zajímavý... Dobře se mně to četlo.
přidáno 19.03.2008 - 15:07
neublížil, je to dobré :)
přidáno 19.03.2008 - 12:55
zvláštně dynamické

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Psáno krví : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Homo Koryant

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
zaseja
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o Lizzzie :
Hvězdy jsou jak slunečnice nad Brnem... nebo jak to bylo? :) super básnířka :)..... její básně mě vždy chytnou a nepustí... protože je z nich cítit úžasná člověčina :) a nejen ta :) ... a Brno je další plus :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku