Jsem tu nový a nevím jak se představit, tak mě napadlo vám tu dát přečíst slohovou práci ze školy na téma CO ME NEJVÍC TRÁPÍ. Myslím si, že to o mě nějakou vypovídací hodnotu má... lepší než psát, že mě baví sport atd.
přidáno 25.02.2014
hodnoceno 6
čteno 1786(11)
posláno 0
Co mě nejvíce trápí
Je těžké říci, co mě nejvíc trápí, protože je toho skutečně hodně. Trápení větší i menší, dětinská i dospělá, ale mezi všemi těmi trápeními jsou taková, která mi skutečně berou úsměv z tváře. Ačkoli je spousta věcí, o kterých bych mohl mluvit, jako například zdánlivý nedostatek peněz, strach o to či dostuduji, budu mít dobře placenou práci, velký dům a své takzvané místo na světě, nebude tomu tak.
Problém, který mě skutečně citelně trápí, jsou prosté mezilidské vztahy a pohnuté hodnoty lidí, kteří si myslí, že kvalita života se dá počítat na nějakém velkém počítadle, které hodnotí náš život jen podle toho, kolik si toho můžeme koupit, kolik lidí se nám vystřídá v posteli nebo kolik lidí se nás bude bát.
Lidé si o sobě myslí, že jsou nejvyšší formou života a inteligence na planetě. Vytváří různé technologie a vynálezy aby si ulehčili život a dokázali si svou nadřazenost. Jak je potom ale možné že se k sobě navzájem chováme hůř než zvířata? Že jsme schopni se na sobě dopustit takových zvěrstev, že to ani náš rozum nedokáže pochopit? Je to podle mě tím, že lidé jsou jednoduše sobecké bytosti. Hledíme jen na sebe a na vlastní blaho, nedokážeme si přiznat, že může mít pravdu někdo jiný. S jakousi touhou po moci se pak snažíme ovládat a přizpůsobovat sobě i lidi nám blízké. Naše ženy, muže, děti i přátelé. Kolikrát si ani neuvědomujeme, že dokonce i naše láska k druhému bývá často vlastně naprosto sobecká a místo toho, abychom chtěli dobro pro toho druhého, ho podvědomě pěstujeme hlavně pro sebe samotné.
Lidé hledí v dnešní době většinou už jen na pomíjivé hodnoty. Neuvědomujeme si, že to, co si s sebou vezmeme na druhou stranu, nebudou domy, auta, ani televize. Jediné co nám zůstane, budou vzpomínky, chvíle, které prožijeme se svými milovanými, co po sobě zanecháme světu, jak z něj odejdeme a jak na nás budou ostatní vzpomínat. Proto jsem smutný, když vidím rodiče vracející se pozdě z práce bez zájmu o své děti a poté plačíce na smrtelné posteli, když zjistí, že své děti vůbec neznají. Budeme radši, když si se svými rodiči budeme moci být nablízku, než že nám koupí nejnovější mobil. Nakonec žijeme tak moc soustředění na budoucnost, až nám uteče přítomnost a proto své životy nežijeme, nýbrž přežíváme.
Tak moc hledáme něco čistého, až skončíme v bahně.
přidáno 03.03.2014 - 20:38
Vladan: blbě jsem to zformuloval bylo to myšleno tak, co tu necháme, než co si s sebou vezmeme...
přidáno 03.03.2014 - 20:10
Neviděl bych to tak zle, ale zaujala mě jedna myšlenka: "Neuvědomujeme si, že to, co si s sebou vezmeme na druhou stranu, nebudou domy, auta, ani televize. Jediné co nám zůstane, budou vzpomínky, chvíle, které prožijeme se svými milovanými" - Co je to za víru, při které si člověk po smrti (v novém životě) pamatuje na předchozí život?
přidáno 25.02.2014 - 21:38
Ajdalas: a já ti děkuji :-)
přidáno 25.02.2014 - 21:10
Je to úžasná úvaha, a já jsem ráda, že jsem si ji přečetla!
Je super, že ?víš?, co jsou pro tebe hodnoty života, protože málokdo si to uvědomí, a když už se tak stane, ve většině případů je pozdě.
přidáno 25.02.2014 - 12:52
ano, nejsou takový všichni.... děkuju moc za koment... konec konců, proto jsem to psal......
přidáno 25.02.2014 - 10:54
Je to bohužel pravda, ale znám i dost lidí ze svého okolí, kteří si života umí užívat nesobecky. Nicméně pořád je dost takových, u kterých dominuje závist, touha po penězích, moci... Ale myslím si, že za to hodně lidí zaplatí. Možná ne hned, ale časem ano. Vidím třeba i u své rodiny, jak je strach, všednost, závislost, závist i další negativní pocity úplně vysály a vím, že rozhodně nejsem a nechci být jako oni. Nikdy.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Trápení : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Naštvaná
Předchozí dílo autora : Zdálo se mi

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
Umouněnka řekla o DDD :
Bylo mi ctí mít Tebe i tvého kamaráda v mém lit. pořadu, hudba stále doznívá. :) Posunuli jste večer o několik levelů výš! Budu se těšit na další setkání s Vámi i Vaši muzikou, která bezpochyby přijdou!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku