Není to hodnotné dílo. Možná není ani dobré. Ale chtělo se mi ho sem napsat.
přidáno 08.12.2013
hodnoceno 10
čteno 1313(13)
posláno 0
Seděla jsem v kaluži bláta a vlastní krve a cítila hnilobu svého těla. Smrad byl téměř hmatatelný. Otevřela jsem oči. Aha, hniloba byla skutečná. Rána na noze měla rozšklebené okraje a ven z ní lezlo několik červů. Už to ani nebolelo, po čele mi stékal ledový pot a celé tělo se třáslo, jak se organismus snažil vyrovnat s infekcí. Někde kolem jsem uslyšela kroky, poplašeně jsem zavřela oči, jakoby mě předstíraný spánek mohl zachránit před osudem.
"Vzbuď se," křikl na mě voják a rozkaz doprovodil kopancem do žeber. Neochotně jsem otevřela oči.
Můj věznitel mě ale nechtěl zabít, alespoň zatím to tak nevypadalo. Sedl si vedle mě do bláta. Uniformu měl špinavou od krve a na několika místech roztrženou. V obličeji se mu táhla stará jizva od levého koutku až k uchu, na čele se třpytil špinavý pot. Přesto, jak bídně a strhaně vypadal se mu oči živě leskly a na rtech mu pohrával úsměv.
"Smrdíš," oznámil mi celkem zbytečně. Toho už jsem si všimla sama.
"Mám tady rum," vytáhl z náprsní kapsy placatku. Otevřel ji a lokl si. Pak se podíval na moji hnijící nohu a zbytek rumu vylil přímo do rány. Bolestí jsem vykřikla, červi se nespokojeně vrtěli, když je rum vyplavoval z rány ven.
"Teď voníš jako buchtička," smál se ten voják jako blázen. A pořád dokola to opakoval. "Voníš jako buchtička! Voníš jako buchtička!"
Rozbrečela jsem se ale jinak jsem neprotestovala. Chtěla jsem jen umřít. Zavřela jsem oči.
"Ne, neusínej," křikl na mě voják. "Chci, aby sis to užila." V očích se mu nebezpečně zablýsklo. "Prosím, ne..." zašeptala jsem ještě, než se napřáhl a vrazil dva prsty do mé rány.
Křičela jsem až mi selhávaly hlasivky. V hlavě jakoby mi vybouchla nálož, šílená bolest mě zbavovala vědomí, chtěla jsem se bránit rukama, ale ty mě odmítaly poslouchat, jen ležely v klíně, tak jako doposud a přes mé přímé rozkazy dělejte něco se nechtěly hnout.
Pak bylo po všem. Jen jsem se dívala, jak ten voják vytáhl kus masa z té hnusné rány a mával s ním a smál se a smál. Ale já už jsem ho neslyšela, vlastně ani neviděla, bylo to, jakoby se přede mnou odvíjel film. Moje tělo bylo paralyzováno. Hlava mi klesla na rameno, nemohla jsem už ovládat jediný sval v těle. Myslím, že jsem se i počurala, ale těžko říct, jestli to byla moč, krev nebo bláto. Začalo pršet. Kapky deště dopadaly na tvář vojáka přede mnou a dělaly blátivé moře z celého zákopu. Nechtěla jsem to vidět, chtěla jsem zavřít oči a zemřít, ale ani to mi nešlo. Chcete happyend? Žádný není. Prostě jsem tam v tom hnusném blbém zákopu, plném sraček, krys, hnijících zbytků lidí a tyransky krutých vojáků nepřátelské strany, vypustila duši.
Oči mi překryla zelená blána, do otevřené rány se brzy pustily ty krysy. Ten chlapík, který mě tam nechat chcípnout, se na mě přišel ještě párkrát podívat, než mě krysy sežraly úplně a mou hnijící mrtvolu nepřevzali červi. Ostatním vojákům, co jich kolem chodilo, jsem byla ukradená. Byla jsem jen další mrtvola v zákopu, jen jedna z tisíce. Ale pro toho jednoho jsem byla něco víc, pro toho jsem byla buchtička.
přidáno 23.04.2021 - 12:28
selfterapie. Chtěla bych se zeptat takhle po letech, ještě to nosíte v hlavě? Osvobodilo Vás to?
přidáno 23.04.2021 - 11:48
Jaké to odevzdání se nicotě.
přidáno 21.08.2014 - 17:05
Nepříliš hodnotné, ale docela děsivé.
přidáno 22.12.2013 - 20:08
TomasNois: Když toho tam hodně chybí je aspoň dost prostoru pro vlastní doplnění ;-)
přidáno 22.12.2013 - 20:07
Vladan: Nic, nechtěla jsem sdělit nic, nosila jsem to moc dlouho v hlavě a tak jsem to napsala.
přidáno 09.12.2013 - 19:48
me se to cetlo dobre a cekal jsem nejake poradne vygradovani. Pro frajera sice byla hrdinka buchtickou ale pro me to byla nejaka husa ktera chcipla v zakopu. Ten vladan bude mit asi pravdu ze je to dost vyseknuty z kontextu. Kdybys to rozvedla trosku, hned je to neco jineho. Takhle mi tam toho ale chybi hodne...
přidáno 09.12.2013 - 08:21
Každý autor by měl zvážit prostředky, které použije, a cíl, který jimi chce dosáhnout. To, co jsi napsla není povídka, jen jedna scéna, a to je největší slabina díla. Chybí tomu příběh. A příběh je to, čemu je podřízen popis prostředí - a tedy i míra naturalismu. Umím si představit příběh, kdy by tato scéna seděla, ale protože ten příběh chybí, ptám se po smyslu tvého textu. Co jsi nám tím chtěla sdělit?
přidáno 08.12.2013 - 22:32
normálně bych si asi povídku zařazenou pod krvavé nepřečetl, ale popisek k dílu mě donutil se pousmát a tak jsem si řekl, že to zkusím...a opravdu to moc hodnotné není, ale rozhodně se dá říci, že formou to dobré je...nebýt konce, mohl by to být dobrý začátek pro nějaké rape and revenge, navíc v zajímavém prostředí...každopádně, zaujalas mě
přidáno 08.12.2013 - 21:29
já bych něco tak dlouhého ani nečetla, takže už to je pro mě ocenění. díky za názor
přidáno 08.12.2013 - 21:14
nejsem uplně fanoušek naturalistických krváků, já osobně bych tam asi přidal nějakou groteskní nebo mystickou složku, i když popravdě bych asi povídku s takovým námětem nezačal psát.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Před smrtí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Příprava čaje
Předchozí dílo autora : Pouť žebrákova

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
mannaz řekla o BorůvkaB :
Básnířka i prozaička, které umí chytit za srdce, ale nezůstává bez rozumu. S dílky propracovanými, s duší i humorem. Nosí v sobě velký talent a kupu přátelské laskavosti.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku