popis pracovního postupu (takzvaná příprava na maturitu)
přidáno 02.05.2014
hodnoceno 0
čteno 1010(7)
posláno 0
Čaj je lidem znám již od pradávna, přesto jeho příprava není jednoduchá. Běžným strávníkům může rituál pití čaje přijít až bizarní. Všichni víme, že čajů je mnoho druhů: zelené, černé, bílé, červené, mezi nejběžnější ovšem patří ovocné, které by odborníci na slovo vzatí za čaj nepovažovali ani omylem. Považuji se za středně pokročilého čajomilce a popíši postup přípravy z hlediska toho, jak si jej připravuji já sama.
Pro přípravu čaje budeme potřebovat vodu, kterou uvaříme v konvici. Přednost bych dala konvici rychlovarné, na které lze nastavit maximální teplotu. Abych vás trochu poučila, ne všechny čaje se zalévají vroucí vodou. Dále budeme potřebovat hrnek, sítko, porcelánovou lžičku a především čaj. Ne ten čaj ze samoobsluhy, který stojí 13Kč a je v něm 20 sáčků s pochybným obsahem. Mám na mysli pravý čaj z čajovny nebo specializované prodejny. Dle instrukcí na obalu se dozvíme kolik lžiček sypkého moku dát do hrnku. Zalijeme vodou a vyčkáváme. Každý druh čaje vyžaduje jinou dobu louhování, některému stačí 2 minuty, jiný potřebuje až 10 minut pro správné rozvinutí chutě. Řekněme tedy, že si vaříme čaj černý. Takový, po kterém vydržíte dva dny v kuse tančit. Ten tedy potřebuje vroucí vodu a louhování dvě až pět minut. Po této době scedíme přes sítko do jiného hrnku, případně do čajové konvice, a zbytek po louhování, takzvaný soc, vyhodíme, nebo schováme pro další přípravu. Nyní si můžeme vychutnat čaj, nejlépe v příjemném prostředí, aby nic nerušilo tento -takřka posvátný- akt.
Rituál pití čaje se v mnohých zemích neobejde bez vodní dýmky, relaxační hudby nebo omamného aroma vonných tyčinek. Nejsem ještě úplně zběhlá ve vrcholné přípravě, přesto se považuji za odborníka v porovnání s lidmi, kteří pytlíkový čaj slazený bílým cukrem a sirupem považují za vrcholný kulinářský zážitek.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Příprava čaje : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Charakteristika mého psa
Předchozí dílo autora : Před smrtí

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku