přidáno 22.09.2013
hodnoceno 2
čteno 905(9)
posláno 0
Šel jsem dlouho lesem a již zcela vyčerpán hladem a žízní. Ale šel jsem vpřed, jakoby mě něco táhlo, jakoby mi něco tiše jako vánek našeptávalo "jdi dál, nezastavuj se a jdi dál" a já jsem poslouchal, ač jsem už pro bolest necítil bosé nohy. A kolem mě bylo zlato a stříbro a drahé kameny a všechna ta nádhera tak překotně zářila a já, i přesto, že jsem na sobě měl jen staré potrhané hadry, jsem cítil, jakoby se vyjímečnost a krása toho všeho bohatství odrážela i na mě. Šel jsem dál a nezastavoval jsem, ani abych sebral stříbrný pohár, ani zlatý řetěz, ba ani jediný diamant či rubín. Jen jsem šel úzkou uličkou mezi tou hromadou bohatství a snobství a byl jsem Bohu vděčný za to, že jsem chudý žebrák a s takovými statky nemám žádných starostí. A když jsem došel až na konec toho bohatství, lehl jsem si na zem. Na trávu tak zelenou, že všechno zlato světa by nevyvážilo její krásu. A jak jsem tam tak ležel, na to nejkrásnějším kousku země, cítil jsem se naprosto svobodný, a takový pocit bych si nekoupil ani za všechny diamanty, které existují. A byl jsem z toho tak šťasten, že jsem prostě zavřel oči a zemřel.
přidáno 22.09.2013 - 17:42
Takhle přesně se často cítím já, jen bych šla a šla krajinou za voláním přírody, až bych zemřela.
přidáno 22.09.2013 - 13:41
Zajímalo by mě, kdyby to bylo opačně.Kdyby boháč šel tou nejkrásnější krajinou a pak našel ten největší poklad a byl tak šťastný, že by si jen lehl mezi to všechno bohatství a zemřel.Otázka je, zda ten boháč nemá přeci jen lepší život a jeho štěstí není stejně silné jako chuďasovo?Nemá onen boháč větší svobodu,když nemá starosti o jídlo o noclech, že má na lékaře, právníky.....atd.?.....zajímavý dílko a vzbuzuje ve mě spoustu otázek, asi do úvah by jsem to dal :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pouť žebrákova : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Před smrtí
Předchozí dílo autora : Klub rváčů - recenze

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku