Vím že tu píšu o samurajích (i když jsem čech ) ale vycházím z kodexu Bushido ti z vás kdo jej četl pochopí ten kdo ne doporučuji. K Japonské kultuře mám velice blýzký vztah, protože se učím Japonská bojová umění (kendo aido jijujicu) a zároveň budhistická učení . Oproti mé bývalé víře mě to uspokojuje více .
přidáno 02.12.2013
hodnoceno 17
čteno 1251(17)
posláno 0
Ubírám se cestou těch co pravou krásu znaj .
Mluvím k tobě člověče ,buď moudrý jako samuraj.
Buď věrný, čestný, pravdomluvný ,
hledej ve svém nitru ráj.
Muvím k tobě člověče ,buď silný jako samuraj.

Sny jsou krásné jako třešňové háje.
Mluvím k tobě člověče, probuď v sobě samuraje.
přidáno 09.12.2013 - 20:38
Tak to se omlouvám samozřejmě nejsem buddhista řídím se jak uctou k ostatním tak i k sobě snažím se lidi poučit ale ne tím způsobem : Děláš to blbě , já to dělám dobře.Spíše :Zkus se zamyslet jak to děláš a pokud příjdeš na chybu tak se jí snaž napravit .Lidi za mnou chodí pro radu a já jim vždy rád pomůžu .To je asi taková moje priorita pomoct jiným .Napravil jsem feťáka a největší odměnou jsou mi slova díků. chci pomáhat lidem . Toť vše . Můžete mě znova rozcupovat .
přidáno 05.12.2013 - 06:39
JAbych nebyl zas jen negativní, tak se mi zase líbí to že si uvědomuješ a přijímáš svůj původ. Tohle si uvědomujev dnešní doě málokdo a asto slýchám jak by kvůli svým ideálům nejraději tvrdili, že češi ani nejsou
přidáno 05.12.2013 - 06:36
"...se učím...budhistická učení ." (pouze citace, která mluví sama za sebe) Pokud jsi to myslel jinak nauč se vyjadřovat. Pro tvoji smůlu jsem si četl celou debatu mezi tebou a cvokhauz. Já se v tom až, tak nevyznám, a tak se opět omezím na citaci tentokrát od cvokhauz.
"Zen je odrůda buddhismu." To také mluví dost samo za sebe ;)
Věř tomu, že nejsem na tom tak blbě aby mě tohle nasralo spíše poze diskutuji... Mimochodem jsi neodpověděl cvokhauz a popravbdě odpověď a pokračování debaty mě velice zajímá a jakožto nezávislý pozorující se zatím přikláním k cvokhauz.
přidáno 04.12.2013 - 22:41
Lasak: Há jsem nikdy neřekl že jsem buddhista v popisku je jasně napsáno K Japonské kultuře mám velice blýzký vztah, protože se učím Japonská bojová umění (kendo aido jijujicu) a zároveň budhistická učení . Aby jsi to pochopil mám určitou životní filozofii která vyhází právě z zenu ale i z bushido jinjangového učení konfuciánismu. A nebuď prosím nasranej . :) díky
přidáno 04.12.2013 - 00:56
Petr Lampadump: Vím, že má "trochu kritiky snesu", ale nechcej ho ať se v tom teĎ vydusí. Když si to přečteš vydíš jak se vyhíbá přímým odpovědím. Sice nejsem na tom, tak dobře abych mohl posuzovat na kolik % odpověděl na otázku, ale rozhodně vím jaké to je, když se někdo hlásí k něčemu o čem ví úplné.... a pokud k této skupině taky patřím, tak míra mé nasranosti je přímoúměrná vychloubaním se daného člověka co vše o tom (ne)ví
přidáno 04.12.2013 - 00:53
gondy 23: Píšu komentář s tím, že se nechci vyjádřit k básni. Obsah jsi sdělil, ale mně až v komentech popravdě. tímto končím. Teď zpět k důležité části komentáře. Sám jsem se zkoušel zabývat Asijskými náboženstvími. Bohužel jsem zjistil, že je samo náboženství složité a ještě složitější je dostat se k informacím ve větší hloubce. Následně jsem tuto věc odložil (na neurčito) azaměřil se na další náboženství. Co se týče cvokhauz. Tak má pravdu. Ono východní hodnoty a potřeby, obzvláště ty, které vycházejí z tradic a jsou neposkvrněné moderní globalizací světa, jsou od těch našich dost odlišné. Navíc jestliže víš o tom málo, tak nevím zda máš právo se nazývat členem této skupiny. Respektive můžeš, ale ve stylu "přišel mi letáček s pár hlavními body a mně se to líbilo, tak jsem se k nim přidal" Kdyby jsi si dost zistil předem než se začneš někam hlásit nenaraziš např. se satanismem (tím, že jej znáš nemůže tě v budoucnu většinou ničím překvapit natolik aby jsi se od něj odvrátil...netýká se to jen satanismu)
Stručně řečeno je znát a znát. Mně taky lidé znají (vidí mě, vidí mé známky, jak se chovám a pod. a z toho si vyvodí jaký asi jsem hloubi... pak jsou lidé co mě znají, protože mě poznali blíž a znají mé myšlenkové pochody atd. a tito lidé pak mají teprve právo se ode mě odvrátit, nebo mě uznávat
přidáno 03.12.2013 - 15:55
No, gondy, to, že se mi nelíbí rým "třešňové háje" a "samuraje" nechám stranou, básním nerozumím, ale na rovinu - pokud se někde objeví text prošpikovaný hrubkami se zběsilou interpunkcí, tak už to samo o sobě odrazuje od čtení.
Nepřipadá ti jako neúcta k filozofii buddhismu to, že nevíš, jak se píše?
Nezlob se, ale obsah a forma (nejen básní) nejde oddělit. Dokonalý obsah psaný zmrveným jazykem je stejně špatný, jako formálně dokonale napsaný blábol.
přidáno 03.12.2013 - 13:16
všichni: nepíšu básně aby byly nějaké bezvadné píšu basně nad kterékíma se můžete zamyslet to je můj záměr
přidáno 03.12.2013 - 12:10
Petr Lampadump: nevím jak bych to zdůraznil o Japonsku vím dost věnuji se jak bojovím uměním taj se i učím Japonsky . Jednou už sem narazil se satanismem a vím že s tímto nenarazím .
přidáno 02.12.2013 - 22:07
gondy 23: Líbí se mi, že chceš lidi povznášet a snažíš se aby byli lepší. Na druhou stranu by sis možná měl dát pozor, než se přihlásíš k nějakému odkazu, aniž bys o něm měl dost znalostí. Vždycky můžeš narazit na nějakýho cvoka, kterej se na tobě rád vyřádí ;)
přidáno 02.12.2013 - 21:59
Cvokhauz: Nemusíš ho tady rozcupovat, vždyť důležitá je pointa a úmysl a ty byli šlechetné. :)
přidáno 02.12.2013 - 21:20
Dovolím si souhlasit s Borůvkou... To opakování slov nepůsobí dojmem, kterým chceš působit. Text má sklon ubírat se vlastní cestou a v tomto případě ti vskutku "zahnul". Na mě to působí až parodicky.
přidáno 02.12.2013 - 21:10
gondy 23: Ne ne ne, nechápej mě špatně! Všichni samurajové se řídili bushido, jinak nebyli samurajové a rónini byli děsně opovrhovaní! Ale, cituji "Věrnost pánovi, úcta k předkům a rodičům, čestné jednání, pravdomluvnost, odvaha a upřímnost, ctnost a sebezdokonalování." neznamená ve východním pohledu to, co to znamená pro zápaďana, když to čte!
Nad gramatickými chybami se nepozastavuju, ta v anotaci zjevně není ojedinělá.
Zen je odrůda buddhismu. Nevyhýbej se. Jaké jsou tedy tvé principy?
přidáno 02.12.2013 - 21:02
Cvokhauz: Samozřejmě že né každý samuraj se řídil bushido né každý samuraj byl čestný a nebojácný touto básní, i když né zrovna bezvadnou, bych chtěl lidi přimět aby se aspoň trochu řídily těmyto pravidly.
Není to ani tak budhismus jako spíše zenová učení která se budhizmu dotýkají ,nepreferuji ani jednu variantu je to spíše životní filozofie než víra . Dále se učím chi kung 4ínská meditační učení . Toť vše.
přidáno 02.12.2013 - 20:50
To, že máš k japonské kultuře velmi "blýzký" vztah mě děsí. Osobně se o toto téma velmi zajímám a proto možná budu na báseň reagovat naježeněji, než je za dané situace adekvátní. Omlouvám se předem.
Nemyslím, že by pro pochopení rýmovačky s typografickými chybami, na které bolí se dívat, bylo třeba studovat kodex Bushido.
De facto jsi jen vyčetl morální zásady, podle kterých se (hádám dle anotace) řídíš a nakombinoval je s pro tebe lákavou představou asijského válečníka.
Mimochodem, samurajové nebyli, alespoň podle toho co já vím, zrovna kladní hrdinové bez poskvrny na štítu - jedinými třemi pojmy v jejich životě byly věrnost, čest a úcta ke kami/cestě zenu. Ztratili-li čest, spáchali seppuku. (A nutno poznamenat, že východní čest se od západního pojetí velmi liší.)
Mohu se zeptat, které buddhistické učení vyznáváš a preferuješ-li meditaci vipassana před samatha?
Plus poslední dvojverší opravdu, opravdu skřípe.
přidáno 02.12.2013 - 20:49
BorůvkaB: to je záměr je to apel na lidi to slovo to má zdůrazňovat .
První řádek upravím. :)
přidáno 02.12.2013 - 20:46
Až na to, že v první sloce drhne slovo "cesta" které je tam dvakrát to není tak špatné a na můj vkus i jako figura (tj. opakování slov v díle) se tam samuraj opakuje možná až moc často.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jako samuraj : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ovce
Předchozí dílo autora : Už nejste tady mezi námi

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku