Ve škole se učí, že uhlí, ropa a zemní plyn vznikly přeměnou organické hmoty (odumřelých zbytků těl rostlin a živočichů).
přidáno 28.05.2013
hodnoceno 4
čteno 1566(12)
posláno 0
Copak uhlí… Zuhelnatění rostlinných kmenů v bažinách (možná spíš rašeliništích) je věc celkem prokázaná a potvrzená experimentálně, ale ropa? Podle teorie by měla vznikat ze zbytků těl rostlin a živočichů při teplotách 60-100 stupňů Celsia, v hloubkách 1-5 km pod povrchem Země za značného tlaku. Dovolím si citovat jednu ukázku:
„Až v roce 1933 německý chemik Alfred Treibs vyrobil ropu v laboratoři. K její výrobě použil živočišný tuk za vysoké teploty a tlaku. Dokázal tak svou teorii, podle níž ropa pochází ze zbytku organismů. V 50. letech minulého století se potom díky pokroku organické chemie prokázalo, že ropa je skutečně organického původu. V posledních 20 letech pak dokonce vědci pomocí nejmodernějších analytických přístrojů zjistili molekulární kód ropy. Ten nám poskytuje podrobné detaily o samotném vzniku ropy z původních rostlin a bakterií. Lze určit přesné organismy, z nichž ropa vznikla.“ (1)

Vypadá to jako neotřesitelná věda, že? Tak se na to podívejme selským rozumem. Zatímco stromy rostly a odumíraly v bažinách miliony let (a jejich kmeny vytvořily mocné sloje uhlí), kde najdeme takové „vrstvy“ organických těl? Na pevnině asi těžko – představa, jak se tisíce dinousaurů, vědomých si své odpovědnosti za budoucnost, vrhá do bažin, patří do špatné sci-fi. Tak oceány? Třeba únik plynu, který otrávil a vyhubil život v nějakém zálivu? A co? Obrovské množství mikroorganismů se postará, aby se odumřelá organická hmota rychle zpracovala a rozložila. Neumím si představit, jak se na dně nějaké zátoky po tisíce let postupně vrší nerozložená organická hmota.
A i kdyby se to stalo – ke vzniku ropy to nestačí. Musí přijít nějaká geologická činnost, díky které se tato hmota dostane kilometry hluboko. Jak je toto pravděpodobné? Ještě kdyby ropa byla výjimečná vzácnost, něco jako ropa nad zlato, tak budiž, ale vzhledem k obrovskému množství ropy, která se denně těží už víc jak sto let a jejíž (díky nově objevovaným nalezištím) zásoby neustále rostou…
Dalším podezřelým příznakem je to, že se vyčerpaná ropná naleziště samovolně doplňují, nebo to, že nová naleziště jsou i 9 km hluboko.
No, vypadá to, že někdo bude muset najít odvahu a říct ve školách, že organický původ ropy bude zřejmě omyl – zatím by stačilo říct, že „nevíme“ – a přiznat, že (demagog) Alfred Treibs (viz výše) svým experimentem nedokázal, že ropa vznikla ze živočišných zbytků, ale jen to, že se ze živočišných zbytků dá látka (směs uhlovodíků) podobná ropě také připravit. Jeho důkaz patří do oblasti pavědy.
A jak to je doopravdy? Nevím! Ale jako velmi pravděpodobné jsou teorie o tom, že (2) ropa vzniká buď zcela samovolně v zemském plášti z anorganických složek (hornin) nebo za spolupůsobení pra-bakterií (Archea), které bez potřeby kyslíku rozkládají zemskou kůru.

Je ovšem pravda, že vyhrožování ropným zlomem (tím, že dojde ropa), se některým demagogům sakra hodí do krámu, tak pavěda nerušeně klíčí dál…

A o tom zase příště.

(1) http://www.hyperbola.cz/index.php/Jak-vznikla-ropa
(2) http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-vznik-ropy-a-zemniho-p
lynu-v-hlubinach-prirozenou-cestou-pbs-/p_veda.asp?c=A100804_104
604_p_veda_wag
(3) http://tech.ihned.cz/c1-39272050-tajemstvi-ropy
přidáno 29.07.2013 - 01:44
ewon: A přesně o tom to je! Říct: "Vím či nevím?", toť otázka!
přidáno 28.07.2013 - 11:02
tady bych asi řek: no, to nevim...
přidáno 29.05.2013 - 12:56
no, tadyk nemám námitek :), doufám :))))
přidáno 28.05.2013 - 16:05
:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Věda a pavěda – O původu ropy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Budiž šero
Předchozí dílo autora : Proč jsme tam, kde jsme… I.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku