přidáno 09.12.2012
hodnoceno 8
čteno 788(12)
posláno 0
.

Když se země převrací
a z tebe se stává bestie
sexuálních pohybů
moře se wzdouvá
a odplouvá w odlivu

jsi těžce lehká
nezraněná
jako měna před pádem
slovy tě svléká
básník vodopádem

stáváš se zvířetem
bouříš v růstu
jediným podnětem
jsou hodiny půstu

třeseš se erupcí
nahých tripodů
krvácíš s pomocí
emočních odvodů

tvé ruce mimoděk minorodky rodí
kvantová jádra nedýchají
a sakurová stébla se pojí
jazyky slabiky zamíchají

ve věžích stoupá tlak
led už praská
když si nesvobodná
mám křídla jako drak
a opona padá

sladká jako ovoce
posypaná oříšky se skořicí
následuje milostná promoce
bobtnající kůže jako krupice
je hořící

z vlasů ti odkapává med
do konečků pasů
vtéká jiný svět
hladový

prsní brusinky se smějí
že zemřou v beznaději
citového opojení
hebkých mraků

dekadence sublimuje
dvojitá dna
dekoltových zázraků

.


---

BIG BANG - FANTASTIC BABY
http://www.youtube.com/watch?v=AAbokV76tkU&feature=share&list=FL

u0eKmuk6D4PcYLfPEusktA
přidáno 11.12.2012 - 09:35
cm.: To se stane :-). Občas se nechám unést a vše moc hodnotím. A zbytečně nad tím moc přemýšlím, pak je možné, že mi unikne i sama podstata. Ale jen čtením a komentáři se člověk může změnit. Nicméně jsem rád, že to bereš takto. Nemám v oblibě zbytečné rozpory... :-)...
přidáno 11.12.2012 - 00:23
Miro Sparkus: :) hold sis vybral se "špatným" typem komentáře špatného autora.. ale to se podá... každý ohlas se počítá.. takže dík :)
přidáno 10.12.2012 - 15:15
cm.: Já to rozhodně nejsem, tebe jsem komentoval poprvé... jednou za čas si přečtu dílo, co mě zaujme názvem a když mi to stojí za komentování, tak to okomentuji. Že to neumíš unést je tvůj problém. Komentáře se tu dají zakázat, ale to určitě víš... ;-)...

A pro tvou informaci. Nemám nutkání nikde vynikat, kdyby tomu tak bylo, rozhodně bych se napáral s komentováním zrovna tvých děl a pokud by to tak bylo, spíše bych zvolil jiný typ kritiky. Ten negativní nemá moc dobré odezvy. A obohatit tě také nechci, spíše jsem čekal nějakou konstruktivní reakci, ale to jsem očividně chtěl moc. A z nudy? No, rád bych se nudil, ale jsem rád, když se tu ukážu na dvacet minut za dva dny... :-/... no jo, to člověk nevynikne...
přidáno 10.12.2012 - 00:32
já už na dlouhé rozbory kašlu :-)
přidáno 09.12.2012 - 20:21
Miro Sparkus: nevím jestli jsi to ty.. ale pořád se ke mě vrací nějaký čtenář, který má nutkání mne seznamovat se svými rozbory a čemu neporozuměl.. no a co já s tím?
mám ti k tomu dát návod.. nebo psát: "en ten týky teď si děti spočítáme dýně a fíky? raz dva, kus, ať to pochopí i Miro Sparkus" takže buď máš nutkání někoho obohatit, což pochybuji, nebo nechat sebe vyniknout, což se ti asi taky nedaří, nebo.. a to v nejhorším případě - jen z nudy plácáš dlouhé komentáře které nikam nevedou..
přidáno 09.12.2012 - 15:24
...líbí se mi ta mnohoobraznost...logiku tam nehledám, v poezii není nezbytná... :)
přidáno 09.12.2012 - 14:50
Miro Sparkus: děkuji za technický rozbor básně.. ale asi ti unikla duše :)
přidáno 09.12.2012 - 13:39
Je to zajímavé, ale osobně mě to moc nezaujalo. Některé metafory mi přijdou minimálně zvláštní, jako třeba: Jsi nezraněná jako měna před pádem atd... moc nerozumím tomu: třeseš se urupcí nahých tripodů... já měl za to, že tripod je stativ o třech nožičkách, tak to mi tam do kontextu vůbec ale nesedí... ale poslední tři verše jsou pěkné, i když opět ty metafory obrácené do potravin... když si to vybavím v barvách, tak by to nebylo zrovna dvakrát vzrušující... vlasy opatlaný medem a na těle bobtnající krupice a ještě ke všemu posypaná oříšky se skořicí... no nevím... já sladké moc nemusím... :-D... ale chápu význam těchto metafor...

No a pak mě ruší ty dvojité w v první sloce, vůbec nechápu jejich význam, třeba je to jen překlep a co se názvu týče, mohl by aspoň začínat velkým písmenem. A když člověk vezme v úvahu to, o čem báseň je... mohlo by být k mandlím blíž něco jiného, než jen srdce... :-D... ale celkově to jinak zanechalo pěkný dojem, spíš mě to donutilo k tomu nad tím vůbec uvažovat a to je vlastně dobře, i když k tomu mám své výhrady, asi bych si takovou sbírku nekoupil, ale i přesto chválím rytmus a neotřelé rýmy...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
srdce k mandlím blíž : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Stěny mezi námi
Předchozí dílo autora : létám

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Delivery :
Teress! nejvetsi spisovatelka! a ja se tesim az za to budes brat tucny prachy:D huu to se budem mit!:-) davej to tak jako do ted;) ses nejlepsi segra na svete)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku