Aneb, kterak skrze dobrý oumysl do bídy přijít
přidáno 15.11.2012
hodnoceno 11
čteno 1879(14)
posláno 0
Někteří spoluobčané se vyžívají ve vytyčování vizí, které mají zlepšit svět. Kupříkladu heslo komunismu: „Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb“ – no není to krásné? Všichni budou mít všechno. Drobnou chybičkou bylo, že potřeby enormně narůstaly, zatímco schopnosti jakoby klesaly…
Ale nechme komunismus u ledu a podívejme se na současnost, na vizi "multikulti".
Na wikipedii lze nalézt definici: multikulturalita = princip sociálního smíru, koexistence, solidarity a snah o vzájemné kulturní obohacení během interakcí a komunikací různých sociokulturních a menšinových skupin.
Taky krása, přímo idylka. Budeme se vzájemně obohacovat a všem bude dobře…Co, že to hraje na stejnou strunu? Snad.
A co chybička - najde se nějaká? No jasně, jinak bych tu nic nepsal. Chybný je předpoklad, že všechny kultury (menšiny) vyznávají stejné kulturní hodnoty a CHTĚJÍ se vzájemně obohacovat. Důsledkem tohoto neopodstatnělého předpokladu je přizpůsobování se většiny menšině.
O čem mluvím? Před několika dny prolétla zpravodajskými weby zpráva, že v Bruselu letos nebudou mít na náměstí vánoční stromeček! On by totiž tento symbol křesťanství mohl urážet náboženské cítění muslimských spoluobčanů!
Kurva! Jsem ateista a mohlo by mi to být jedno, ale není. Proč, když stromeček může mít každý (kdo chce) doma a z toho na náměstí se nestřílí? Proč zbytečně rozdmýchávat vášně? Protože:
1. přizpůsobovat se a ustupovat má cenu, jen když to druhá strana ocení a zachová se recipročně. Pokud to bude považovat pouze za naši slabost…
2. Pokud někdo emigruje „za lepším“, tak tím nepřímo přiznává, že společnost, která poskytuje lepší možnosti to dotáhla dál. Proto by se měl naprosto jednoznačně přizpůsobit jejím zákonům a pravidlům – a ne nutit ji, aby se přizpůsobovala jemu – stahovat ji ke dnu.
3. Je přímo drzost vynucovat si ústupky motivované náboženským cítěním v cizích zemích a ve vlastní zemi cizincům stejné ústupky neposkytnout!
Vidí někdo snahu o obohacení druhou kulturou? O solidaritu? Já tedy ne. Vidím jen fanatiky zaslepené svojí vírou, bez špetky pochopení pro jiné kultury.
Pro ilustraci cituji (z prvního odkazu):
„My, muslimové, nemáme pro vás, nevěřící, a váš životní styl špetku úcty a tolerance. Naše náboženství je nadřazené vašemu. Pokud se vám to nelíbí, můžete se z Belgie odstěhovat.“

Ano, tak to cítím i já. Nepovažuju se ani za rasistu ani za odpůrce náboženství, ale jednoznačně nesnáším nadřazenost, povyšování. Vlastně je to cosi jako Hitlerův rasismus založený místo na příslušnosti k rase na příslušnosti k víře. Moje odpověď by byla: Jestli tu chceš žít, tak se přizpůsob našim zvykům a zákonům, jinak si hledej multikulturalitu jinde.

No, musím přiznat, že se následně objevily informace o peticích za vánoční stromek a tak možná přece jen bude. (Vždycky se někdo naštve)

http://www.novinky.cz/vanoce/284678-brusel-letos-radeji-nevztyci
-vanocni-strom-ma-strach-z-islamistu.html
http://www.novinky.cz/vanoce/284788-v-bruselu-planou-vasne-kolem
-vanocniho-stromu.html

P.S. to Devils_PIMP – zkouším oživení subvarianty "Svatých válek"!
přidáno 20.01.2013 - 11:16
Davidsoft: Já pod slovem "homosexuálové" v tomto případě myslel chlapy. S hosexuálními holkami "ve výpočtu" neuvažuju vůbec.

Jenomže kulturu můžeš těžko od náboženství oddělit. Problém je, podle mne, jinde. V pozitivní diskriminaci. Jestliže se nějaká menšina přistěhovala (emigrovala) do země s většinově jinou kulturou (ale i zákony a mravními hodnotami), přizpůsobila se jim. Nezměnila náboženství, nezměnila kulturu, ale dodržovala to, co považovala ta "většina" za správné. Dnes se většina díky multikulturalismu přizpůsobuje menšině. Na náměstí se nepostaví vánoční stromek, protože by se to dotklo menšiny. Soudy zahrnují právo šária do svých rozhodnutí...
A podívej se na druhou stranu - arabské země ve své domovině. Kdyby tam menšina začala prosazovat nějaké své hodnoty, jak by dopadla?
Takže moje představa je: Přizpůsobíš se našim zákonům a našim hodnatám? Ano, jsi vítán. Ne? Vrať zpátky ke svým.
přidáno 20.01.2013 - 10:20
Vladan: "Homosexuálové mají jednu dobrou vlastnost, proč je mám rád. Díky nim na nás, heterosexuálech, zůstává větší výběr holek. :-)" - Nesouhlasím - homosexuálních holek je zhruba stejně jako kluků a ty heterosexuálové na výběr nemají, takže to, co přidají gayové, z výběru zase uberou lesby.

Ale k tématu: Podle mě by se měla striktně oddělit kultura od náboženství. Kultura jako způsob naplňování všedních potřeb totiž je slučitelná - člověka nemusí vyhodit z restaurace proto, že odmítá jíst příborem, potřást si rukou a dívat se druhému do očí a místo toho jí hůlkami a na pozdrav se ukloní. Naproti tomu náboženství je většinou nesnášenlivé - zasévá nenávist ať už mezi věřícími a nevěřícími, nebo mezi zastánci různých vyznání. Bible neobohatí Korán ani naopak a lidé, kteří by chtěli zastávat obojí, budou obětí nepochopení a odmítání z obou stran. Takže podle mě - multikulturalismus ano, ale jen tu tolerantní složku - tolerovat na náměstí klidně třeba kříž a hned vedle něj minaret.
přidáno 19.11.2012 - 10:27
evelína: Přiznám se, že tvoje myšlenkové vazby – a tedy souvislosti s multikulturalitou- nejsem schopen v první části vysledovat. V druhé části bych si dovolil nesouhlasit. Respektive, budu souhlasit s myšlenkou, že to není o křesťanství (zatím) ani o tvé víře. Ale JE to o náboženství. Je to podělanost před nábožensky motivovaným násilím, ke kterému by mohlo dojít. Podělanost před důsledky vlastní imigrační politiky, podělanost před selháním levicových iluzí.
přidáno 19.11.2012 - 10:17
Multikulturalita? U nás na vsi (1700 obyvatel) jsou dvě volební sdružení. Na akce svých sousedů-"protivníků" se nechodí. Většina lidí přijde jenom tam, kde je spousta žrádla a piva, holt doplněná ňákou tou kultůrní blbostí. Na divadlo a koncert chodí pořád těch dvacet lidí, kvůli kterým stojí za to nějakou akci dělat. Jak to potom má vypadat v Evropě? Jo, a rozsvícení vánočního stromu je spojenýs ohňostrojem - kvůli tomu tam ty lidi přijdou (+ svařák). Ohňostroj a advent? Chodím s pěti postaršími dámami na roráty k evangelíkům, jsem pokřtěná katolička, cvičím jógu a za nejlepší kostel na světě považuju přírodu. O náboženství to není. A o víře už vůbec ne.
přidáno 16.11.2012 - 19:06
GULI: hm..ze tmy , do tmy, tmou létají kulky ....to je Štilerův nesmrtelný úryvek básně ...
máš pravdu....když bude potřeba, pohádám se ...ale tadyk není třeba :)
přidáno 15.11.2012 - 21:58
1kor13: Děláš dobře, protože já nekopu za křesťanskou kulturu, ale za slušnost. A když si myslím, že se křesťané chovají netolerantně a povýšeně, tak "jdu po nich" :-)
Ale já tvoje slova zase „zneužiju“ pro svou pravicovou polívčičku. V úvaze o pravici a levici jsem psal o levicovém zasahování státu do života lidí. Tak tohle je taky příklad. Pravicový stát by multi-kulti nenařizoval.
Homosexuálové mají jednu dobrou vlastnost, proč je mám rád. Díky nim na nás, heterosexuálech, zůstává větší výběr holek. :-)
přidáno 15.11.2012 - 21:51
taron: V jednom se mýlíš, my tě do válek nezatahujeme, ty v nich už jsi! "Ze tmy do tmy tmou - létají kulky" - pamatuješ?
přidáno 15.11.2012 - 21:49
GULI: Nějak mi moc připomínáš starého, moudrého kmeta, který jen (ne)chápavě pokyvuje hlavou nad ztřeštěnými kousky mládeže.
přidáno 15.11.2012 - 20:45
Multikulturalizmus je jeden veľký omyl. Nie, neprikláňam sa na tvoju stranu preto, že som kresťan a tvoj komentár nepriamo podporuje kresťanskú kultúru v európe. Prikláňam sa na tvoju stranu preto, že multikulturalizmus je ideológia, ktorá bola občanom prikázaná zhora, vládnymi mocnosťami. Každá ideológia, aj keby bola šírená s tým najlepším úmyslom, ak je násilne pretlačovaná a vnucovaná občanom, je zvrátená a jediné čo prinesie je zlo.

Osobne v multikulty propagande vidím jeden z mediálnych nástrojov, ktoré sú používané na odvrátenie pozornosti od podstatnejších problémov, ako je morálny rozpad spoločnosti viz. korupcia a ekonomický úpadok. Vnímam to na podobnej úrovni ako homosexuálnu propagandu. Nie, skutočne voči homosexuálom necítim nenávisť, ako by ma niekto mohol obviniť kôli mojej viere. Nie. Vnímam to ako hocijaký iný hriech, ktorých mám aj ja mnoho a nemám potrebu kôli tomu niekoho obmedzovať alebo diskriminovať. To, čo mi vadí je skutočnosť, že sa to používa na odvedenie pozornosti. Podobných príkladov by sa dalo vymenovať mnoho (tzv. šírenie demokracie vojnami atď...)

Výsledkom takýchto mediálnych ošiaľov a mediálnej manipulácie potom veľká časť ľudí jednoducho rezignuje (podobne ako zčasti aj ja) lebo si povie, že je toľko problémov, že ich nemožno vyriešiť. Zatiaľ čo druhá časť ľudí behá od jedného problému k druhému a vo výsledku svoju energiu naplno nevenuje ničomu. Následným výsledkom je spoločnosť, v ktorej si hŕstka ľudí, ktorý majú moc, môžu robiť čo chcú, lebo občania nie sú schopný sa zjednotiť... sú príliš zaneprázdnený vzájomným dohadovaním a vrchnosť sa im len smeje.
přidáno 15.11.2012 - 19:17
To slovíčko kurva mě probralo z skoro dřímoty nad nesmyslem , co se tam zas děje ....taky nemám nic proti nikomu, ale souhlasím s tebou , tolerance by měla být na obou stranách a ne, že jeden bude ustupovat a druhý pořád žádat ....oni mají taky své svátky , tak zase křesťané by měli tolerovat je - ale toto ? Devils mě nazval fanatičkou , ale myslím , že nejsem fanatička ...jsem jen pro mír a lásku a pochopení ....
ano, člověk udělá problém ze všeho a proč ? Protože je , podle Vladana výsledek nesčíslněkrát spojených genů, na miliardy variací ..takže každý vnímáme odlišně (a přitom každý máme to co má druhý- stejné smysly) ...zajímavé, proto taky každý vnímá i jinak třebas Bibli a ne, není potřeba ji nadávat , že je divná už jenom v tom , že ji každý vnímá jináč ....je to vo lidech , vo jejich srdcích ..není to ani vo knize, ani vo Bohu , je to o zlu a dobru v nich ..v soucitu a odpuštění chyb ...a ne, mě už chlapi do válek nezatáhnete , já už vysvětlila, co jsem měla na srdci ...:)
přidáno 15.11.2012 - 17:28
Je to pořád dokola-problém je náboženství-jakékoliv,a kdo vymyslel náboženství-které je vždycky nesnášenlivé,už ze svojí samé podstaty,která staví na jediném správném MÉM Bohu,víře nebo knize? No náš starý známý nesnášenlivý,sobecký člověk..Ne? Problém je člověk,a vždycky byl-a nejvíc sám sobě a svému okolí,se svými svatými,nebo jinými nesmysly,které jsou jen projekce vlastních strachů,nevědomosti,lenosti,fanatismu atd.
stromek je symbolem vánoc,vánoce symbolem křesťanství a už to jede. Ve skutečnosti stromek je jen stromek-něco,čeho jsou plné lesy. Jak to,že se i z rostliny dá udělat předmět,symbol nějaké lidské ideologie,která je zase často předmětem nějakého konfliktu?
Člověk udělá problém ze všeho-stromek je jen nepatrná ukázka toho.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Multikulturalita v teorii a praxi : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Želv ze sbírky Doteky Bohů (9)
Předchozí dílo autora : Sborník - Psanci

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku