Nechci tím nikoho pohoršit, ani urazit a velmi mě zajímají vaše reakce ;)
přidáno 12.11.2012
hodnoceno 3
čteno 874(7)
posláno 0
Za devatero horami a devatero řekami, leží líbezný kraj, žijí zde princové a princezny, králové, královny, poslanci i prezidenti. Mezi podanými žijí lidé prostí, mladí i staří, ženy, muži i děti. Jsou tu lidé dobří i zlí, poctiví i nepoctiví, no zkrátka takoví lidé kteří žijí všude po celé planetě.V tomto kraji se rozprostírá malé království Sedmerohory.
Pro ostatní země není moc důležité i když si to o sobě myslí. Tahle malinká zemička prošla tolika obnovami a změnami, že by jste je na prstech nespočítali. Lidé zde neměli své vlastní názory ani nápady, měli jen to co se dozvěděli od bardů a kupců z dalekých zemí. Lidé žili prostě, ne že by byli chudí, ale pár bohatých pánů si myslelo že může ovládnou svět a tak začali šetřit. Tahle myšlenka jim nedala spát, začali zvedat daně poddaným, za vodu ve studnách se začalo platit a místo toho aby staří lidé předávali své moudrosti, museli chodit pracovat zpátky na pole, ale ani tady se dlouho neudrželi pro své stáří, a tak museli do chrámů a klášterů, ale i ty si začali účtovat zlaťáky za pobyt těchto starých lidí a mrzáků.
Děti místo toho aby nabývali vědomostí a učili se řemeslům, jen posedávali v temných ulicích a pokuřovali cigarety a popíjely alkohol. Svět se změnil, staří už pro ně nebyli potřební a unavovali je jejich rady.
A policie a soudci hledali a soudili jen toho který jim nezaplatil pár dukátů. Kdo na to veřejně upozornil, byl nemilosrdně ztrestán.
V této špíně však bylo několik světlých skvrn. Pár lidí kteří věřili že lidé v té zemi si zaslouží lepší budoucnost pro své děti. A tak začali proti státu skládat písně, básně, povídky. Těchto lidí si z počátku nikdo nevšímal, ale postupně se dostali do podvědomí lidu. Někteří je považovali za blázny, jiní za hrdiny, kteří se nebojí říct svůj názor. Jak řekl kdysi jeden slavný muž. Je lepší předstírat nevědomost než se postavit pravdě.
přidáno 13.04.2013 - 09:04
Hunter: Já vím, to bylo v období kdy jsem byl naštvanej na celej svět, tak se to i projevilo...
přidáno 12.04.2013 - 20:43
Takový... nijaký. Jen bych asi opravil poslední větu: Je snazší předstírat nevědomost než se postavit pravdě.
přidáno 12.11.2012 - 21:38
Nevím, co chceš vlastně slyšet. Z gramatického hlediska nic moc. Například shoda podmětu s přísudkem: "Děti místo toho aby nabývali vědomostí a učili se řemeslům, jen posedávali v temných ulicích a pokuřovali cigarety a popíjely alkohol." Ale i jinde.
Ale ty chceš si slyšet něco jiného, co? Chceš vědět, jak se nám líbí tvoje "alegorie". Po pravdě mě nic moc, ale to je dané tím, že se na naše problémy dívám zprava a myslím si, že příčiny toho srabu jsou jinde. Nemyslím si, že "Lidé zde neměli své vlastní názory... " ani se nedmnívám, že tu máme víc "pár bohatých pánů si myslelo že může ovládnou svět.." než v kterékoliv jiné zemi. A už vůbec není pravda, že "...že může ovládnou svět a tak začali šetřit." - kdo se snaží ovládnout svět, určitě nešetří... A tak dále a tak dále...
Poslední větu považuju za provokaci :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Království Sedmerohory : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Veličenstvo
Předchozí dílo autora : Povídka ze sokolnictví

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku