Spíš bych měl napsat tunel z EU, ale pak byste se ptali, kam vlastně vede.
přidáno 19.06.2012
hodnoceno 9
čteno 1112(16)
posláno 0
Jeden můj neoblíbený politik, jistý Drát (fonetický přepis Dr. Ráth), se obhajoval, že on je jen malá ryba. No, má v podstatě pravdu. Ale totéž by mohl říct takový Breivik. Proti Hitlerovi je taky jen „malá ryba“. To je ale jiná pohádka, dnes chci mluvit o EUrotunelu. O tunelu, který se s našimi tunely typu Opencard, Pandury, Casa... nedá vůbec srovnávat. Chci mluvit o „záchranné“ půjčce Španělsku.
Navenek je to prezentováno jako krok k záchraně španělských bank a tím i španělského hospodářství, jako krok ke stabilizaci Eurozóny.
Ovšem ve skutečnosti jde o něco jiného… Španělské banky (stejně jako předtím řecké, irské….) jsou zadlužené, na pokraji bankrotu. Zdůrazněme, že jde o soukromé banky, které dělaly to, co soukromé banky dělají. Půjčily si peníze, aby je mohly půjčit dál (za vyšší poplatek, samozřejmě). A pokud z nějakého důvodu (krize, špatný odhad rizika) nejsou ty jejich půjčky řádně spláceny (i s úroky), nemohou samy banky splácet vlastní půjčky… A komu španělské banky dluží? No, jiným bankám. Soukromým bankám z „bohatších“ zemí. Hádáte, že by mohlo jít hlavně o Německo a Francii? Bingo!
Takže vlastně jeden soukromý subjekt (španělská banka) není schopen splácet jinému soukromému subjektu (třeba německé bance).
Co udělá EU? Vezme peníze, které „vybrala“ z jednotlivých zemí a půjčí je španělské vládě. (Přesněji řečeno, nevybrala. Ty země si půjčily - samy jsou zadlužené až po uši - a hradit to budou splátkami z budoucích daní občanů.) Španělsko penězi zamázne soukromý dluh soukromých bank a – peníze se vrátí do soukromých bank v Německu a Francii. To je taky důvod, proč EU reprezentovaná Německem a Francií o to „poskytnutí pomoci“ tolik stojí! Oni nezachraňují Španělsko, ale svoje vlastní zadlužené banky!
Je to vlastně geniální, ne? Jedna finanční částka zamázne dluh španělských i německých bank! Všichni jsou spokojení, jak to dobře dopadlo. Zazvonil zvonec a pohádky…

To se schválně dětem říká,
aby s důvěrou šly spát, klidně spát,
že se dům probouzí a ta kráska procitá,
zatím spí tam dál, spí tam v růžích.

Omyl. Tady pohádka ve skutečnosti nekončí! Malou drobnou vadou je to, že dluhy nezmizely. Dluhy jsou vůbec velice odolné mršky. Přelézají, stěhují se, to ano… V tomto případě se přestěhovaly od španělských soukromých bank na Španělsko jako zemi. A dluhy těch německých a francouzských bank přeťapkaly na jednotlivé státy, které se podílí na „záchranném balíčku“. Kontrolní otázka: Kde si půjčí státy EU, aby měly na záchranu Španělska? Hádáte, že převážně u stejných bank, které „zachraňují“? Hádáte správně!
Takže takový německý bankéř nejen že dostane zaplaceno (+ úroky= zisk) od Španělska, on zároveň stane věřitelem států EU (z čehož mu poplyne další zisk). Tohle už není „jen“ geniální, tohle je přímo ekonomické perpetuum mobile.
Takže nyní můžeme odpovědět i na úvodní (ne)otázku, kam vede tunel z EU. Do EU přece! Od daňových poplatníků k soukromým bankéřům na ně navázaným (jimi ovládaným) politikům a firmám…
Tož tak. Jistě jste teď coby EUropané hrdí na to, že vy sami a vaše děti budete další desetiletí splácet zisky bankéřům (elitám) v západní Evropě coby „pomoc Španělsku“. A Španělé? Těch se to netýká, ti zůstali zadlužení dál.
Pro srovnání:
Výše půjčky Španělsku: 2 666 000 000 000 Kč
Cena Drátova vína: 7 000 000 Kč

Už dost bylo EU!
přidáno 22.11.2016 - 22:15
Eleanthir: On tu někdo čte čtyři roky staré úvahy?
Co se Breivika týče, vidíš souvislost správně. Pokud srovnáme množství mrtvých je Breivik proti Hitlerovi jen příštipkář. Víš, ono ani tak nejde o to, proč je postřílel, jako o to, že je postřílel. Žádný, ani sebelepší důvod (natož odlišná ideologie) - s výjimkou obrany před přímou agresí - neopravňuje nikoho zabít jiného člověka.
přidáno 22.11.2016 - 20:16
Fajn, příští rok to opustíme, volby to rozhodnou.. ;-)
Srovnáváš Breivika s Hitlerem? Promiň, ale nevidím jinou spojitost než teror a vraždy, kladl sis někdy otázku proč ten tábor multikulturalistů vlastně vystřílel? :-)
přidáno 02.07.2012 - 22:23
Vladan: Je mi z toho na zvracení...politika je svinstvo , bylo, je a bude a teď MÁM ZASE ŠPATNOU NÁLADU :)))))
přidáno 19.06.2012 - 14:41
O koryta jde vždycky až v první řadě. Velice pěkná úvaha. Je to hnus velebnosti co se dneska děje.
přidáno 19.06.2012 - 12:21
Yana: To chápeš víc, než náš celý parlament (nebo, že by jim šlo o koryta?) :-)
přidáno 19.06.2012 - 12:12
Alex: Bezmocný vztek... Tak nějak... jsem rád, že je tu stejně naladěná duše.
přidáno 19.06.2012 - 11:59
A já jsem ráda že jsem si přečetla jak to je, moc těmhle věcem neholduju, ale tohle tedy fakt chápu. Příšerný. Jo a hezky se to četlo. Pryč z EU.
přidáno 19.06.2012 - 11:30
Konečně se najde někdo, kdo je z toho stejně vzteklý jako já a chce to světu říct.. Klobouk dolu pane ! :)) Za mě máš jedničku s hvězdičkou (a ještě podtrženou za toho Dráta).
přidáno 19.06.2012 - 11:18
EU - Éště uvidíte :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Yana řekla o Kakuzu :
Jednou tě někdo nazval pupenem, pamatuješ, řekla bych že to vystihl přesně a tuším, že až vykveteš budeme zírat. Tvoje poezie je čím dál lepší(-:
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku