..Zase lidé a lidé..tentokrát hříšníci ;)
přidáno 07.03.2012
hodnoceno 10
čteno 1188(10)
posláno 0
Znáte to?
...

V každém část,
probouzí se v čas,
jež za úkol mást,
má i radost krást..

Pak v hlouby duše,
střelil šíp z kuše,
emoce čilý,
jež tolikrát zvítězily..

V odpustcích víra,
hříšníků bezedná díra,
odpouští svědomí,
bez svědomí..
; v podvědomí?..

Znáte to?
Čistí jak sníh,
po vločkách klid,
a tvořit z něj,
svoji epopej !..
...
Sněhuláci léta nedožijí..

ikonka sbírka Ze sbírky: Maminčiny šediny
přidáno 08.03.2012 - 17:10
Severka:
..každý psanec má nejspíše sobě osvědčené autory :) od kterých se často poutava a tvoří z přísad, které uzná za vhodné...tvá kritika je v pořádku, beru i negativní hodnocení :) avšak - píši každý den jinak, takže nejspíš není třeba něco měnit :)
přidáno 08.03.2012 - 16:45
Souhlasím s tím, co píšeš, ale zase jsou to jen
všeobecné pravdy. Snažila jsem se jen poukázat na konkrétní nešvary, které se v tvé básni objevily. Pokus se "odobalit" od poezie minulého století a hledat vlastní cestu, třeba použitím současnějšího lexika.

Pokud budu mít víc času, tak se určitě podívám.

Ještě k používání spis. a nespis. vrstvy jazyka: doporučuji přečíst nějakou sbírku od Jáchyma Topola :)
přidáno 08.03.2012 - 16:10
Severka:
..v tomto případě zapomeň, nelpim na tom, aby se na mé básně vzpomínalo...bylo by to hezké,ale nebude to tak :-) řekla bych, že člověk dává vždy kus sebe do básní, ať už názory,emoce,rozpoložení, nebo prostě jen aktuální myšlenky nad obecnými tématy :)
Nepíši pořád stejně, prohrab se v mých dílech a pak můžeš posoudit, jak de na věci dívám a jakou jim dávám formu..vždy jsou lepší a horší díla :) díky za názor :)
přidáno 08.03.2012 - 16:00
Bohužel tento nápad nebyl úspěšně promítnut do básně, rozhodně bych netvrdila, že je to její specifikum, že ji nějak ozvláštňuje, spíš jí to ubírá. Nepochopila jsi mě, není to o tom psát o sobě, ale vložit do básně něco ze sebe, něco originálního, co by text odlišilo od kupy dalších básní, na které se zapomene...
přidáno 08.03.2012 - 15:51
taron:V rámci vázaného verše zde toto spojení tvoří gramatický rým, který nepovažuji za zdařilý. Nejde se na báseň dívat jen z hlediska významu, ale i z hlediska použití jazykových prostředků. Samotný obrat (v jisté obměně) je použit v jedné písni od kapely Kryštof. Myšlenka v něm je, ale úplně ji zabíjí forma.
přidáno 07.03.2012 - 14:52
taron:
Ano, tak nějak byla myšlena, také přetvářky, díky nim si i oni sami mohou myslet, že jsou jejich hříchy pevně schované, neviditelné - ale v podvědomí - tam ví každý, čeho se dopustil a jaké to mělo dopady na okolí a je samotné :)
Pak ovšem hledají v sobě ta světlá místa, které rádi zviditelňují.. :)
přidáno 07.03.2012 - 14:48
Severka:
ano, ale každý má svůj poetický styl..střídání spisovné/nespisovna mi přišel jako dobrý nápad.. :) a obecně - psát jen o sobě by bylo smutné a po čase snad i nudné :-/
Avšak ano,děkuji za názor :)
přidáno 07.03.2012 - 14:24
Já musím maličko Severce odporovat..mě třeba zaujala ta třetí sloka...ta je docela zajímavá ? Jak jsi to tam myslela ? :) Bez svědomí v podvědomí...člověk si nalhává...lže si. Lže a lže, jen aby se nemusel podívat pravdě do očí...to je velice hluboká myšlenka...hlubší než třeba, že sněhuláci léta nedožijí...:)
přidáno 07.03.2012 - 14:11
Opět báseň, ve které autor stojí mimo text a popisuje něco velmi všeobecného. Jazyk je velmi nevyvážený (archaické výrazy, nespisovnost , spisovnost,...). Použita otřelá slovní spojení (z hlouby duše, šíp z kuše, bezedná díra, ...). Gramatické rýmy. Světlejší moment přichází se závěrečnou strofou + myšlenka posledního verše, která bohužel předchozí text hodnotově nepřeváží.
přidáno 07.03.2012 - 09:53
Zvlastni - na jemnost, ktera by tu byla treba je to dost svizne takze to vytvari zvlastni kontrast

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Znáte to? - ..sněhuláci léta nedožijí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Příběh osobnosti
Předchozí dílo autora : Maminko

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Dzany řekl o milancholik :
Je možné že jsem ovlivněn skupinou Kamelot,kterou poslouchám asi 15 let.Pokud jsem použil nechtěně snad jejich text,nebylo to umyslem.Dzany
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku