přidáno 02.04.2011
hodnoceno 11
čteno 1347(16)
posláno 0
D®uha
Lady Werena
31. březen 2011


Šoupavým krokem mrtvého umělce,
píši báseň brkem z klobouku milence.
Duši svojí složím na talíř,
ať má co malovat nejstarší malíř.
Z kostek cukru si postavím hrad,
ale jen v duchu, nechci vám lhát.
- Jen si trochu hrát. -

Z očí prastaré šelmy vyčtu pozvánku,
na bál duší v černém altánku.
Tu mou však už má mě známý pán,
jen jemu se já odevzdám…

ikonka sbírka Ze sbírky: Mé Múze
přidáno 31.05.2011 - 01:03
To je nepochybně dobře, že ji vidíš ty. Možná však, že ji vidíš ve svém reálném životě a v básni prostě není obsažena dost zřetelně, a tudíž není tvé vidění umožněno čtenářům s tebou sdílet. Bylo by to jiné, kdyby sis své vidění založila do šuplíku. Jestliže je zveřejníš, předkládáš své dílo čtenářům, a tudíž můžeš (máš) očekávat, že se najdou tací, kteří se chtějí dopátrat smyslu textu a toho, co ty vidíš, ale možná ne zcela přesně sděluješ, a toho, jak obsah souvisí s názvem, a to pokud možno bez dodatečného vysvětlování. To, co dovysvětluješ by mělo být zřetelné z básně.
přidáno 25.05.2011 - 19:14
Eliška Vobrubová: Me naprosto staci, ze ji vidim ja..
přidáno 23.05.2011 - 21:04
Chronoss: To je základní předpoklad, že autor ví, co chce vyjádřit. Otázka je, zdali se mu to skutečně natolik srozumitelně podaří, by dílo bylo skutečně sdělné, tedy aby ostatní mohli jeho dílo sdílet. Je-li text uveřejněn, tedy dán čtenářské obci k dispozici, nastává komunikační situace: na jedné straně je někdo, kdo sděluje, na druhé někdo, kdo sdílí. Jestli dojde k pochopení a ke sdílení, je závislé nejen na čtenáři ale i na autorovi. Může se stát, že dílo přece jen není dost sdělné a čtenář má pak dvě možnosti: Buď ho nechat bez povšimnutí být nebo zkoumat, co chtěl autor vyjádřit. Jinak totiž ty jeho nové světy objevovat nelze. Krom toho komentář, dotaz, reflexe může sloužit i k tomu, že možná přece jen dílo není pro čtenáře tak srozumitelné, jak autor mínil. - Ostatně, ani po autorčině vysvětlení tam tu duhu stejně nevidím; respektive souvislost názvu s textem ani vyjádření tmy a světla..
přidáno 04.04.2011 - 13:13
jayjay: no já bych řekl že jen autor ví co chce vyjádřit a je jen na fantazii a zkušenostech čtenáře,jestli si z díla něco pro sebe vezme,tím je to zajímavé a to je smysl básní a vůbec psaní jako takového,alespoň dle mého názoru..jsem poetové a proto myslím že bychom neměli soudit a zkoumat co chce autor říci,jako spíše užívat si a oběvovat nové světy v dílech ostatních a snimi je zdílet..doporučuji ti pročíst si všechna dílka za sbírky ,,Mé Múze,, pak ti to jistě smysl dá :)
přidáno 04.04.2011 - 13:03
mě se to líbí,je to hezky napsané a hravé ostatně jako všechna tvá dílka..piš stále a více neb tvá dílka jsou osvěžující :)
přidáno 03.04.2011 - 22:38
jayjay: no.. "Duha" protoze jsem v ni chtela naznacit jak tmavy vcerejsek tak svetly zitrek.. "druha" protoze je napsana pro mojeho "druha", moji lasku a muzu v jednom muzskem tele.
přidáno 03.04.2011 - 15:48
Jak báseň koresponduje s názvem.
přidáno 03.04.2011 - 15:21
jayjay: Co konkretne bys chtel zjistovat?
přidáno 02.04.2011 - 22:52
Zdenek39: A teď je jen otázka, co je pro autorku přínosnější :-D
přidáno 02.04.2011 - 22:49
jayjay: Co ty můžeš zjistit když jsi moc neprožil,mě se báseň líbí.
přidáno 02.04.2011 - 21:14
Jen to takové rozšafné psaní. Hlavně ty obrazy jsou rozšafné a hravé. Ale vlastně jinak nezajímavé, o ničem.
Za přečtení stojí snad jen předposlední tři-čtyři verše.
Jak báseň koresponduje s názvem, nemohu zjistit.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
D®uha : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : můj Malý princ
Předchozí dílo autora : TeQuiero!

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
ZaZu
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
veronika řekla o Delivery :
teress..osobnost..vis, ze laska je ten smysl..vis, co si mas myslet a vis toho hodne..ses silna..vidim te s cigaretou, hustejma vlasama..andel..stojis sama za sebou..toho si cenim..!!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku