přidáno 26.09.2010
hodnoceno 1
čteno 1097(8)
posláno 0
Je tu horko. Tak jako vždycky na premiéře. Sedím na židli, přes opěradlo visí závoj, dokonalý doplněk mého kostýmu. Improvizační hra. Jede se bez nápovědy, scénář je jen kostra. Bez podrobností, bez replik, bez popisů v závorkách. Hudba je připravena. Potím se a trochu mě tlačí boty.
Hlasy z jeviště mě pomaloučku polehoučku začínají nahlodávat. Jen okamžik a začne hrozná panika. Jako kdyby už teď dost nebušilo srdce. Čekám. Čekám až zavolají abych se mohla v plné kráse, o níž teď silně pochybuji, zjevit jako zářící přízrak na jevišti. Ladně jít, ukázat se na obdiv a vzít dech. Donutit několik dam k slzám, ukázat se několika fotoaparátům, nevypadnout z role, jenž je mi vlastní.
Dýchá se mi těžko, to je tím horkem. Dlouhé šaty jsou stále těžší a těžší. Lepí se mi na tělo. Záda mám mokrá, snad to nepůjde vidět.
„Tak už..“ řekne tiše a naléhavě ten tolik známý muž. První muž v mém životě. Toho posledního jsem naposledy viděla včera, když odcházel za omamným hlasem alkoholického opojení. S radostí, čtyřmi kumpány a mým bratrem. Odešli. Jsou tady opravdu všichni? Přišli sem? Nenechali se, doufám, paralyzovat bolestmi hlavy či žaludku. Říkala jsem jim, ať nechodí pít den před naší premiérou…
Hlavně si nepřišlápnout šaty. Nasadit závoj a vpřed. Takové horko! Srdce mi chce vyskočit z těla. Úsměv je na místě, nefalšovaný, ale je za ním i strach. Tak jdeme. Na scéně začala hrát hudba.


„Berete si..?“






„Ano..“
přidáno 26.09.2010 - 18:05
zajímávý pohled na svatbu... ale dobrý, pěkne se to čte...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Premiéra : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : ze souboru Tisíc
Předchozí dílo autora : Analgetikum

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Delivery :
Mám ráda její názory. Mám ráda její tvorbu. Kdysi jsme si hodně psaly.. a přestože jsem ji nikdy neznala.... říkaly jsme si různý věci... myslím, že bude hodně... hodně...dobrej člověk ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku