tak schválně...
přidáno 31.08.2010
hodnoceno 17
čteno 1711(49)
posláno 0
U té kašny jsme sedávali snad každý den. Vzpomínám si na to moc dobře. Opírali jsme se zády jeden o druhého a ty s hravou roztomilostí sis namáčela špičky palců do zurčivé fontány. Jen tak z legrace a pro radost. Jakoby ti patřil celý svět i s tím marcipánovým náměstím.

Mysleli jsme si
že nás nikdo nevidí
za závojem nesmělých tahů
jen ty a já
(párek sebevrahů)
dva blázni bláznivý


K večeru za námi vždy přicházel slepý malíř bez štětce. Pohrával si s duhovou kuličkou a sem tam udělal několik bezděčných tahů do neznáma. Většinou stával uprostřed náměstí a naslouchal lidským krokům. Jindy seděl u kašny a smýval z prázdné palety barvy, jako by chtěl lidem ukázat, kdo doopravdy je. Ty noci byly, jako kouzelnice bez triků.

Vzpomínáš
na večer z pomádových promenád
kdy vítr hrál na zakázané struny
když zazněl akord
„mám Tě rád“
na zastávce U Koruny


Vyprávěl nám o stříbročerném nebi, na kterém roztály hvězdy a stekly mu do dlaní. Prý to bylo jako by přejížděl nesměle prsty po klaviatuře. Jako by černá s bílou splývala a jemu se na chvíli vrátil zrak. Povídal, že se díval přes barevné sklíčko na černobílý svět, plný falešných nadějí a zmařených snů, ze kterých není procitnutí. Prý až naučí se malovat, zamaluje všechna bílá plátna – barvami bez něhy a krásy, svět upadne v zatmění a neprobudí se, dokud jej štětcem nepohladí.

Rozohněné piáno
v tanci rozháněných múz
kdy černá s bílou splývá
u srdce jako Cyrano
v těle prázdno whisky blues


Vybavoval jsem si jeden z posledních okamžiků s tebou, kdy sis roztrhla snůšku korálů a rozsypala je po kočičích hlavách. Byl to nezapomenutelný okamžik, který připomínal drnčící zvonkohru. V ten moment jsi byla neobyčejně obyčejná a já nešťastně šťastný.

Vzpomínáš
na křídla z vlaštovek štěstí
co skládali jsme z papíru
(pak naneštěstí)
příboj začal hrát na harfy z vlnobití
v zátoce
U Dvou Delfínů




Uběhlo několik dlouhých let. U té kašny už sedávám sám - bez iluzí a vyhlížím hvězdné konstalace. Někdy jen tak protnu palcem línou vodu, jako si to dělávala ty a přemýšlím, proč si to divadlo nehrála semnou. Asi jsem špatný herec, mim, komik, klaun s červeným nosem a ty ses trefila jako cirkusák nožem do roztočeného srdce – přesný střed a aplaus, který si nezasloužíš. Pak najednou, do zurčivého tlachání fontány, začala hrát štíhlá silueta smyčce píseň plnou dojmů a při té melodii přišla vzpomínka – vzpomínka na tebe a mě ukápla slza.

Roztály hvězdy
tečou nám po rukách
a padají po stříbročerném nebi
jež přestalo je hlídat
tak zavři oči
(a něco si přej)


Od té doby se tam nesmělý malíř nikdy neukázal. Už si ani nevzpomínám, jak vypadal, vím jen, že byl slepý a bez štětce. A to marcipánové náměstí, už jsem nikdy nespatřil.
přidáno 27.05.2023 - 13:19
Pěkně se mi to četlo, nevím co se mi líbí víc, text mezitím nebo básnička. Každopádně tebe si ještě počtu.
přidáno 30.09.2010 - 17:45
Poznala jsem jí hned, protože básnička samotná byla nádherná... Líbí se mi tvůj nápad, ale přiznám se, že verše se mi líbí víc samotné.:)
přidáno 05.09.2010 - 15:02
Ano, nádherné... vstoupil jsem do poeticko-sněného snu, ze kterého mne probudil poslední odstavec. Poznal jsem, že to bylo z té soutěže a k tomu přidán text příběhu, kde mezi ním se vší galantností proplouvá tvá báseň... no, jak originální!
přidáno 02.09.2010 - 06:31
taktéž dík :-)
přidáno 02.09.2010 - 06:30
děkuji ;-)
přidáno 02.09.2010 - 06:30
výborně ;) byl jsem zvědavý jestli si toho někdo všimne - proto je v perexu "tak schválně..."
přidáno 02.09.2010 - 06:28
dech - ten já vyrážím rád :) díky
přidáno 02.09.2010 - 06:27
jsem rád, že se líbí ;)
přidáno 02.09.2010 - 06:27
tak či tak, každopádně dík...
přidáno 01.09.2010 - 13:19
Přečetla jsem ji jedním dechem. Tak krásně smutná, dojemná. Smekám, pane básníku!
přidáno 31.08.2010 - 18:45
krásna, nádherná!
přidáno 31.08.2010 - 16:49
a já že tu báseň odněkud znám, a ono je její základ v tématické soutěži, kde s přehledem zvítězila :)
přidáno 31.08.2010 - 16:41
Myslím, že už se tady skoro všechno řeklo... Mně si tím prostě vyrazil dech... je to krásný, citlivý, jemný a je v tom pořádnej kus bláznovskýho snění... prostě... wow :)
přidáno 31.08.2010 - 14:50
je to pecka! úžasně poetický, čtivý, ze života...moc se mi to líbí =)
přidáno 31.08.2010 - 14:32
grandiozni za mím komentářem ti v uších zazní aplaus..nová podoba dát básně mezi řádky textu.nebo text mezi řádky básní?kdo ví..opravdu zajímavé
přidáno 31.08.2010 - 10:08
Opravdu moc děkuji :)
přidáno 31.08.2010 - 09:46
Dokonalé! :)...Opravdu moc krásné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Slepý malíř : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Šíleně smutná
Předchozí dílo autora : Snad naučím se létat

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Severak řekl o tlachapoud :
Střez, střez se Tlachapouda, milý synu. Má tlamu zubatou a ostrý dráp. Pták Zloškrv už se těší na hostinu, vzteklitě číhá na tě Pentlochňap. -- Lewis Carrol: Alenka v říši divů (a za zrcadlem) (v překladu Aloyse a Hany Skoumalových)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku