vyřazené
přidáno 27.02.2015
komentářů21
čteno1120(15)
lékař důvod lord den pravda

Pravdu řekl lékař lordu,
pochybnost již odpadla:
„To co křiví vaši mordu.
není vada zrcadla.“

Po rozboru dnešní den,
důvod zdá se objasněn.

Demenci a tento zjev,
způsobuje modrá krev
přidáno 06.03.2015 - 12:33
Orionka: O tom nepochybuji, jen jsem to tak všeobecně vyjádřil. Jen mne puero trochu nadzvedl, jak si hraje na nadpoetu. A o tom, že on nemá rodinu, ani není třeba rozvedený, ale zasvěceně o tom kecá, to víš z diskuse na psancích taky...Měj se fajn!:-P
přidáno 06.03.2015 - 12:07
shane: Nic ve zlém (ostatně vím, že jsi to myslel dobře), ale nelíbí se mi, když za mě mluví někdo jiný. Jak můžeš vědět, jaké mám starosti, jestli chodím do práce, kolik toho dělám doma nebo dokonce proč píšu? Nikdy jsme spolu nekomunikovali jinak než o dílech a já píšu fikci. Věř, že se dokážu obhájit sama a určitě nepotřebuji hájit od někoho, kdo mě vůbec nezná. Díky za pochopení.
přidáno 05.03.2015 - 21:50
Jiří Turner: Jirko, souhlasím s Tvou odpovědí puerovi. Už jsem mu tu sice adresně odpověděl, ale znovu zdůrazním, že veršotepárnu a další hrátky považuji za takový trénink duševních schopností a ani v posilovně nemůžeš nováčkovi hned naložit velkou zátěž. Každý z nás se rodí se spoustou talentů, ale když nemá podmínky pro jejich rozvinutí, zakrní. Podobným tréninkem jako jsou různé hravé soutěže, lze motivovat i ty, co žijí životem dosti vzdáleným akademickým zálibám.. Od jednoduchého ke složitějšímu...Což naše zombí, které má na starosti zřejmě jen sebe a mělo čas si trochu rozvíjet talent, nechápe. A pak se dotýká těch, co to opravdu zatím mají jako chvilkovou relaxaci a nemají potřebné teoretické ani praktické základy!:-P
přidáno 05.03.2015 - 21:44
puero:
Jakmile se z mládí začne dělat zásluha, tak je to špatné. Protože každej blbec – starej – byl taky jednou mladej blbec.
Jan Werich

K Tvému prvnímu komentu zde: Než začneš zavrhovat vše minulé, musíš nejprve něco dokázat! Ty sice máš talent, ovšem Tvá reakce v komentech u psavce svědčí o Tvé nevyzrálosti. Kdyby se tady každý urážel stejně jako Ty, to by to tu asi vypadalo! Tolerance a pokora Ti asi nic moc neříkají...
Pochopil jsem, že jsi svobodný a bez závazků, zřejmě i s dobře nastartovanou kariérou. O ně si říkej co chceš, já opravdu zatím píšu jen pro zábavu, ale nepamatuji se, že bych Tě viděl mezi čtenáři u Máty či třeba MayFair. A psát prózu je náročnější...Orionka a ty další, co už jsi nejmenoval mají na rozdíl od Tebe i jiné starosti, chodí do práce a další šichtu mají doma, psaní je pro ně druh relaxace v těch chvilkách volna. A nedělej si iluze, že i když jsou přihlášené, tak u toho celou dobu dřepí!
Chceš-li tedy Ty sám něčeho dosáhnout,proč se nepřihlásíš i někam, kde jsou větší nároky? Třeba na postřeh, ten si vybíral, nebo na litweb, tam na Tebe budou taky přísnější a jistě je toho víc. To, že jsou tu častěji starší, může znamenat, že Ti mladí třeba sportují, tančí či mají i jiné koníčky.
přidáno 03.03.2015 - 22:23
Jiří Turner: Děkuji, souhlasím :-)
přidáno 03.03.2015 - 21:40
Orionka: Jsem vlídný, a jak si správně všiml Puero, i tolerantní. Ne však účelově, ale za své podstaty.:)
přidáno 03.03.2015 - 21:29
Jiří Turner: Záhrobí mi vyhovuje. Je stranou. Není tolik vidět. Jsem tu teprve podruhé za dva měsíce, co jsem z psanců odešel do záhrobí. A zase se vypařím. Anketa nedopadla z mého pohledu dobře a když se píše pro zábavu, byl bych blázen, kdybych ji někomu dál kazil.

Napsal jsi to moc hezky. Líbí se mi to (tedy ta odpověď, ne ten ,,vtip,, navrchu). Ctíš v poezii podobné principy jako já. Mám jen jinak nastavenou toleranci. Účelově nastavenou.
přidáno 03.03.2015 - 21:26
Orionka: protože bych nerada někoho vynechala :))
přidáno 03.03.2015 - 21:25
Jiří Turner: Myslím, že jsi na puera zbytečně vlídný, on to stejně neocení. Možná doufáš, že tentokrát se už konečně chytne za nos, ale bojím se, že tak dlouhou ruku nemá :).
Ale jak naznačuješ, je to i obecné vyjádření k nám ostatním, a takto má určitě smysl. Vidím to velmi podobně jako ty a děkuji.
přidáno 03.03.2015 - 21:25
Amelie M.: Máš pravdu, i když to je asi někdy těžké. Myslím tím, vyjádřit názor a někoho neurazit. A ani názory asi nejsou, a nemohou být, rovnocenné. Je to určitě o skromnosti kritika, ale i o pokoře kritizovaného
přidáno 03.03.2015 - 21:22
Amelie M.: Proč nenapíšeš konkrétně, čí povýšenecké prezentování názoru ti vadí? Nesouhlasím, že jistá míra skromnosti by nikomu neuškodila... někteří jsou tu skromní až tak, že by je větší míra skromnosti zakutala pod zem :).
přidáno 03.03.2015 - 21:16
Jiří Turner: nemohu napsat nic jiného, než, že souhlasím..

co se týká veršotepárny, je to jak píšeš, hra, která ale dokáže do člověka poměrně dost vtlouct.. asi nejsem typ, který by šel sám od sebe studovat básnické formy a tak dál.. tímto stylem mě to ale baví a myslím, že mi to i dost dává.. proto se zapojuji

co mi hodně vadí, je zde časté, povýšenecké prezentování názoru.. jistá míra skromnosti by nikomu neuškodila..
přidáno 03.03.2015 - 21:00
puero: Pokusím se Ti, Puero, odpovědět (a asi nejen tobě) na všechno, co jsi zmínil ve svém komentáři.
V prvé řadě ti v lecčems rozumím, chápu, že prostředí Psanců může být pro někoho, kdo má ambice, touhu něco dokázat a prosadit se nezajímavé a málo inspirující. Asi to tak je a je docela pochopitelné, že se někdo takový vydá jinam. Myslím, že většina autorů zde (včetně mě) píše pro radost a pro zábavu. To se však nijak nevylučuje se snahou se učit, vyvíjet a zlepšovat. Hry ve Veršotepárně (rispet, triolet) jsou k tomu účelu, myslím, velmi užitečné (krom toho, že je to opět zábava), učí totiž řemeslným základům poezie. Na rozdíl od tebe mi přijde líto, že se jich účastní hlavně "důchodci". (Omlouvám se tímto všem těm krásným, zralým dámám.) Ty základy by, myslím, měl každý básník mít, i když se pak vydá nějakým směrem, kde třeba ani nejsou patrné. Sám je máš, protože jsem od tebe četl v tomto smyslu precizní básně.
Připomínání si klasické poezie není podle mého názoru „vyhrabávání mrtvol“, ale „ohlédnutí se ke kořenům“. Protože poezie, jak už jsem dnes někde napsal, byla nejdříve formou a až mnohem později nějakým neřízeným úletem do prostoru (ty jsou mnohdy moc krásné).
Víc avantgardy a experimentů, nové formy a témata. No jasně. Jsem všemi deseti pro, ale kvůli tomu nemusíme zavrhnout klasickou poezii.
V té úvaze o „Antologii“ mi nešlo o pranýřování nějakých nečitelných experimentů, ale o to, jaké podivné trendy se v moderní poezii objevují, a pak s tím související pocit, jak jsou hodnocení, úroveň a kvalita relativní a individuální. Za tím si stojím a předpokládám, že ty dvě ukázky a jim podobná díla nepovažuješ za kvalitní poezii.
S tím souvisí i to, že chápu tvoji reakci na moji negativní kritiku moderních českých básníků, ke kterým se řadíš. Nekritizuji však moderní básníky, protože jsou moderní, protože hledají a experimentují, ale jen proto, co jsem tam napsal. Tedy, jinými slovy, kritizuji podivná díla (a jejich výběr), ne jejich autory.
K tomu bych jen dodal, že mám moderní umění moc rád. Tím spíš mi vadí, když se někdo za tento pojem schovává. Píše bláboly a správně předpokládá, že mu to projde nebo dokonce to někdo ocení jako originalitu. V té antologii, stejně jako na Psancích.
V neposlední řadě si myslím, že si zdejší autoři nezasluhují to, co jsi o nich napsal. Zasluhují si kritiku svých děl, klidně nemilosrdnou, ale férovou. Zasluhují si si kritiku různých poklesků v komentování, v paktování se a podobně. Ale nelze, Puero, na zdejší autory, ať už píší na jakékoli úrovni, nahlížet z jakýchsi nadoblačných výšin, jako na bandu primitivů. Myslím, že ten, kdo to udělá, se sám degraduje. V tvém případě by to byla velká škoda, protože k tobě řada autorů stále vzhlíží jako k autoritě.
A ještě jedna docela osobní věc. Proč píšeš, Puero, takový komentář k dosud nečtenému zápisku, který byl docela zřetelně vložen jako žert (ani nebyl prezentován jako dílo)?
Když chceš něco psancům (všem nebo komukoli jednotlivě) sdělit, proč to neuděláš přímo? Proč vystupuješ takto „ze záhrobí“?
přidáno 03.03.2015 - 19:41
Amelie M.: Tak jak jsem psal Mátě, budu rád , když si přečteš moji odpověď Puerovi.
přidáno 03.03.2015 - 19:34
Máta: Děkuji. Puero toho napsal hodně. Já se mu pokusím nějak sofistikovaně odpovědět. Budu rád, když si to přečteš, protože to jsou takové principiální záležitosti.
přidáno 03.03.2015 - 19:31
puero: mě by jen zajímalo, kolik jsi toho třeba od máty přečetl, že ji jmenuješ.. máta si drží úroveň dosti vysokou, spousta lidí by mohla jen závidět..

u orionky si taky nejsem jista, že by ustrnula.. nehledě na to, že její komentáře mají téměř vždy nějakou hodnotu a úroveň..

jsou lidi, které bych si tedy do úst rozhodně nebrala..
přidáno 03.03.2015 - 19:31
puero: Když už se tu se mnou oháníš, mohl bys mi laskavě sdělit podle čeho usuzuješ? CO jsi ode mě četl? Podle čeho usuzuješ, že nemám ambice? Že na sobě nepracuju? A že se nevyvíjím? Klidně osobně, do vzkazu, děkuji!

Jiří Turner: Omlouvám se, nechtěla jsem ti to tu špinit, ale nemám ráda, když někdo nehraje fér.
Nerozumím tomu, ale básnička mě pobavila :-)
přidáno 03.03.2015 - 19:12
také si myslím, že jsi ho měl poslat, je vtipnej a má spád :))
přidáno 03.03.2015 - 19:10
Orionka: děkuji, já jsem to sem dal jako takovou návnadu a jelikož jsem v kladení návnad zběhlý...
přidáno 03.03.2015 - 19:07
Svižné, závěr pobavil. Myslím, že klidně mohl i do soutěže.
přidáno 03.03.2015 - 17:32
Sleduju, že se (převážně starší) psanci věnují kolektivním hrám. Rispet. Pche. A ještě s takovou reklamou, jako by to byl nějaký vrchol tvůrčí aktivity.

Jirko, ty poezii rozumíš (byť teda po té tvé reakci na Antologii, začínám pochybovat), proč raděj nepomůžeš mladším psancům hledat nové formy a nová témata v poezii? Tradice je mrtvá, hodí se tak leda pro shana, mátu, orionku atd. - lidi co nemají ambice pokusit se přijít s něčím novým, co píšou pro zábavu, ale bez jediné hlubší myšlenky. Rispet to tu totálně zabil. A teď ten triolet. Css. Rýmovačky a trapárny jsou to. Zjev-krev! Kdybyste tak raději než oživování mrtvol zkusili přivést na svět něco žvitaschopného.

Víc avantgardy a experimentů! Víc individuality do toho psaní. Proč se psanci bojí každého pokusu o atraktivitu a inovaci? Proč jsou tu vidět důchodci víc než teenageři? Jak jen se vám může něčí dílo líbit, když na něj aplikujete zastaralá kritéria? S novými věcmi přicházejí i nové pohledy a nové chutě. A větší polemiky nad kvalitou děl. Tyhle standardizované rýmovačky psaneckému webu škodí víc než nějaké Antologové kváče typu Je mi zle.

Copak TOBĚ to nevadí?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
rispet : trvalý odkaz

Následující deník autora : puzzle
Předchozí deník autora : Antologie české poezie II.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku