krátký pohled do mých plánů na další rok
![]() ![]() ![]() |
Ještě mě toho tolik čeká. Tolik plánů a nápadů...
Předně dočíst Mirákl od Škvoreckého. Těžká kniha, nejenom tím, že je to tlustá bichle. Ale v současné době mi ten žánr "politické detektivky" hrozně sedí.
Pak třeba: Dopsal jsem experimentální (vcelku předvánočně depresivní) povídku nazvanou "Život v mezerách". Ta se tu dříve či později objeví.
Pak je zde Neslyšný kočkopes - právě připravuji druhé číslo. Sešlo se několik vydařených povídek od Psanců, které jsem drze oslovil. Nyní se peru s tím, jak své otřesené světonázory zformulovat do nějaké čitelné úvahy. Témat mám navrženo několik, zajímavé je, že se opakují následující otázky:
- co nebo kdo a jak vytváří hodnotu (v ekonomickém slova smyslu)?
- je historie cyklická nebo lineární?
Pak bych rád zopakoval fotografie tzv. Cottigley Faires. Myslím, že jsem přišel na celkem jednoduchý způsob, jak tyto fotografie s pomocí pouze tehdejších prostředků stejně věrohodně zopakovat. Odpověď se jmenuje dokreslovačka (anglicky Matte Painting) a je to jeden z nejstarších filmových triků. Potřebujete na něj skleněnou desku, stojan na kameru a sklo a šikovného malíře. Mimo jiné je to jeden z triků, co se projeví už na filmu v kameře.
Tak jsem se oklikou dostal k dalšímu plánu: Příští rok natočím krátký film. Zatím mám název (a letmý námět) - "Dva muži viděli Lišku". Tento název jsem našel v deníku Andreje Tarkovského jako zvažovaný, bohužel se mi nepodařilo najít, co se za tímto názvem skrývá, ani jak zní v ruském originále.
Pak se dostávám ke dvěma sestrám povídkám. Obě mají celkem divnou kombinaci námětů: Lásku, zločin a vědu.
Povídku jménem "Problém tří těles" netřeba představovat, její ukázky jsem zde publikoval. Dodám jen, že "vědecká" část pojednává o problému využívání fosilních paliv.
Povídku zvanou Vědecká metoda jsem ještě nepředstavil. Tam se láska a věda střetávají mnohem blíže. Vycházím z teorie, že lásku nejde definovat. Kromě toho jim společnost dělají narážky na Mistra a Markétku, zřejmě nejokatější, které jsem zatím napsal.
Problém těhle povídek s láskou je to, že potřebuju nějakou tu inspiraci, aby to bylo "prožité". Sám jsem v současné době bez můzy, takže mi nezbývá než čerpat ze škvír v cizích příbězích. A to trvá děsně pomalu.
Každopádně je toho hodně co na příští rok.
PS: Mimochodem, je třeba zjistit, v kterých státech byla původní třetí cestovní třída (ve vlaku) přejmenována na druhou (po zrušení té první; původní systém měl tři třídy). Wikipedie mi zatím potvrdila Británii. Tohle má určitě nějaký význam, co se týká tzv. "třídního boje" a vůbec vývoje socialismu/komunismu/železniční dopravy. Akorát to zatím nikdo nezkoumal.
Předně dočíst Mirákl od Škvoreckého. Těžká kniha, nejenom tím, že je to tlustá bichle. Ale v současné době mi ten žánr "politické detektivky" hrozně sedí.
Pak třeba: Dopsal jsem experimentální (vcelku předvánočně depresivní) povídku nazvanou "Život v mezerách". Ta se tu dříve či později objeví.
Pak je zde Neslyšný kočkopes - právě připravuji druhé číslo. Sešlo se několik vydařených povídek od Psanců, které jsem drze oslovil. Nyní se peru s tím, jak své otřesené světonázory zformulovat do nějaké čitelné úvahy. Témat mám navrženo několik, zajímavé je, že se opakují následující otázky:
- co nebo kdo a jak vytváří hodnotu (v ekonomickém slova smyslu)?
- je historie cyklická nebo lineární?
Pak bych rád zopakoval fotografie tzv. Cottigley Faires. Myslím, že jsem přišel na celkem jednoduchý způsob, jak tyto fotografie s pomocí pouze tehdejších prostředků stejně věrohodně zopakovat. Odpověď se jmenuje dokreslovačka (anglicky Matte Painting) a je to jeden z nejstarších filmových triků. Potřebujete na něj skleněnou desku, stojan na kameru a sklo a šikovného malíře. Mimo jiné je to jeden z triků, co se projeví už na filmu v kameře.
Tak jsem se oklikou dostal k dalšímu plánu: Příští rok natočím krátký film. Zatím mám název (a letmý námět) - "Dva muži viděli Lišku". Tento název jsem našel v deníku Andreje Tarkovského jako zvažovaný, bohužel se mi nepodařilo najít, co se za tímto názvem skrývá, ani jak zní v ruském originále.
Pak se dostávám ke dvěma sestrám povídkám. Obě mají celkem divnou kombinaci námětů: Lásku, zločin a vědu.
Povídku jménem "Problém tří těles" netřeba představovat, její ukázky jsem zde publikoval. Dodám jen, že "vědecká" část pojednává o problému využívání fosilních paliv.
Povídku zvanou Vědecká metoda jsem ještě nepředstavil. Tam se láska a věda střetávají mnohem blíže. Vycházím z teorie, že lásku nejde definovat. Kromě toho jim společnost dělají narážky na Mistra a Markétku, zřejmě nejokatější, které jsem zatím napsal.
Problém těhle povídek s láskou je to, že potřebuju nějakou tu inspiraci, aby to bylo "prožité". Sám jsem v současné době bez můzy, takže mi nezbývá než čerpat ze škvír v cizích příbězích. A to trvá děsně pomalu.
Každopádně je toho hodně co na příští rok.
PS: Mimochodem, je třeba zjistit, v kterých státech byla původní třetí cestovní třída (ve vlaku) přejmenována na druhou (po zrušení té první; původní systém měl tři třídy). Wikipedie mi zatím potvrdila Británii. Tohle má určitě nějaký význam, co se týká tzv. "třídního boje" a vůbec vývoje socialismu/komunismu/železniční dopravy. Akorát to zatím nikdo nezkoumal.

To zní zajímavě, ty vědátore :-) Oceňuji Tvůj styl psaní ... Tobě stačí napsat úvodník k tomu, co chceš napsat, a už to pomalu vypadá jak dílo :-D A navíc psát takovou hezkou stylistikou bez okatého humoru, to by pro mě byla fuška ... Pokud by se tedy nejednalo o recenzi ;-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ještě toho tolik čeká : trvalý odkaz
Následující deník autora : Malé, lokální potíže
Předchozí deník autora : Krize médií
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
dvakredencedekadence řekla o NoWiš :jednou si zapálil ksicht, když se snažil hecnout vypití zapálenýho něčeho, co mělo přes 70% a když jsem to sfoukla, chutnalo to trochu jako karamel. prý se to pije brčkem, kámo! tak jsem ho uhasila. prasák, herečka a často mě překvapuje, jak produktivní vlastně je. člověk by to do něj ani neřekl. nejen, že má nulový morální zásady, ale dokáže si to ospravedlnit tak, že to dává smysl. nevím přesně na co má talent, ale má ho. mám tě ráda, bratře.