57.86
hodnoceno 3
kategorie úvahy/život
čteno 1252(21)
posláno 0
Byl jednou jeden velbloud. Měl velkou žízeň a v hrbu žádnou vodu. Putoval vyprahlou pouští tak dlouho, až chcíp. Žádné hyeny, žádní havrani, žádná mršina, co by ulevila kostem a obrala syrové maso. Mrtvé maso. A tak plynul den za dnem, stíny se stávaly čím dál delší, až nakonec celé tělo pohltila zrnka písku. Ach ten nenažraný písek. Cestuje si sám, z jedné strany na druhou, a pak zase naopak. Je mu jedno, že nemá žádný cíl, žádný účel, putuje jen tak. Vlastně možná ne, i cesta může být cíl. A ještě jedna věc, nikdy se nespotí.

Jsme smrtelní.
Stejně jako ten velbloud. Pohltí nás zem, pohltí nás světlo. Víte co mi bude chybět nejvíce? Hudba. Doufám, že tam v dunách hrajou aspoň něco. Něco, po čem mrtvolám nevstávaj chlupy na rukou. A taky mi bude chybět možnost lehnout si do vysoké trávy, na chvíli usnout, nechat si zdát krásný sen, a po probuzení si ho pamatovat. Dobrou noc velbloude...

Mimochodem, víte jak se dělá velbloud? Přece z komára.
přidáno 23.11.2010 - 17:03
Zase nic nového pod sluncem. Poznámka na konci zaujala víc než celý zbytek.
přidáno 17.11.2010 - 20:14
Kdo ví, jestli ten velbloud putuje jen tak. Zajímavá úvaha - jen na okraj - velbloud se nezpotí, to by bylo lepší. Jinak vtipný závěr.
přidáno 15.11.2010 - 15:20
No... úvaha o smrtelnosti je slabá. Pro mě nic objevného. Samozřejmě že umřeme a nikdo s tím nic nenadělá a čas půjde jako písek v přesípacích hodinách neúprosně a klidně dál. A co? Co když nám nic nezahrajou? A mimochodem možná tu trochu soptím, ale rozhodně jsem se z toho neZpotil. ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
O putování : [57.8571428571] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o casa.de.locos :
Velmi inteligentní osoba se širokým rozhledem. Její tvorba je postupně ovlivňována různými literárními (i neliterárními) inspiracemi. Dnes je (k mé radosti :-) ) cílem její tvorby sdělení.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku