Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 05.11.2011 - 23:06
komentářů83(34.)
puero: Nenapsal jsem, že mne nikdo nepřechytračí, ale že ty NE! Na otázku, je-li člověk napřed nevědomý či nehumánní, jsem ti odpověděl na konci. Stačí jen dočíst. A když jsem psal, že nevědomí není totéž co hloupost, je zřejmé, že vzdělání také nemůže nahradit Vědomí. Takže tvoje připomínka Ježíše tesaře je zcela nesmyslná a zbytečná. Protože to vědomí samozřejmě nenahradí žádná načtená fakta. To vědomí souvisí s procitnutím a to má i duchovní rozměr. Už jsi nepříčetný, když mi píšeš, že se oháním křesťanskými principy. Cituji tě: "Je tedy dobré se zastávat humanity?" Tak už si odpověz.
přidáno 05.11.2011 - 22:28
komentářů83(33.)
ARA: Děkuji za vyčerpávající odpověď. Odpověď jak se patří na úrovni (teda jen v té druhé polovině, tu první považuju za drzost nejvyššího kalibru a taky hluboký omyl a nebudu se k ní zatím vracet.)

Tedy vysvětlil jsi psychologickou příčinu zlých skutků. A puero ji sotva vyvrátí. Jednak puero není psycholog, jednak ARU nikdo nepřechytračí, jednak to vyznělo velmi odborně.

Ale puero není psycholog, ba co více, má vůči psychologii silnou averzi (v tomto ohledu jsi v tom nevinně, to má kořeny už u Freuda) a filozofickou podstatu problému vidí jinde. Jakto, že ji nevidí ARA? Ani vědomosti ani humanita nejsou genetickou výbavou jedince. Ve vývoji dítěte, v období, kdy se ,,modeluje k dospělosti" přijímá v balíčku kulturních návyků jak humanitu tak vzdělání. Nic z této výbavy nedostalo geneticky. Ale puero se ptal jinak: Je člověk napřed nehumánní, nebo nevědomý...ve smyslu aby byl způsobilý konat zlo?

Když jsme probírali na univerzitě socializaci, položil jsem podobnou otázku proferorovi. Bylo mi řečeno, že je to tak zdlouhavý a složitý proces, že by se muselo jednat o modelový příklad. Ale v podstatě platí, že člověk humánní má ke zlu větší odpor než člověk vzdělaný (který se spokojí s jeho účelovostí). Proto puero nad vzdělání, moudrost a vědomosti staví humanitu. Kolik svatých bylo vzdělaných? A co Ježíš? (Když už se oháníš křesťanskými principy) To byl tesař. (Velmi rouhačsky řečeno)
přidáno 05.11.2011 - 21:31
komentářů83(32.)
puero: Nejdřív bych se pozastavil nad tvoji větou: "Aniž bych četl předešlé komentáře (tolik času nemám),". S tímto postojem k tak vážnému tématu se nedá očekávat ani upřímná snaha něco sdílet, něco přijímat. Když jsi měl potřebu mi napsat: "Válka není bytost? :-) Nepovídej ", nechtěl jsi vlastně napsat opak? - "Povídej, nerozumím ti?" Asi ne. Necítíš se někdy jako učitel, který někdy trochu blahosklonně a s mírnou jízlivostí kárá? Když jsi napsal: "To by nebyl ARA, aby neměl poslední slovo", nechtěl jsi místo toho napsat?: "To je fajn, že jsi tak zodpovědný u vědomí tak vážného tématu a že se nenecháš otrávit. " Asi ne. Ale přesně tak to je, ty převtipný glosátore. Jak se cítíš, když v té ješitné potřebě oponovat ztrácíš soudnost? Když si dovolíš psát, že hájím zlo? Víš už jak vznikají války? Ne? Tak se studuj! Zkus zjistit, proč jsi napsal, že můj svět je černobílý? Proč jsi napsal, že já a jayjay máme lidi za hlupáky? Už to víš? To je to nevědomí! Nevědomí o tom, co uvnitř sebe samého prožíváš. Obrannou reakci. A výsledek? Bráníš se útokem. Je to dobrá lekce k pochopení třeba i vzniku válek? Už víš, proč jsi mi napsal, že vězni v koncentráku jsou hodní jen z našeho pohledu? Psal jsem snad, že jsou hodní? NE! Ale nadpřirozeně trpící a ponížení! Je ti to málo pozitivní důvod ke vzpouře? Je ti ten důvod málo humánní? Nevědomí a hloupost není totéž! To není můj blud!
A teď k tvému poslednímu komentáři: Co se to v tobě stalo za změnu? Už tě najednou zajímá jen "jádro sporu"? Jádro, které sis stanovil ty? Víš, proč ses vzdal toho ostatního sporného? Protože jsi vychladl. A snažíš se vykličkovat z toho, co z tebe vylítalo. Ale jak už jsem ti asi dvakrát připomněl, mně nemůžeš přechytračit. Raději se mnou veď dialog. Přátelský a ve vzájemné úctě. A netřeba se cítit ponížený nebo ukřivděný. Buď rád, žes to přečkal, aniž bys mne hodil zbaběle do ..... do jednoho pytle s mělkými hlupáky, jejichž myšlenky nestojí za pozornost, jako to udělal náš přítel Korinťan. A za to, žes to vydržel až do této chvíle, si zasloužíš odpověď na svoji poslední otázku: Dítě roste a roste s ním i vědomí souvislostí. Ubližuje, vzteká se, je sobecké a dloho funguje jen na 1. signální. A vědomí souvislostí se rozšiřuje podle zákonitostí vývojové psychologie. Může být velmi nadané a nést v sobě základ budoucí geniality. Ale přesto je pořád v mnohých ohledech v nevědomí oproti ...třeba svým rodičům. A pokud jsou rodiče vnímaví, moudří, altruističtí, je veliká pravděpodobnost, že dítě půjde v jejich stopách.Protože bude mít permanentní vzor a vedení. A stane se možná nevšedně humánním člověkem. Pokud však nastanou závažné chyby ve výchově a přidají se i tragické události, vzniklé defekty na duši i mysli mohou dítě vykolejit a člověk pak může žít třeba s nenávistnými reakcemi, s potřebou ponižovat a ovládat...atd.atp. Jenže aby takový člověk ovládal své emoce a neubližoval, musí si jich být vědom. Musí být schopen si je uvědomit. Mít to VĚDOMÍ! Aspoň o sobě. Musí vědět co a proč prožívá. A tobývá těžká disciplína. A na závěr: Čapkova Matka: rozhodnutí postavit se zlu. Rozumíš? A pokud ti to nestačí, tak si vzpomeň na Bhagavadgítu - rozhovor Boha s Ardžunou (vojevůdcem). Bůh Ardžunu přemlouval, aby táhl do boje. Je Bůh dost humánní bytost. To snad, proboha Ano. :-) Nevědomí člověka je tedy chybějící obsah. Nehumánnost je důsledkem tohoto chybějícího obsahu.
přidáno 05.11.2011 - 20:04
komentářů7(4.)
taron: v pořádku ;) píšu jak umim no
přidáno 05.11.2011 - 20:03
komentářů7(3.)
Adéla: děkuju moc =)
přidáno 05.11.2011 - 19:21
komentářů26(8.)
taron: Mně ta miniaturka nijak nevadí, i když to není haiku. Vlastně je to docela milá zkratka, kterou vnímám asi takto: Něco jsem provedla, ale nejsem srab a umít to přiznat a dám to do pořádku - utřít to mlíko. :-)
přidáno 05.11.2011 - 19:11
komentářů26(7.)
No vidím, že to tady vře, ale i pro mě to jsou silná slova,co tě opravňuje komentovat a co tě opravňuje žít.. prostě jenom přiznej , že to tvé dílo byl pořádnej kameňák.... Hi,hi ..hi.. a už se nehádejte...
přidáno 05.11.2011 - 18:38
komentářů26(6.)
Nešetři Elišku. Vynes na světlo světa tu strašnou pravdu! Strašnou a fascinující pravdu. Ať jen všichni vědí, co je zač. Neboť když je člověk spravedlivým soudem odsouzen k smrti pro úlevu lidu a jeho bezpečí za činy tak temné, že temnota sama takové bytosti pomůže k útěku z cely smrti, pak ano - pak se právem dotazuj, dcero sprevedlivá: "co tě opravňuje vůbec žít?"
Ale pokud jsem to špatně pochopil a Eliška je bezúhonný občan, který se provinil jen tím, že ví, co je to haiku, pak jsi možná nepravdivá, když uvádíš k možnosti kritických komentářú: je mi to jedno. Pak je možná tvá reakce projevem momentální indispozice na samé hranici svéprávnosti, či spíše tuto hranici malinko přesahuje.
přidáno 05.11.2011 - 18:21
komentářů7(2.)
No básně tohoto rázu mi moc nevoní,pro mě je to spíše obyčejný popis tvých pocitů, než báseň, promiň
přidáno 05.11.2011 - 18:19
komentářů16(2.)
Pěkná, ale na mě příliš těžkopádné sloky, musela jsem vlastně přemýšlet, k čemu co patří , jak to vlastně myslíš a unikal mi docela obsah....
přidáno 05.11.2011 - 18:16
komentářů16(1.)
Krásná!
přidáno 05.11.2011 - 17:17
komentářů2(2.)
pointa a myšlenka dobrá, zpracování podle mě pokulhává. Vázaný verš by měl mít nějaký rytmus a přesto neznít šroubovaně.
přidáno 05.11.2011 - 11:32
komentářů83(31.)
ARA: Ale abys neřekl podruhé, že jsem sofista a demagog, tak musím říct, že mě ze všeho toho zajímá jen jediná věc. Jediný argument a jádro sporu. Z tvé řeči soudím, že si myslíš, že z nevědomosti pramení zlo. Tedy člověk je napřed nevědomý a pak teprve nehumánní. A já tvrdím, že napřed je člověk nehumánní a pak je teprve hloupý a koná zlo. Nehledej v tom sofistiku. Nerad bych dopadl jako Teng Ši.
přidáno 05.11.2011 - 10:36
komentářů26(5.)
díky za vaše fascinující reakce :-)))

Eliško - co tě opravňuje komentovat? co tě opravňuje vůbec žít?
přidáno 05.11.2011 - 09:45
komentářů83(30.)
ARA: To není demagogie. Jako demagogie mi naopak připadá to tvoje hájení zla. Ten tvůj černobílý svět dobra a zla, hodných a špatných. Nic takového neexistuje. Vězni z koncentráků jsou ti hodní jen z našeho pohledu. A ani sousedské spory ani války ani rvačky, jak píšeš, nevznikají z nevědomí. Lidi nejsou hlupáci, jak se permanentně ty i jayjay domníváte. Všechno to zlo pramení z nedostatku humanity. Ne z nevědomosti. V tomhle zase já spatřuju tu tvou DEMAGOGII. Snahu přesvědčit mě o svém bludu.

Čekám na reakci.
přidáno 05.11.2011 - 09:21
komentářů7(1.)
Krása...
přidáno 05.11.2011 - 02:24
komentářů83(29.)
puero: Když jsem napsal, že válka není bytost, měl jsem na mysli, že neexistuje ani zlo ve smyslu nějaké bytosti. Války vznikají ze stejných příčin jako rvačky na ulici, jako sousedské spory. Z nevědomí. Válka není bytost! To jsem nenapsal proto, abys k tomu jen dodal: Nepovídej. To jsem napsal proto, abys neztrácel čas zbytečnými řečnickými otázkami ve smyslu: Jak zabránit válce? Jedinec možná může ve vyjímečných případech zabránit i válce, ale nemůže vymýtit zlo, které je součástí světa. Které je v nás, živých bytostech. V každém jinak a v jiné míře. I v debatě nad jayjayovou úvahou lze spatřovat příčiny vzniku válek. I v té tvojí neuvěřitelné demagogii, na kterou teď reaguji. V demagogii, která se zdá být snahou být v opozici. Snahou, která tě činí nepozorným čtenářem. Snahou, ve které nezpozorníš ani nad příkladem vězňů v koncentráku. Kdyby jednou chtěl někdo zničit tebe a tvou rodinu veden jen zlou vůlí, nechal by ses zašlápnout jako kdo? Jako fanatik, který neodporuje zlu, aby nepošlapal lidskou hodnotu bezuzdného zlovolného člověka nemajícího žádná vnitřní ohraničení? A pokud by ses bránil, určitě bych tě neobvinil, že máš sklon obhajovat válku. Ani by mne taková myšlenka nenapadla. Pokud bych v tom čase byl při smyslech i v mnohem menší míře než jsem dnes.
přidáno 04.11.2011 - 20:19
komentářů83(28.)
To zní, jako bys obhajoval válku. Každá válka pošlapává lidské hodnoty. I obrana proti zlu.
přidáno 04.11.2011 - 20:08
komentářů83(27.)
Tak takhle už se mi pokračovat nechce. Válka ve smyslu vzpoury proti zlu samozřejmě nepošlapává lidské hodnoty. Vzpoura v malém je třeba útěk vězňů z koncentráku. Mít tu možnost a neudělat to, je masochismus, ztráta vůle po důstojném životu a životu vůbec. A pojem lidskost samozřejmě souvisí se vztahem k násilí. A zatraceně! Končím.
přidáno 04.11.2011 - 19:02
komentářů83(26.)
plete: protože se bavíte o místě člověka ve světě a jeho vztahu k násilí a ne o lidskosti.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku