nobody
datum 09.04.2013
ying-yang 47, žena
mailbox

komentáře uživatele komentáře uživatele :

všechny | k cizím dílům
přidáno 25.01.2015 - 20:06
komentářů62(19.)
Yana: To je asi nedorozumění. Nemyslela jsem to (a snad ani nikde nenapsala) tak, že by uvedené příklady byly neupřímné. Naopak, já tvrdím, že literatura klidně může být neupřímná, protože její hodnota nespočívá v upřímnosti.
přidáno 25.01.2015 - 19:33
komentářů62(17.)
Ailin: Přesně tak. Literatura je pravdivá tím, jak ji vnímá čtenář. Jestli jí uvěří, je to pravda pravdivější než to, co se doopravdy stalo. Já myslím, že si neprotiřečíme, naopak. Pravda literatury prostě nespočívá v pravdivosti samotného příběhu, ten se takhle vůbec stát nemusel, autor si ho mohl přibarvit nebo úplně vybájit.
přidáno 25.01.2015 - 19:29
komentářů62(16.)
Singularis: Souhlasím, díky za komentář. Jsou to jen osobní přístupy, které by se neměly vydávat za nic jiného.
Poe se v této souvislosti samozřejmě nabízí, ale nechtěla jsem ho zase vytahovat. Už jsem s ním argumentovala v diskuzi k úvaze na podobné téma, kdyby ses chtěl kouknout: http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=27519-ma-se-basnit-hlavou-
nebo-srdcem
přidáno 25.01.2015 - 19:12
komentářů62(12.)
Amelie M.: Vybrala jsem si to, co mě zaráží, to je myslím logické :). A stálo, já píšu úvahy ráda. Dík za komentář :).
přidáno 25.01.2015 - 19:10
komentářů62(11.)
Ailin: No já musím říct, že si vymýšlím strašně... někdy až tak strašně, že si vymýšlím i to, že si vymýšlím :))
přidáno 25.01.2015 - 19:09
komentářů62(9.)
štiler: Díky... i za vzácnou návštěvu :).
přidáno 25.01.2015 - 19:08
komentářů62(8.)
vanovaso: Děkuji za "přecekomentář", jsem ráda, že se shodneme.
přidáno 25.01.2015 - 18:43
komentářů62(5.)
Ailin: Souhlasím. I s tím, že je to zjevné, zejména když jde o sci-fi nebo historickou prózu. Ale u poezie jako by se předpokládalo, že každý píše za sebe, autenticky. Nechápu proč, osobně v tom nevidím rozdíl. I báseň se dá napsat o něčem, co se nás vůbec netýká, a nijak to nesnižuje její hodnotu. Důležité je, jak věrohodně působí na čtenáře. Jde o jeho pocity a emoce, autor a veškeré okolnosti, které ke vzniku básně vedly, jsou už nepodstatné.
přidáno 25.01.2015 - 18:24
komentářů62(2.)
Ailin: Ta první věta je citát z komentáře. Ne že to je nefér, ale že by si připadala nefér. Proč, to právě nechápu.
přidáno 25.01.2015 - 16:57
komentářů3(1.)
Nezlob se, ale mohl bys ty hrubky opravit aspoň v nadpisu? Dost tam trčí.
přidáno 25.01.2015 - 10:02
komentářů10(8.)
Mě chytila druhá sloka, autentická a originální. Jenom slovosled bych přehodila na "je to totiž trochu vo hubu". A třetí je ještě lepší.
přidáno 23.01.2015 - 10:39
komentářů27(23.)
Zamila: Máš pravdu, sloveso se už nevešlo :). Ale mám pocit, že tady nevadí, když si ho čtenář musí domyslet, ono to zas tak složité není.
Přímost byla záměr. A já jsem zase spíš realista než romantik, snad mě chápeš :).
přidáno 22.01.2015 - 18:39
komentářů28(24.)
Jiří Turner: Já tam tu sloku původně dala vlastně přesně z toho důvodu, který popisuješ. Cítila jsem, že básni chybí řád, a chtěla ho porušit ještě víc, abych ho tam paradoxně dodala - povýšit neřád na řád :). Zároveň mi ale bylo jasné, že ta sloka je slabší než ostatní, nejen řekněme explicitnější nebo obscénnější, ale také technicky, rýmy. I tuto lacinější formu jsem na jedné chápala jako další rozměr básně, ale na druhé si tím vůbec nebyla jistá.
To jen na vysvětlenou mého váhání :). Ani teď si nejsem úplně jistá, ale spíš mám pocit, že je báseň lepší o třech slokách.
přidáno 22.01.2015 - 15:04
komentářů27(21.)
Timothy A. Postovit: Dík za zastavení :).
přidáno 22.01.2015 - 11:45
komentářů28(21.)
kmotrov: Děkuji za vysvětlení. Už Jiří si všiml nerovnovážné stavby, ty píšeš o frázování... asi tam oba jako pozorní čtenáři vidíte, že báseň vznikala na etapy, je to takový slepenec různých nápadů, proto ta rozkolísanost rytmu, proto každá část může fungovat i samostatně. Ale oba mi tohle řešení vlastně chválíte, což mě moc těší.
přidáno 22.01.2015 - 11:19
komentářů30(14.)
DDD: Jo, tak ta je opravdu mini :). Ale pro mě je minimalismus a abstrakce i tohle, asi máme různá měřítka. Posun ke konkrétnosti jsem viděla tady: http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=28175-pateticka-pisnicka-o
-nadeji

Tady (na rozdíl od některých jiných) rozumím, co jsi asi chtěl říct, ale chci víc, víc! To asi neznamená, že se mi to nelíbí nebo že mi to nic neříká :).
přidáno 22.01.2015 - 11:07
komentářů15(13.)
Danula: Já chápu, co jsi těmi jehličkami chtěla vyjádřit, jen jsem řekla svůj čtenářský pocit, že pro mě tohle slovo bylo zvolené nešťastně, protože ve mně jehličky evokují bolest, ne příjemné mrazení. Ale to je prostě můj pocit, někdo jiný to zas má jinak :).
A shlídla/zhlídla - tady nejde o regionální výraz, ona ta výslovnost je v obou případech stejná, je to čistě otázka pravopisu. A ten je tady striktní: jeden tvar je špatně a druhý dobře. Ale jestli tam tu chybu chceš mít, je to samozřejmě tvoje věc, já jen chtěla jako čtenář upozornit, protože mě trkla.
přidáno 22.01.2015 - 10:59
komentářů9(1.)
Tak tady poetu jasně převálcoval chlap :D
Tím myslím obsah, forma opět na jedničku.
přidáno 22.01.2015 - 10:54
komentářů19(14.)
Ailin: To máš vlastně pravdu. Řečeno s klasikem, tento způsob zimy zdá se mi poněkud nešťastným :).
přidáno 22.01.2015 - 10:45
komentářů19(12.)
Ailin: Já mám pocit, že se ptákům ani nechtělo odletět, jako by si řekli, že tahle zima za to nestojí. U nás zpívali kolem Vánoc a teď jsem je slyšela zas. Takže ptáky už jako měřítko neberu :).
1 ... 74|75|76|77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|88 ... 139

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming