poeticky psaná úvaha o mém individuálním názoru na sečtělou společnost a o lidech, kteří knihy zbožňují, po přepracovaní by se mohla stát i básní... v závěru jsem se nechal inspirovat jedním Byronových citátem...
přidáno 22.05.2010
hodnoceno 3
čteno 1318(19)
posláno 0
Jeví se člověk v osamění, obklopen knihami, hrozí mu oněmění věcmi společenskými či soužití s emocemi lidskými? Představím si sebe, v temném koutě svých myšlenek, s knihou spojených, ač je to poezie či román, zůstávám stále sám? Pravím ne. Nejsem sám, jsem s myšlenkami, zhmotňuji je ve své a nabízím je svému smýšlení. Nabízím těmto řádkům budoucí život - legendárních autorů, kteří dávno tkví v hrobech zapomnění.

Knihy se rovnají učení, pochopení doby či určitému společenskému nesouhlasení. Napříč století se čtenář vydává coby poutník poznávat a chápat příběhy lidí, emoce básníků - lásky cit, přírody vid. Čas plyne, lidské chápání mine a co nám zbývá? Ponořit se do minulosti a zkušenosti, čili něčí bláhovosti?

Určité knihy nabízejí lidem lék a ta určitá populace opouští společenské chápání věcí a lhostejnost lidí, kteří život svůj i vnější berou takový, jaký jest a ne podle svého uvážení a chtění. My, jakožto opovrhovaná skupina zadumaných a osamělých, kteří hledáme odpovědi v řádcích černých, vidíme sen či vizi, která částečně uspokojuje naše tekoucí slzy, plynoucí mezi linkami slasti. Plameny žhnoucí, vystupujíc z knih, nás nenechají vstoupit mezi lid. Jsme uzavřeni, osamoceni a lidem opovrhováni. V hloubi duše, ve světech fantastických, které v nás hluboko dřímají a nenechají se vzbuditi, vnějším vánkem zkaliti.

Do našich citů vstupují knihy, které nám ovlivňují pohled na tento mlhou zastíněný svět či dobu plnou záležitostí, aspoň myslím si, nás netýkajících.

Vkrádám své kroky, které plynouti vzduchem se nechají vábit mezi společnost, abych následně měl větší touhu býti sám s bohy pera, která je vedla ve spojení vizí a snů ve skvostná díla věků a neutichajících dnů.
přidáno 03.05.2016 - 19:10
Téma úvahy mi připadá zajímavé. Poetický styl mi trochu ztěžuje čtení, ale současně mě vybízí k přemýšlení, takže to určitě nebyl špatný nápad.

Myslím, že knihy ovlivňují náš pohled na svět tak, že nám umožňují překonat nezbytnou omezenost našeho sociálního okolí a seznámit se s názory dávné minulosti či lidí, s nimiž nám nebylo dáno se setkat. Dítě z neúplné rodiny může v knize nalézt chybějícího rodiče, nebo dokonce i samo sebe. Vězeň v ní může najít svobodu, spisovatel se ve vlastní knize může setkat se svým dávno zapomenutým já bez vzpomínkového optimismu. Připadá mi až na škodu, když do tohoto podivuhodného komunikačního procesu vstupuje fantazie, když se knihy světu vzpírají či před ním utíkají, místo aby ho rozšiřovaly a hodnotily. Tím, že nám knihy pomohou pochopit dávnou minulost, umožní nám uvědomit si i současnost, protože není snadné pochopit jakoukoliv dobu bez srovnání s jinou.

Snad jsem tu úvahu správně pochopil/a.
přidáno 08.08.2013 - 23:37
Tak tomuto tleskám
přidáno 14.06.2010 - 13:58
Přemíra patosu a nevkusná stylizace ubírají téhle úvaze na síle... Škoda.. :(

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Čtení je činnost svrchovaně nespolečenská : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Save the Planet
Předchozí dílo autora : Bez názvu

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku