... a mez, na cáry potrhaná, ztrácí svůj dech ...
přidáno 17.11.2007
hodnoceno 8
čteno 1397(17)
posláno 0
Nač
znovu stříhat
přestříhané?
Listí vzpomínek otrhané …
Na stéblech
vylíváš svůj vztek.

Chceš a nechceš…
Pohledu stesk –
tvůj věčný zrádce -
plete tu hladce,
tu obrace,
vždy má naspěch.

A na pomezí
ano – ne
bezmezně
omezená mez zamezí
tlukotu srdcí.
Láskou březí
ztratíme dech.
přidáno 26.10.2022 - 19:56
Hustá,ale musí se číst pomalu.
přidáno 19.11.2007 - 17:36
Pro mrScrapera: az takovy znalec literarni teorie nejsem, ale mam jednoho vedle sebe, zetam se a napisi. Jinak vim, ze se tomu rika kumulace (vyrazovych prostredku), gradace atd. Tady je to kumulace /v podstate nasobeni/ za ucelem gradace.
Samozrejme, ze jsem o tech "z" vedela. Stejne tak, jako o tom, ze nekteri povazuji za recitacne obtiznou pasaz "...a mez bezmezne omezena" ... Ale jini jsou opacneho nazoru.
Slivovi a Hruskovi jsem to k precteni nedavala -)
Ostatne tato basen neni vrcholem basnickeho umeni - toho jsem si vedoma.
Z basni mi nabizeji publikovat jen "jdu" a "LAST NEXT", procemz posledni jmenovana je mym milackem -) a asi tak trochu zivotnim kredem (dekadence, jak ma byt).
přidáno 19.11.2007 - 17:31
Pro LUKiO: no, na o hokeji jsem sice pro psani moc nemyslela, ale i toto je moznost a zpusob vykladu -)
Jinak az bude MS, tak budeme fandit kazdy jinemu tymu = ja Rusku, nebot jsem Ruska, a Ty Cesku -)
To teprve budou hadky -)
přidáno 19.11.2007 - 15:43
Greeneyes: :o)
přiznávám se...
o násobení jsem slyšel ( něco vzdáleně..) ale ne ve spojitosti se 'z' a literární teorií :o) mohu poprosit o vysvětlení? :)
přidáno 19.11.2007 - 02:51
hokej: první třetina se mi moc nelíbila, ALE ve druhé krásný nástup hladce obratce, a třetí to dokonale završí se svou mezí...to se mi moc líbí :)
přidáno 18.11.2007 - 19:28
Pro Katitek: chapu, ze Tobe to nedava smysl? neni to ani "laska-paska", ani "vacek-sacek".
O tech "z": mozna jsi nekdy cetla neco o nasobeni.
O literarni teorii se bavit nemusime, ze?
přidáno 18.11.2007 - 13:27
srry, ale nějak se mi to k sobě vůbec nehodí.. nejenže to nedává smysl (i když pro tebe to asi smysl má)... ale máš tam moc slov obsahujících "z" za sebou v tom posledním odstavci..
přidáno 18.11.2007 - 10:32
I sama básnička působí trošku otrhaným dojmem...
"láskou březí ztrácíme dech" - to je nádherná metafora...;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Mez : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Rozčílená
Předchozí dílo autora : Reklamace bez anotace

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Katies [16], Wyrez [15], snehurka [14], cik [11], Dali [11], kdyztocitim [10], Dickens [7], [5], lucidsubstance [3], NeuroSoul [1]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o mr Scraper :
Z neúprosného kritika se vyklubal moc fajn člověk... myslím, že jsme si měli vždy co říct... a doufám, že budeme mít i dál :)...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku