přidáno 09.03.2009
hodnoceno 0
čteno 1038(8)
posláno 0
Svraštělá tvář oblohy poukazovala na nechutnost této doby. Mráz olizujíc bezpočet jindy přenádherných rostlin, nelítostně dýchal svým ledovým chřípím. Krajina byla jako ochromená. Život se zastavil. Voda, jindy radostně ruzčící po skaliskách, nyní líně hnípala pod těžkou masou ledu. Zeleň, vytracená na čtvrtletí, pospávala pod duchnou sněhovou. Ticho jen podtrhávalo vážnost vlády zimy. Neúprosné panovnice, jdoucí si za svým jak slepice po flusu, neohlížejíce se nic na názor ostatních. Vládne krutě, ale smysluplně, jak kapky, svlažujíc žíznivou a vyprahlou zemi. Její stříbroskvoucí šat nebesky se třpytící, závidí jí leckterá žena. Lehkost její chůze lahodí uším promrzlým stejně jak v parném dni kopec té nejlepší vanilkové zmrzliny. Zvěř, uchylující se k zimnímu spánku, naposledy dala sbohem nekonečné životodárné záři, kterou spatří až s prvním pěnkavím zpěvem. Zima ukolébala všechny k bezstarostnému spánku. Jen jediný tvor pozoruje následky vlády paní Zimy.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
zima : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Titán

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku