téměř každé ráno...
přidáno 03.12.2008
hodnoceno 10
čteno 1318(33)
posláno 0
Já znám ty
hlasy bez očí
na rozměklých kolenou
štůčky šera drží

nepřítomně tlučou
vydýchané ticho

Do žeber!!

V hlavě bzučí
tikot motoru

ten hulvát vpředu
rozžal cigáro

Nás dusí!!

Jak každé
(díky)
nové ráno
s osudy linky
XYZ
přidáno 07.12.2008 - 20:38
Ono to takhle vypadá jak rychlé zachycení něčeho, co se opakuje, ale stejně si myslím, že to určitý kouzlo má...
přidáno 07.12.2008 - 19:01
má nebo nemá xyz osudy....? (.)
přidáno 04.12.2008 - 18:45
Pro mě je to krásně obrazné....dává velký prostor pro fantazii...a tím pádem i pro pocit...a to pocit velmi nevšední...:)
a jelikož jsem cestovala stejnou linkou ...a vím, že v tom autobusu je vždycky tma a plno..a že si řidič vždycky před nádražím zapálí...:( teda pokud neřídí ten druhej...:)
přidáno 04.12.2008 - 16:01
A mně se to líbí.:-P (A ne že ne.)

na rozměklých kolenou
štůčky šera drží

To je úžasný obrat, máš vážně fantazii. Nesedly mi tam vykřičníky a poslední sloka mi taky úplně nezapadla, ale jinak je to pro mě tak nějak typicky "tvoje" a proto mě to zaujalo a líbilo se mi to.
přidáno 03.12.2008 - 22:23
Tak to je zajímavá věc... ne, že by mě to po básnické stránce nějak nadchlo, ale je to jedna z věcí, ze které se dá vyčíst hrozně mnoho a to já rád... mě to připomnělo otravnou cestu MHD do školy... proto každé ráno... proto ty hlasy... asi cestující... i když nevím proč bez očí... ty mají zřejmě navazovat na to nepřítomné bušení do žeber, ale hlasy sami o sobě oči nemívají... ale budiž... navíc autorka bude zřejmě zarputilá nekuřačka, i když ten kouř ze předu... nevím... v MHD se asi kouřit nesmí... je to přeci jen veřejné místo... ale pominu to ve svých představách... a navíc to (díky)... tady to působí krásně ironicky a podle mě by se to ve sloce nemělo ani číst na hlas, spíše to očima přejet a v hlavě by měl dojít tón, jímž číst zbylé verše... alespoň já jsem to tak udělal a jako hrbol mi to nepřišlo... Jak jsem řekl... pravý smysl básně je nejspíše skryt někde zcela jinde, ale mě to evokovalo tyto myšlenky a taková díla chtě nechtě mají něco do sebe, i když se to povede jen málokdy a je to spíše hříčka náhody než skutečný záměr autora... ale díky tomu jsem rád, že jsem to otevřel... chvíle odreagování vždy prospěje...
přidáno 03.12.2008 - 21:10
jak ty hlasy
slepé
motají nohama
pod cestou

navádí hlavu
do zdi
tlouci

šum a skřípot
turbín
tlačí v uchu

dusno..

pozor x!


dýcháš z toho zajimavou naladou.
přidáno 03.12.2008 - 20:50
hedejk je sviňa
přidáno 03.12.2008 - 20:45
dík za komentáře a pozornost :)... puero - jestli to nebude tím, že mě ta palice vážně bolí... a chápu, že nic se nelíbí všem :)...
přidáno 03.12.2008 - 20:40
A mně se to zas docela líbí... I když souhlasím s tím, že máš lepší... ;)
přidáno 03.12.2008 - 20:07
a tohle jde taky nějak mimo mně. Takhle si spíš představuju lyrický popis bolesti hlavy. A závorka v poslední sloce.....působí jak hrbol o který jazyk po rychlé jízdě krátkými verši zakopne. Zbytečně. Nic moc. Máš lepší.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Znám : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : - - -
Předchozí dílo autora : Noc

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
zaseja
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Severka řekla o black.heart :
Má srdce, ve kterém kvetou černé kopretiny....omamně voní, zůstává svá...moc si vážím našeho přátelství květinko ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku